NA: Hanhart Pioneer Monocontrol

Een prachtig horloge met een schitterend verhaal
Proficiat met deze mooie aanwinst

1 like

Ik weet niet waar ik het exact gezien heb,maar er is een Russische fabrikant (Poljot) die de Hanhart als zijnde een hommage aanbiedt en deze ook met merknaam Hanhart in de collectie heeft (met 3133 uurwerk) voor een paar honderd euro.

Het verhaal gaat dat ook de patenten van dit horloge door de russen bemachtigd is en zij dus vrij zijn om de merknaam Hanhart te gebruiken op deze hommages.

Mooi ding van jouw trouwens TS!

Poljot versie van de Hanhart

1 like

Ik houd het kort: super klok en een geweldig verhaal :+1:

1 like

Ff gekeken, maar wordt toch vaak replica genoemd op diverse fora (google op Poljot Hanhart).

Zou mij een brug te ver zijn en had hem dan gewoon met Poljot-logo (en geloof ook Kirovskie) gekocht.

1 like

Erg mooi en een zeer grondige review. :+1: Ik hoop nog ooit een Vixa te scoren :slight_smile:

2 likes

Interessant, ik wist sowieso niet van het bestaan af. Naar ik begrijp lopen de online verhalen sterk uiteen. De een noemt het een hommage de ander een ripoff. Ach ja… mocht iemand het een leuk horloge vinden, gewoon doen, het 3133 kaliber schijnt best fatsoenlijk te zijn.

Thnx!

Inderdaad, dat las ik ook vaak…[quote=“M_Singer, post:64, topic:85991”]
Zou mij een brug te ver zijn en had hem dan gewoon met Poljot-logo (en geloof ook Kirovskie) gekocht.
[/quote]

Kan ik me iets bij voorstellen.

Bedankt! Horloge past ook heel goed bij jou avatar😎

1 like

Dubieus verhaal. Hanhart is nooit uit de lucht geweest volgens mij (wel als horlogeproducent, maar hebben in de tussentijd wel altijd stopwatches e.d. geproduceerd). De Russen hebben destijds wel de gehele Tutima Glashütte productie meegenomen naar moedertje Rusland, maar de Hanhart fabriek lag in de Franse Bezettingszone (Vixa gemaakt door Hanhart was ook onderdeel van de herstelbetalingen na de oorlog). Ik ben dan ook benieuwd naar meer info!

Ik kan het alleen maar aanbevelen. Is echt een super gaaf horloge :ok_hand:

Zal voor wat betreft een vintage Hanhart niet goed gaan komen.:wink: Ik zag een mooie te koop staan uit 1941 maar daar vragen ze €8.450,- voor…;

`

Leuk verhaal! Zo’n rode knop heeft ook wel wat…twee centersubdials vind ik al snel mooi…Bedankt voor je effort!:handshake::+1:

1 like

Hé, haal jij toevallig een koe uit de sloot?

3 likes

Prachtig horloge. Een introductie zoals deze hoort te zijn. Geschreven met passie en overtuiging en daarom alleen al onbetaalbaar. Ik kan me niet herinneren ooit iemand zo over zijn horloge zien schrijven, ik ben e het onder de indruk.

1 like

Hij staat te koop!

Van de niet gunstige afschrijving van Hanhart pols chronografen ben ik nog niet overtuigd. Zo is de Pioneer MKII (40mm kast) nieuw pas weer in september leverbaar, en gebruikte vind je niet of nauwelijks. De prijzen voor gebruikte exemplaren overstijgen zelfs die van nieuwe exemplaren, die er dus niet zijn… Een prachtig mooi onderscheidend merk, voor de ware liefhebber. Een prima investering naar mijn idee.:+1:

1 like

Heel mooi horloge! Geweldige looks.
Ik kijk al enige tijd heel serieus naar de 40 mm versie met zwarte dial.
Alleen die rode knop maakt het zo lastig de knoop door te hakken :confounded:. Als die er niet op zat, had ik ‘m al gekocht…

Ik heb er gewoon een zonder knoppen :joy:

4 likes

Het blijft, bijna drie jaar later, nog steeds een mooie review.

1 like

Dat is ook een oplossing, maar de chrono met die ene knop heeft toch wel wat.
Misschien een kapje voor laten maken :joy:

1 like

Dit is weer een geweldig verhaal over een even geweldig horloge met ook hele mooie foto’s. Ik word hier wel hebberig van.
De lugbreedte van 21 mm komt ook voor bij certina en seiko horloges, dus keuze in banden is er genoeg.
Groet
Bb

1 like