NA: Glycine Airman SST

Sinds gisteren zit deze Glycine Airman SST in de collectie.

Dit piloten horloge komt uit de periode 1967-1971 en stond al langer op de wishlist. SST staat overigens voor Supersonic Transport.

Het betreft een exemplaar in topstaat met prachtig verkleurt tritium op de two-tone wijzerplaat en wijzers. Leuk is verder dat de originele doos er is maar wat voor mij de doorslag gaf was het feit dat er zelfs de originele band nog bij zat :thumbsup:

Het automatische A. Schild 1903 uurwerk loopt als een speer en zelfs het vrij unieke hack mechanisme werkt nog zoals het hoort (een pinnetje wat omhoog floept tussen de 2 en 4 bij de 24 uurs positie).

Kortom, ik kan er weer even tegen :slight_smile:

En zoals je ziet is de band origineel en correct met de SST markering op de gesp:

Bedankt voor het kijken!!

30 likes

Mooi, veel plezier hier mee.

1 like

Heel erg gaaf. Zeker als de set zo compleet is. Blijft mooi, die 24-uurs aanduiding. Gefeliciteerd!

1 like

Wow wat een plaatje!

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een mooie aanwinst!!
Veel plezier er mee. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Heb veel mensen gezien met de Dan Henry 1970 maar jij hebt “the real deal” :sunglasses: Erg mooi!

2 likes

Loopt hierbij ook de 24 uurs rings schuin af naar binnen net als de “moderne” variant. Is lastig te zien op de foto? Hoe dan ook erg mooi ding!

1 like

Klopt, de oranje ring loopt ietsje schuin naar binnen maar niet zo veel als bij de re-edition.

1 like

Nice :ok_hand:

1 like

heel gaaf!! lume vd wijzers is ook mooi verkleurd

1 like

Wow, stil van zo gaaf. Veel plezier er mee.

1 like

Erg cool, veel draagplezier!

1 like

Erg mooi, geniet er van.

1 like

Gave aanwinst Marc! Ben benieuwd hoe lang je het volhoudt :grin::grin:

1 like

Hahaha, ik verwacht eerlijk gezegd wel langer dan bij de Seiko’s het geval was :slight_smile:

1 like

Erg mooi zeg! Goed ontwerp, dat horloge.

1 like

Wat een prachtige aanwinst. Zelf ook al vele jaren op zoek naar een goede en betaalbare SST, maar niet te vinden. Deze is wel erg mooi moet originele band en doos, TOP aanwinst.:thumbsup:

2 likes

Mooi hoor, van harte gelukgewenst :+1:

1 like

Fraaie aanwinst, Marc, gefeliciteerd. Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Mooie set weer Marc, goed werk!!

1 like