NA: Hamilton Pan Europ

Zojuist de Morellato Giotto ontvangen, was de donkerbruine versie, maar deze vond ik toch wel heel donker. Morgen dus weer terug sturen en heb gevraagd of ze hem om kunnen ruilen voor de lichtbruine versie. Nog even afwachten dus :+1: Wel een erg mooie band!

Die blauw chrono is een plaatje!!

Is dat nog gelukt met die Morellatto Giotto op de Pan Europ, of paste dat niet?

Die past perfect:

Ik vond alleen de kleur toch niet helemaal bij me passen dus nog een ander bandje besteld, deze bevalt echt super:

Mocht je alsnog interesse hebben in de Giotto band, de mijne is beschikbaar voor een zacht prijsje :wink:

2 likes

Ik krijg deze week mijn Pan Europ binnen, eerst eens zien hoe de standaard zwarte band me bevalt.

Ik lees op diverse fora dat een bandenwissel een drama is op de Pan Europ door die kromme pushpins en de weinige ruimte bij de lugs (geen drilled lug holes)…hoe vond jij dat gaan?

Standaard zwarte band zit ook erg fijn, ik vind alleen een bruine band wel erg mooi staan in combinatie met de blauwe bezel en wijzerplaat.

Bandenwissel is idd wat lastig maar opzich wel te doen, ik heb het huidige bandje er zelfs aan zitten met rechte pushpins ipv de gebogen en dat past net (zoals te zien op de foto hier boven) De Giotto is net iets dikker waardoor ik denk dat deze alleen maar past met de gebogen pushpins, heb het niet met rechte pushpins geprobeerd.

Wat mij op meerdere foto’s opvalt bij de Pan Europ, is dat het lijkt dat het originele, standaard zwarte bandje net iets te smal is. Ik zie dus een ietsiepietsie pushpin en dus speling. Herkenbaar of is dat exemplarisch?

Grt. Marco

Volgens mij komt dit omdat het heel erg dun leer betreft waardoor het bandje niet klem tussen de lugs zit. Bij de Giotto band zit deze er wel strak tussen omdat dit wat dikker leer is. Dat maakt het wisselen van bandjes ook wat lastiger, de standaard zwarte band is makkelijk te verwijderen.

1 like

Klinkt niet echt als kwalitatief hoogstaand? Ik vind dat standaard zwart overigens ook niet echt de beste combinatie bij de mooie blauwe plaat. Bruin is zoveel mooier…

Grt. Marco

P.S. hoe groot is jouw pols, als ik vragen mag?

Wat een prachtig horloge, veel draagplezier!

1 like

Het voelt erg dun maar draagt daardoor wel erg fijn! De reden dat ik de Giotto niet zo’n fijne band vind is dat deze een stuk dikker is. Ik zelf ben niet zo van de erg dikke banden, die er nu omheen zit heeft een dikte van 4mm, voor mij echt perfect.

Wat betreft mijn polsomtrek, dat heb ik nog nooit opgemeten, zal ik vanavond eens doen :wink:

1 like

“Size matters” :smile:

Dank voor je toelichting!

Niet beslist noodzakelijk hoor! Paar adressen hier redelijk in de buurt waar ik even kan gaan passen evt… Dacht dat het misschien parate kennis was.

Je merkt, ik overweeg dit horloge aan te schaffen…maar heb eigenlijk al genoeg blauwe platen…grijs/zwarte is ook leuk maar…toch is de blauwe mooier…dus…pffff…

Grt. Marco

De grijze is ook niet verkeerd :wink:

Ik heb ook al enkele horloges met blauwe wijzerplaat maar de Pan Europ steekt er toch wel ruim bovenuit. Het is en blijft een geweldige kleur blauw, zeker in combinatie met de blauwe nato of een bruine leren band :+1:

Hele mooie aanwinst. Toen die net uit was heb ik 'm eens nader bekeken bij een juwelier en ook omgehad. Goede bang for the buck. Veel draagplezier.

Daar heb je een punt. Een heleboel punten zelfs!

Zoals beloofd even opgemeten, 18,5cm is mijn pols omtrek :smile:

Bedankt voor het meten van de polsomtrek. Is zo’n 1 tot 1,25 cm. groter dan bij mij. Ben bang dat de klok dus toch aan de grote kant voor mij is. Er is maar 1 manier om dat te ervaren en dat is dus passen.

Grt. Marco

Ik denk dat je dan een ‘gemiddelde’ pols hebt voor een (blanke) man.