NA: Enicar Seapearl Ultrasonic 'Pie-Pan?´ in 18 Karaat Geel Goud

https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/11849209_1641904772724184_42610049_n.jpg

Ik durf het zeggen, Near mint. 34mm Chubby lugs, ongepolijst. En met schroefdeksel. met de typische klaver engraving.
Deze nog niet veel (nagenoeg niet) in het Goud gezien. Moet nog wat tijd vinden voor betere foto’s en hem eens open schroeven om naar het werk te kijken. Maar 5 herexamens op 7 dagen tijd gaan daar even een stokje voor steken denk ik :stuck_out_tongue:

Normaal gezien koop ik bijna nooit dressers maar nu in een week tijd een witgouden JLC en een gouden Enicar. Kans is dan ook groot dat deze vrij snel te koop zullen komen en hopelijk naar iemand gaat die een excuus heeft om elke dag een gouden horloge om de pols te doen.

7 likes

Dit is wel een beauty hoor! Deze snap ik zekersssssss #Gefeliciteerd

Waar blijft jouw nieuwe aanwinst ? nog steeds nieuwsgierig naar. :wink:

1 like

Hoe bedoel je?

Een van de twee blijft (waarschijnlijk) wel voor een tijdje. De vraag is welke :wink:
Heb trouwens net nog een monopusher chronograaf van de jaren 30 gekocht voor een opknap projectje.

1 like

Was reactie naar @Sprinter. :smile:

1 like

Foto’s zijn klaar … ik doe het wel bij de fototopic van vrijdag met een kort verhaal erbij :stuck_out_tongue:

Mooi hoor! :+1:
Heeft deze nu ook zo’n Pie Pan ??
Of lijkt dat maar zo?

… Daar bestaat de 'Reageer op´ -Knop voor!!!

:wink: Ben ook benieuwd sprinter.

:+1:

Dat doet hij volgens mij niet als er geen ander bericht tussen staat…

Heb geen idee, was maar een grapje. Vind het een irritant systeem. Quotes vind ik gemakkelijker voor het doorlezen.

Heeft veel weg van een PiePan, de binnenkant is echter wel gewoon een cirkel en geen dodecagon zoals bij de Connie PiePans. De opgelegde puntjes geven de dodecagon wel weer.

‘Mag’ ik deze een Pie Pan noemen? Ik weet het niet :stuck_out_tongue: Ik laat het aan een PiePan expert :wink:

Titel even aangepast zodat we nog een antwoord krijgen ook :wink:

Als het gewoon een “platte” wijzerplaat is, is het ook geen Pie Pan lijkt me :slight_smile:

Nee is niet plat is echt wel volledig weggebold aan de zijkanten. Maar sommigen zeggen dat Pie-Pans moeten inhouden dat de zijkanten vlak zijn en niet gebold.

2 likes

Mijn beste,

Wederom een goed gemutste verworvenheid!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Ik ben er zo eentje van :slight_smile:

Ik vermoed dat er een AR 1009 of 1011 inzit. Hij ziet er echt nog prachtig uit.

Mijn vader heeft een Enicar Sport in goud die van mijn opa is geweest. Gouden Enicar’s zie je inderdaad bijna niet, ik denk dat de meesten zijn omgesmolten omdat dit merk nog niet zo lang collectible is…

Wel dermee. Het moet effectief een taartvormpje zijn vind ik. Dit is een Pan dial, geen pie pan dial ahhaha

1 like

Mooi hoor een gouden Enicar en ziet er nog prima uit, prachtig!

Mooie vondst!