NA Grand Seiko SBGA029

Klopt idd
Hoewel ik gisteren wel heb zitten twijfelen tussen de No Date en de Diver
Maar om precies de reden die je aangeeft toch bij de 1ste keuze gebleven
Wel twee zwarte platen nu maar dat is in geal van GS geen straf :wink:

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd!

Prachtig!!!

Mooie horloges, maar in model toch vergelijkbaar met de Rolex. Qua budget zijn deze natuurlijk wat vriendelijker. Ziet ee goed uit

Prachtig horloge. Ooit in de Seiko Boutique in Amsterdam om gehad. Zeer zeer fraai!

Prachtig!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Schitterend horloge en dito setje! Snap je ingeruilde horloges qua looks en gevoel volledig!

ehm??

Er was eens een Speedy. En een Planet Ocean. De baas van de Planet Ocean wilde de Speedy. Dat mag, zei de baas van de Speedy. Dus de baas van de Planet Ocean verkocht zijn klokje om dukaten vrij te maken voor de Speedy. En ze leefden nog lang en gelukkig. Oh nee, want de baas van de Speedy ineens zei ā€˜helaas pindakaas, ik ga de Speedy toch inruilenā€™. Dus nu ziet de ex-baas van de Planet Ocean in een emmertje dukaten te huilen zonder horlogeā€¦

6 likes

Hmmmmā€¦ Bitter sweet symphonie?

Aiiii, plottwist!

1 like

Mmmmm,ā€¦ Nu weet ik niet meer of ik je wel moet feliciteren met je prachtige aanwinst!.. Een bijzonder fraai horloge is het zeker!

1 like

Oeps, als dat echt zo is dan getuigd het niet van ā€˜netheidā€™ā€¦

3 likes

ā€œJozadelā€ ā€¦ je hoort de klok luiden maar weet niet waar de klepel hangt
Goed dat je het opneemt voor een mede lid

Ter nuancering voor jou en de overige leden die hier op ā€œspringenā€

De deal (Speedy inrul op GS) was inderdaad al gedaan
Reservering liep tot afspraak voor inruil op zondagavond 20:00 uur

ā€œIemandā€ heeft mij op zaterdag gevraagd of ik mijn Speedy aan hem wilde verkopen
"Iemand" besluit zelf om zijn horloge te verkopen om geld vrij te maken
"Iemand" had tot zondag 18:00 de tijd om de Speedy voor de inruilprijs op te halen
"Iemand" besloot dat zijn kinderen en vrije dag die zondag belangrijker waren (zou ik ook doen)

De deal met de Speedy (& Turtle) is inderdaad gedaan op zondag avond zoals gecommuniceerd

De Speedy komt overigens snel te koop en ā€œIemandā€ heeft al contact gehad
De verkopende GS partij heeft overigens ook bevestigd dat de inruilafspraak al geruime tijd stond

1 like

Ide jij weet beter dan dit, ik kom mijn afspraken na en gun het vaak juist een mede lid ipv een ā€œhandelaarā€ā€¦

Ik heb betreffende persoon de kans gegeven om het horloge op te halen voor de inruil op de GS
Overigens nadat ik hem meerdere malen heb aangegeven dat de inruil nog niet zeker was
Ik had de GS immers nog niet in het echt gezien en wist niet zeker of de 44mm zou passen
Heb om die reden eerder een Deepsae weggedaan
Als de GS was tegengevallen had ik geen intentie om de Speedy te verkopen
Om die reden heb ik hem hier ook teruggetrokken

Echter omdat betreffende persoon de Speedy graag wilde hebben heb ik ter coulance de betreffende persoon de mogelijkheid gegeven om de Speedy op zondag op te komen halen.
Waarmee ik dus uiteindelijk het risico had dat ik de GS niet wilde en dus geld had ipv een Speedy

Betreffende persoon had echter andere prioriteiten voor de zondagmiddag wat zijn goed recht is.
Dat de betreffende persoon zijn PO heeft verkocht om geld vrij te maken is overigens pas mede gedeeld nadat ik hem vertelde dat ik niet bereid was om tot maandag/dinsdag te wachten.
Dit simpelweg omdat mijn reservering tot zondag liep en ik naar het buitenland moest deze week

De Speedy komt gewoon bij gewaardeerd forum lid te koop
Waarschijnlijk voor Euro 200/250 meer
Dat is dan de waarde van de vrije zondag middag

De prijs waarvoor de PO is verkocht versus waarvoor hij verkocht had kunnen worden is irrelevant
En ook zeker niet mijn verantwoordelijkheid

1 like

Ik vond het verhaal van @anon50762135EV helderder :joy:

Had ā€œIemandā€ die de speedy van je zou kopen (A) tot Zondag 18:00 uur om de speedy op te halen of (B) om te beslissen?

Toch jammer dat het zo gegaan isā€¦ Blijkbaar is er toch iemand teleurgesteld geraakt.

Ophalen ā€¦
Zeker liever drie mensen tevreden dan twee

Dan had die ā€˜iemandā€™ er maar een zondagmiddagje uit van moeten maken samen met zā€™n gezinnetje. Prioriteitenā€¦! :blush: