Tja de bracelet is inderdaad niet je-van-het maar dat had ik voor dat geld ook niet verwacht. Het formaat speelde denk ik de belangrijkste rol voor het ontbreken van de klik. Ik zal ook de laatste zijn om te beweren dat de kwaliteit niet goed is. Goed uurwerk, prima bezel actie, mooie lume en saffierglas: niks mis mee!
Van Fratello. Weet niet of je onderstaande dan nog moet geloven. Staat er niet iets van ‘advertorial’ boven of zo?
Call me a sucker for voting for the newest kid on the block, but I’d actually choose the Orient Kamasu over the Seiko SKX007 and Citizen NY0040
Ik begrijp dat de reputatie van Fratello op de helling staat, maar neemt niet weg dat dit stukje proza gewoon goed is.
RA-AA0005B19B incoming
SKX is niet te killen.
Het is wat het is, niets meer niets minder.
Mooi verhaal, en wat een wijzerplaat!
Update
Een 192 dagen update. Vooral naar aanleiding van onderstaande vraag/opmerking.
Laat ik beginnen met de stelling: kan een sunburt te agressief zijn?
- Natuurlijk niet gekkie.
- Zeker wel
0 stemmers
Maar terug naar de opmerking/vraag. Is de sunburst bij de kamasu maroon een beetje te?
Ik vind zelf van niet.
De dial heeft verschillende gezichten in mijn ogen. Als de zon fel schijnt dan wil de dial wel richting red grape gaan met bijbehorende kleurige sunburst. In het algemeen is het toch echt meer een chestnut / maroon kleur, met meer subtiele sunburst.
Een ieder kan ik aanraden op Instagram te zoeken met #orientkamasu
Daar zijn veel wristshots te vinden, met doorgaans de meer bescheiden maroon sunburst.
Ik heb het horloge in zelfde periode gekocht als de monster met blauwe sunburst dial. Die laatste vind ik meer sunburst hebben. And I really don’t mind actually…
Leuke interessante belichting van de Mako modellen van Orient. Goed werk!
Leuk horloge -dragen bij een mooie trui! (voor mij te groot, denk ik)
Hahahaha… Dank!
Wat onverwachts, maar de kamasu is de deur uit.
Ruimte maken voor de nieuwe seiko.
Staat nog wel op longlist terug te kopen, maar dan met kanji dagaanduiding.
Iemand tips waar je de orient kamasu kan bestellen?
De Maroon is prachtig! geen geld voor zo’n tophorloge. Ik heb er zelf ook net 1 gekocht maar nog niet gedragen… Ben altijd erg zuinig op mijn nieuwe horloge’s. Toch altijd een beetje zonde om in gebruik te nemen of is dat raar?
Ja, dat is raar. Ding is 250 ballen en gemaakt om te dragen.
Is het vandaag rare topics en reacties dag?
Ja!
Best goede aanbieding lijkt me.