NA: koffie met melk - Zenith A385 (met beschreven zoektocht)

Daarmee dat ik hem mee naar huis nam. Ik denk dat deze veel polstijd zal krijgen, dus dan voel ik me minder slecht over de eerste kras die ik maak.

1 like

Heel erg tof!
Geniet ervan!

1 like

Fantastisch!

1 like

Leuke NA Kad, en natuurlijk gefeliciteerd met je nieuw Zenith. Plaat is lastig vast te leggen maar in het :sunny: zie hem pas echt shinnen.
Wens je natuurlijk veel draagplezier :ok_hand: :+1: en je zou bijna denken dat je een Zenith liefhebber bent :wink:
O ja, complimenten voor je foto’s :ok_hand:

1 like

Van harte proficiat! Mooie collectie :wink:

En nu genieten!

1 like

Prachtig!

1 like

Heel mooi, veel draagplezier

1 like

Eensch! Echter, de rest maakt het weer goed…

1 like

Gaaf! Mooie kleur! Keer wat anders dan een ‘panda’!

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop. Mooi horloge. En ook mooie tocht en goede aanvulling op een waanzinnige collectie.

Geniet er van!

1 like

Ik had beloofd om nog wat meer te schrijven over het keuze-proces. Want dat was niet zo rechtlijnig.

Na de aankoop van de Navitimer vorige zomer had ik een overcompleet gevoel. Dan maar wat horloges die geen polstijd meer kregen verkocht. De Junghans Meister en Certina gingen er uit.

Plan 1 was een lange-termijn doel om te sparen zetten. JLC Reverso moonphase of JLC Master chrono triple date. De triple date bleek Boutique Only, de Reverso bleek niet zo goed op mijn pols te liggen, en de algehele bedenking was: “is dit wel de meerprijs tov Zenith waard?”

Een koude douche, maar het gaf me wel 2 belangrijke lessen:

  1. Misschien is dat hele dure segment toch (nog) niet voor mij.
  2. Mooie binnenwerkjes, daar word ik vrolijk van.

Een volgende piste was, een Sinn 903 (een toolisch variant van mijn Navi). Die vorm zit me goed, design is mooi, maar veel overlap, en niet zo evident om een te vinden met een mooi binnenwerk. Twijfel dus.

Een andere richting was een extra iconische chrono. Chrono’s vind ik nu eenmaal leuk. Maar mijn vrouw vind hem afschuwelijk.

Ook Nomos werd meermaals onderzocht, die hebben nu eenmaal een super mooi automatisch movement. Maar er blijkt altijd wel iets te zijn waar ik me aan stoor bij Nomos. Ze zijn gewoon te speels voor mij denk ik.

image

Na goed reflecteren over de collectie kwam ik tot de conclussie dat het ofwel een dresser of een ballsy horloge moest worden.

Qua dressers heb ik volgende bekeken en niet weerhouden:
image

image
En ik ben er wel nog vergeten.

Qua ballsy vind ik een gegraveerde Panerai wel cool. Maar Panerai blijkt zeer prijzig voor een simpel horloge.

Uiteindelijk is het een ballsy El Primero geworden. Een horloge die al lang mijn aandacht had, maar het heeft een tijdje geduurd om mijn vrouw te overtuigen.

Nog een tweetal horloges die noemenswaardig zijn, en waarover ik getwijfeld heb. Maar ze pasten niet genoeg in mijn hokjes.

Ballsy en dressy:

Vintage:

9 likes

Coffee with milk en in een prachtige uitvoering :star_struck:
Beter dan het koffie horloge dat ik gisteren speciaal voor jou deelde :stuck_out_tongue_winking_eye:
Gefeliciteerd met deze bijzondere NA. En complimenten voor het mooie duo

1 like

Ik zeg: mission accomplished :white_check_mark: Mooie Zenith zo met deze band. Veel draagplezier ervan!

1 like

Gefeliciteerd, prachtige aanwinst, ik vind de nieuwe aanwinst Zenith (vele malen) mooier dan de bestaande.

1 like

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee!

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Prachtig horloge, geniet ervan en veel draagplezier

1 like

Super mooi horloge, veel plezier ermee! :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met deze leuke NA. Veel draagplezier

1 like

Die dial is echt een beauty, hele toffe “ballsy” keuze.

1 like