Horlogemaker gezocht NA: eigenlijk niet maar toch- Breitling

Zo 18-20 jaar geleden heb ik een breitling gekregen. Droeg hem als daily beater.
Opeens mee opgehouden. Mijn oom ( van wie ik heb gekregen) had hem meegenomen om te laten repareren.

Anno 2016 kwam me oom ons opzoeken. Hij zei dat ie iets voor me had meegenomen en daar kwam mijn Breitling. Ik heb geen idee wat voor model. Toen te weinig verstand van.
Me oom ging verhuizen en per toeval vond hij mijn horloge in een doos. Hij had het laten repareren maar was toen ook aan het verhuizen. En zo lag het horloge zo’n 20 jaar in een doos.

Jullie willen natuurlijk weten of hij het nog doet.
Helaas, hij loopt niet meer.

Wie kan me iets meer vertellen of dit horloge en kan je een horlogemaker aanbevelen?

En nu de foto

3 likes

Betreft een Breitling Colt A17035. Ik heb exact dezelfde nieuw gekocht in 1997. Was destijds een, qua prijs, instap model van Breitling die, naar ik meen, ook als quartz te verkrijgen was. De bezel was een krasmagneet herinner ik me nog.

Heb de mijne een jaar of 5 geleden via het forum verkocht (naar Belgie).

Tip horlogemaker: Jan Ubels in Bredevoort (Achterhoek).

Grt. Marco

2 likes

@emveezet Bedankt voor de info!!

Bredevoort is iets te ver weg. Iemand tussen Den Haag en Haarlem?

Leiden :smile:

Grt.

1 like

Ja, ik vond Bredevoort ook te ver weg totdat ik, bij de horlogemaker daarvoor, voor de zoveelste x terug mocht voor een herhalingsreparatie…

Grt. Marco

1 like

Er zit een ETA 2824-2 in, een veel gebruikt kaliber wat elke uurwerkmaker in principe bijna geblinddoekt zou moeten kunnen servicen. Of als je enigzins masochistisch bent dan kun je een officieel Breitling service center zoeken, van de prijsopgave kun je nog maanden nagenieten. Je krijgt je horloge dan overigens wel in nieuwstaat terug.

1 like

Met een kroon die er na het losdraaien en uittrekken afvalt (geen verzinsel, is echt gebeurd na service via van Baal bij zo’n Breitbling servicecenter)…

Grt. Marco

2 likes

Nou, ik denk niet dat ik veel geld erin wil stoppen. Als het een ETA is dan kan bij een goede horlogemaker ook terecht.

Deste meer dat ik een goede horloge maker nodig heb

klokkie van 800-1000 euro is toch wel een service beurtje van 200 euro waard ?

3 likes

200 is wel max dat ik wil besteden

Lijkt me wat aan de optimistische kant als ik zie wat ik zo’n 5 jaar geleden heb gekregen, na heel veel ups en geduld. Als ik me goed herinner, € 500 of € 550, ook met een bijbehorende jongere, stalen OEM (originele) band. Wat ik al eerder opmerkte, dit betreft een “instapmodel” en verder is Breitling geen Omega of Rolex qua forse prijsstijgingen, toch?

Grt. Marco

1 like

zonder originele bracelet 860 euro

toch ?

1 like

Zeker laten repareren ! Een Breitling en dan nog een familiestuk.
Koesteren die handel.

2 likes

Waarom denk je dat eigenlijk ?

over het algemeen worden de moderne breitling horloges tussen Omega en Rolex in gepositioneerd , maar hebben ze een (veel) betere metaal afwerking , ongeevenaarde stalen banden , in house movements etc

en de (gezochte) vintage klokjes liggen op hetzelfde prijsniveau (op sommige Rolex modellen na)

1 like

Je wil schijnbaar graag je gelijk halen door/met nog een reactie? Van mij mag je dat hebben hoor…

Ik meen niet de wijsheid in pacht te hebben en heb mijn post puur als goed bedoelde info over een eigen ervaring voor de topic starter neergezet.

Verder zet ik aan het eind van de geciteerde zin niet voor niets “, toch”. Maar 2 reacties komt wat drammerig over, sorry.

I rest my case…

Grt. Marco

In 5 jaar van €525 naar €860 is een stijging van 64%. Een behoorlijk forse stijging zou ik zo zeggen. :neutral_face:

Heb mijn breitling nog steeds niet weggebracht.
Kan iemand een horlogemaker aanbevelen, die redelijk geprijsd is?

Ik zou Dik Wakker (horlogepolijsten.nl) is bellen, hij zit weliswaar uit de richting maar het is wel een meester ! (en nee, ik heb geen aandelen :smile:)

1 like

Zeer lovende dingen gelezen over deze man met een Breitling achtergrond. Hoop zeer binnenkort zelf te ervaren hoe vakbekwaam hij is. :smiley: Heb er iig alle vertrouwen in!

3 likes