NA: Invicta handwinder chronograaf 4728

Leuke review van de nieuwe aanwinst.
Veel plezier gewenst van en met deze fraaie Invicta.

1 like

Leuker horloge dan die van sommige elitaire merken. Basic en betaalbaar.

2 likes

gefeliciteerd

1 like

Beetje gemiste kans dit. Ik vermoed, doch als leek, dat t niet al te moeilijk zou zijn geweest om van die onderste een am/pm/24 uurs weergave van te maken.

Wel gecompliceerder lijkt me om er chrono uren v te maken.

Kwa ontwerp heeft invicta het kleine uurwerk (wat ook in de kleine 36mm Seagull zit https://www.horlogeforum.nl/t/flipper-it-forward-2018-seagull-1963/) imho fraai in de grote kast weten te zetten. Heb wel es TW Steel, Diesel, e.a. chronograaf horloges gezien waar het kleine quartz uurwerk hopeloos verloren lijkt op de grote wijzerplaat.

Proficiat met je nieuwe aanwinst!

1 like

Dat had idd stukken beter geweest idd!

1 like

Veel plezier er mee!
Mooi cadeau.
:+1:

1 like

Leuk cadeau en super leuke review. Krijg ook zin om er een aan te schaffen :joy:

1 like

Ik heb (nog) niet je hele review gelezen maar leuk horloge!
En dat jij er van kunt genieten is eigenlijk het enige waar het om gaat.

Zo zie ik het ook, gedoe over iconen. Koop en draag wat je aanspreekt.

1 like

Leuke review, héél veel plezier ermee!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooie klok man. Ziet er zeer fraai uit. Jouw kerst kan niet meer stuk

1 like

Hooi horloge, mooi verhaal en dito prijs! Veel geluk ermee.

1 like

Had gezien dat ie bestaat als het ST1903 uurwerk.

Ook vele andere uitvoeringen bestaan er, zoals ST1905 met gang reserve, ST1908 met datum en dag nacht indicator. Even googlen met Seagull ST19XX en er komen verrassende uitvoeringen voor.

Ik wist eerst niet dat er best leuke dingen gedaan kan worden met de ST19.

1 like

Ben nog aan het wachten tot iemand (zoals @stefanketelaars ) zo’n uurwerk helemaal modificeert. Weet niet wat er allemaal mogelijk is, maar die uurwerken op zichzelf zijn niet heel erg duur als die horloges waar zo’n uurwerk in zit zo betaalbaar zijn.

Het is jammer om veel tijd in een Chinees uurwerk te stoppen.

1 like

Ik heb weleens gehoord dat die met de tijd de Zwitserse gaan passeren op kwaliteit, functionaliteit en afwerking.

Is het mogelijk, zonder twijfel, echter zullen die naar mijn mening hier nooit in doorbreken simpelweg omdat Chinese producten niet met kwaliteit worden geassocieerd.

2 likes

Je mag ook n Venus 175 gebruiken hoor :wink:

1 like

Doet me denken aan dit filmpje

:sweat_smile:

3 likes

:joy::joy::joy::joy: