NA: Grand Seiko SBGR305 Limited - Photo-heavy

Wat dacht je van de moderne Submariner dan. Daar maken ze zich in Zwitserland wel heel erg makkelijk vanaf. :persevere: Maar goed, de GS duikers zijn weer wat aan de drukke en shiny kant.

5 likes

Jaco, wat een NA!!!
Wat mij betreft kom jij in aanmerking voor de meest gepassioneerde Na van 2018.
Als jij schrijft over wat je nog op de rand van het bed beleeft, dan kijk ik als het ware over jouw schouder mee.

Dus ja, een sterk verhaal dat je meesleurt richting Japan.

Ik kijk uit naar onze as ontmoeting.

Frank

Kleine tip voor je.
Een soort Na voor de bedrand: leg na bewondering de Seiko op de kast en geef je vrouw een zoen en mompel dat zei de grande dame is die boven de grand seiko uit stijgt.
:hugs:

6 likes

Tja. ‘Uiteindelijk wil je nooit meer een Rolex’? :roll_eyes:

3 likes

Dit moet natuurlijk geen Rolex vs GS worden natuurlijk, maar beide horlogemerken hebben hun merites. Ik zal niet snel met een GS gaan zwemmen. Met mijn Explorer heb ik het gevoel dat alles kan! Echt veel meer een ‘toolwatch’ qua uiterlijk, maar ook voor mijn gevoel. De GS-en zijn horloges die je bijna overal bij kunt dragen, maar niet onder alle omstandigheden om wilt hebben.

4 likes

Ik wil best een 14060m. En een 14270. Maar verder zou ik er niet eentje weten die ik in mijn horlogekistje (niet dat ik die meer heb maar u begrijpt wat ik bedoel) zou willen hebben van de Rolex boys.

Yup.

P.S.

U zit inmiddels aan een Chalbis met een stukje Epoisse begrijp ik? :wink:

1 like

Je neemt me de woorden uit de mond!

Snel terug naar waar het om draait: de geweldige NA waar dit topic voor gemaakt is.

3 likes

Ik stel voor dat @koetsjh even nog wat extra foto’s maakt. :heart_eyes:

En als hij daar geen zin in heeft mag hij bij mij op de koffie komen. Dan tap ik hem een Izzo Supermiscela Bar en pak ik mijn (want hij heeft er zelf ook één) Fujifilm wel even. :wink:

3 likes

Ja dat is ook het punt waarom ik ook een beetje een aversie tegen Rolex heb.

Om het nog maar even te benadrukken, los van de stofjes zit er geen hapering aan. Als de Japanners dat kunnen, zou je verwachten dat de Zwitsers dat toch ook moeten kunnen? En zelfs nog met gebruik van Titanium. Helaas, helaas. Allemaal van de grove werk in het westen, niet dat verfijnde. :wink:

Zelfs de onderzijde van de lugs is “gewelfd” en zaratsu gepolished…:

Zoals ik al zei: Kunst, maar ook schoonheid, puurheid.

EDIT: En dat het gewoon ook nog eens titanium is… Echt petje af hoor voor deze Japanse kunstenaars. Had ik dat al eerder gezegd? :wink:

4 likes

Gezondheid.

7 likes

Alweer een prachtige GS die voorbij komt!

1 like

De wat?
U drinkt zelf?

1 like

Whahaha, die vliegensvlugge pianovingers zijn niet meer zo nauwkeurig :joy:

Oui oui, zjablie. Ici. :sunglasses:

2 likes

Het is denk ik ook een stukje bedrijfsfilosofie. Ons onderscheiden door middel van elegante kasten en over de top scherpe wijzers? Daar geven wij niets om. Wij zijn motherf* Rolex. Dat spreekt een bepaalde soort consument aan. Rolex is Times Square. Neon, cool, hip.

Anderen zoeken juist een meer bescheiden merk dat je het gevoel geeft alsof je een willekeurige oester oppakt van het strand en daar een volmaakte parel in vindt. Onder de radar en pretentieloos, tenzij je ernaar op zoek bent. GS is in die zin een pittoresk pleintje in een vergeten deel van Venetië.

Ik geloof ook niet dat GS heel veel spendeert aan marketing maar de cijfers ken ik niet. GS richt zich niet op iedereen met geld. Als ze dat wel zouden doen, zouden ze denk ik ook oude klanten verliezen doordat het pittoreske verdwijnt.

3 likes

Dank je Tom! Ik heb wel met en statiefje en gewone camera moeten werken. Ik vindt het overigens ook leuk om dit soort details op de foto zien te krijgen, maar ik verbaas me over dit horloge toch enorm. Wat een kleine en subtiele prachtige details hier en daar.

En ja, dank je wel, het tweede deel maakt dat ik deze ook meer wel dragen. :slight_smile:

Ik zal proberen niet dagelijks het forum te spammen. Maar zal zo af en toe ook een detail foto erin gooien :wink:

Sowieso vindt ik dat in elke GS, ook al zijn ze niet allemaal even aansprekend voor iedereen, details zitten die je pas later ziet of leert ontdekken.

2 likes

Een Grand Seiko, toe maar weer, lekker origineel hoor :wink:
Grapje, veel genot ervan. En een mooie presentatie heb je er voor ons van gemaakt.

1 like

:joy: Zal ik doen Frank.

Gisteravond had ik geluk. Ze had nachtdienst. Ik moest dus bij gebrek aan beter ergens anders naar kijken. :grin:

1 like

Daar ben ik het dan wel helemaal mee eens. Ik geloof ook oprecht dat Rolex meer voortborduurt op dat idee.
Daarom blij dat er een tegenhanger is voor de andere draaggelegenheden. :wink:

2 likes

Haha, ik hou me aanbevolen Ide. Jij hebt zo’n klein studiootje toch? PB me je 06 dan spreken we wat af. :wink:

1 like

Wat een mooi horloge is het toch, wat mij betreft is de wijzerplaat het mooiste onderdeel (komt ook door de foto’s natuurlijk). Veel plezier er mee :heart_eyes:.

1 like

Klopt.

Gezellig!

1 like