Incoming: Marathon JDD

Om dit merk heb ik lang heengedraaid, er werd hier op het forum een tijd geleden een JSAR aangeboden maar dat was een Quartz. En dat heeft zonder fundament geen voorkeur voor mij, ik heb al een Apple Watch en een Citizen dus dat is voldoende batterijaandrijving in de collectie.

Lang verhaal kort, via een website kwam ik deze NOS JDD tegen uit 2010/2011 in Zwitserland. Ik heb maar besteld, een flinke jongen met gave specs waaronder de tritiium tubes. Ik verwacht hem half januari binnen te krijgen, tot dan deze foto’s;

4 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst, hoewel het nog even wachten is. En welkom bij het Marathon Watch Broederschap. :sunglasses:

1 like

En vandaag binnengekomen!

5 likes

Gaaf hoor. Dikke klatser.

1 like

Maar even een tussenstand te beginnen met de rectificatie van de openingspost. Het blijkt dat de JDD van Maart 2019 is nadat ik het nummer had laten controleren bij Marathon zelf, uiterst behulpzaam daar. De verkoper excuseerde zich, is een online verkoper die 356 horloges in de verkoop heeft dus het gaat wel eens mis.

Wel nu draag ik deze prachtige klok ruim 5 weken, het is echt een genot om naar te kijken en laat zich in elke omstandigheid makkelijk lezen, door weer en wind en wat natuurlijk een topfeature is, de leesbaarheid bij weinig licht. En daar wil ik wel iets meer over schrijven, vaak is een knallende langdurige lumen iets waarmee een horloge extra punten kan scoren. Ik vond de lumen bij mijn Tuna’s echt fantastisch maar voor de Marathon werkt het Tritium toch net even anders. Bij weinig licht of in het donker geeft het Tritium een dusdanige hoeveelheid licht dat je direct goed de tijd af kan lezen, je ogen hoeven niet te ‘wennen’ aan de hoeveelheid licht wat wordt afgegeven. Bij mijn Tunas had ik nog wel eens dat de bolletjes een beetje aan het dansen waren (net als bij vloekende kleuren) zonder dat ik gedronken had o.i.d. maar daar heeft deze baas geen last van.

De band is heerlijk comfortabel en ook van het gewicht heb ik letterlijk geen last. Qua kwaliteitsbeleving kan ik nog niet veel zeggen, hij is mooi, zit goed in elkaar en ik heb tot nu toe nog niets aan te merken. Zijn uitstraling (die van onoverwinnelijkheid) is voor mij echt een van de redenen om deze aan te schaffen, ik ben er blij mee.

3 likes