NA: Iedereen wil uiteindelijk een Rolex?

Gifjes doen het goed om een topic mee te beginnen, dus bij deze:

In het ‘Rolex only’ topic is al even aangehaald door @Boetje hoe ik over Rolex dacht. Als excuus voer ik de topics over hoe je beïnvloed wordt door HF maar aan.

Eigenlijk wou ik geen Rolex. Want, dacht ik eigenlijk altijd, wie is er nu zo gek om zoveel geld voor een horloge neer te tellen.
Het bedrag dat ik voor m’n Breitling had betaald vond ik toch wel eigenlijk op het randje dat ik voor een horloge overhad.

Mijn belangstelling ging uit naar een Grand Seiko Spring Drive GMT:

Wat ik overigens nog een schitterend horloge vindt.

De afgelopen weken heb ik eens serieus na lopen denken over deze GS. Een foto hiervan op m’n telefoon gezet en geen internet de afgelopen tijd, dus geen invloed van HF.
Regelmatig even naar die foto gekeken, maar kwam tot de volgende conclusies:

  • Dit exemplaar is mooi maar wel aardig aan de prijs.
  • Er zijn weinig van deze GS’sen te koop en het moet (waarschijnlijk) uit het buitenland komen.
  • Geen probleem dat het uit het buitenland komt, maar het zou wel leuk zijn om hem eerst eens in het echt te zien.
  • Eigenlijk heb ik alleen maar duikers met vrij drukke wijzerplaten, voegt deze nog iets toe?
  • Als ik serieus in deze prijsklasse aan het kijken ben, dan heeft kijken bij Rolex misschien ook wel nut.
  • Eigenlijk wil ik wel een horloge met een iets bescheidener maat.

Stiekem vond ik de Rolex Explorer altijd wel mooi, zeker de 39 mm. versie met lume in de cijfers.
Daarom de laatste tijd eens rond wezen kijken wat er zoal op de markt is. Tweedehands is er weinig aanbod, maar nieuw zijn ze wel te krijgen. Tweedehands stond mij niet zo aan. De zijkant van de kast en de bezel zijn mooi glanzend gepolijst, wat uiteindelijk gaat resulteren in krasjes (in ieder geval bij mij). Ik had maar bedacht dat als er dan toch een Rolex zou gaan komen, dat ik dan in ieder geval m’n eigen krasjes er op wil maken.

Vandaag dan maar eens bij één van de bekende handelaren langs geweest om een nieuw exemplaar te passen, wat uiteindelijk wel even wennen is omdat ik verder alleen horloges van 42-45 mm. heb.
Ze hadden daar ook een exemplaar van een Airking liggen. Op plaatjes vind ik die maar zo zo, maar in het echt toch wel heel erg mooi. Er kwam zelfs wat twijfel bij me op om misschien toch maar voor de Airking te gaan. Uiteindelijk toch maar bij m’n eerste keus gebleven van de Explorer met het idee dat zo’n Airking er wellicht nog eens bij kan komen (wat dit forum al niet met een mens kan doen).

Het is dus een Explorer geworden. Nieuw in de stickers (klotewerk om ze te verwijderen).
Het kleinste horloge dat ik heb, maar valt minder klein uit dan waar ik een beetje voor vreesde. Eigenlijk zelfs iets groter dan de horloges die ik droeg totdat ik regelmatig (of te vaak) op dit forum kwam.

Ben ik nu ook besmet met het magische Rolex-virus? Het heeft toch wel iets dat kroontje om je pols en die mercedes wijzer waar ik eerder niets van moest hebben.
Mag ik nu niet meer aan Rolex-bashen doen? Ach er zijn ook de nodige modellen waar ik niets aan vind.

Nu verwacht een ieder natuurlijk een uitgebreide foto-reportage met schitterende foto’s.
Helaas, ik ben een waardeloze fotograaf en het feit dat er geen daglicht meer is werkt ook niet mee…

Toch een paar simpele foto’s, maar de meesten weten wel hoe deze er uit ziet.




Met dank aan Horlogeforum.nl, nog niet zo heel lang geleden was het nooit in me opgekomen om een Rolex te kopen.

134 likes

Veel tekst, gaaf horloge, maar vind het toch maar een proleten merk hoor!

Veel plezier van deze topper :ok_hand:t2: Sinds ik die van @Svennos laatst weer eens heb gepast ben ik toch om. Hij is cool!

7 likes

En voor wannabe rappers en would-be-bekende nederlanders.

3 likes

Hertog Jan? Vroeger kreeg je er nog wel eens een flesje champie bij… :joy: :rofl:

Begrijpelijke motivatie, die eigenlijk helemaal niet nodig was. Tophorloge! Van harte en veel draagplezier!! :ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd en moge er nog vele volgen!

1 like

Welkom bij de patserige proleten die in het weekend rappen en in een stacaravan wonen!

Met zo’n titel gaat je topic geheid ontsporen, maar je zult merken dat het je nu niks meer uitmaakt, want je draagt een Rolex, hatsa!! :tada:

10 likes

Van harte gefeliciteerd! Prachtig en in mijn ogen één van de fraaiste, juist door zijn eenvoud!

En ach, blijk je besmet met het Rolexvirus, dan koop je er toch gewoon nog één? :wink:

Of twee…

Of drie…

1 like

Bij S&C had ik er voor een paar honderd euro vast wel een mooi petje of een pen bij gekregen. :joy:

2 likes

Zucht, eens gaan we er allemaal aan denk ik.
Prachtig horloge :+1::ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, heel mooi horloge en staat goed op je pols

1 like

Top! Mooie aanwinst

1 like

Gaaaaf!
Ooit. Ooit. Ben nog maar een paar plofkraken verwijderd van mijn Rolex.

15 likes

Proficiat en prachtig!!!

Sinds de explorer hier regelmatig langskomt en er van de week weer 1 in real life zag begin ik wel heel geïnteresseerd te raken! Oei HF :see_no_evil:

Geniet ervan en wellicht is dit niet de laatste Rolex maar de eerste van vele… :grin::grin:

:beers:

1 like

Mooi man! Geniet er van!

1 like

Waarom staat er eigenlijk een vraagteken in je topictitel:

NA: Iedereen wil uiteindelijk een Rolex?

…en niet bijvoorbeeld een uitroepteken? Het is toch een gegeven, uiteindelijk wil iedereen een Rolex!

:sunglasses:

1 like

Goede keus, gefeliciteerd en veel plezier mee :+1:

1 like

@Capibara Gefeliciteerd met deze mooie NA!

image

2 likes

Voor een explorer 1 wil ik wel voor een keer een uitzondering maken. Mooi horloge. Rolex, ze kunnen het wel!

2 likes

Er was een periode dat ik er anders over dacht :see_no_evil:

1 like

Perfecte keuze. Tijdloos en zeer draagbaar. Mooi slank en comfortabel met 11,6mm (zeker in vergelijk met 14,8mm voor de Seiko).
Bovendien is deze prachtige Rolex waardevast, dus mocht je ooit wat anders willen dan ben je niet bekocht :+1:t2:
Geniet er van.

2 likes