NA/MOD : Vostok met peddel wijzers

Nou ja, niet echt een NA…
Ergens eind 2012 kwam ik hier op HF terecht en lag mijn interesse vooral bij Soviet/Russische horloges. Bij Ebayer Bolek34 kocht ik een Vostok 119 tonneau met paddle wijzers.

De wijzerplaat en combinatie met paddle wijzers (waarschijnlijk niet origineel zo geleverd voor zover ik nu weet) trok me over de streep. Pas later leerde ik dat de secondewijzer niet meer compleet (stuk) was.

Het horloge stopte niet lang daarna met lopen en ligt momenteel op de “to do” stapel. Het design bleef echter steeds hangen.

In 2014 kocht ik hier op HF een KGB Vostok, voornamelijk voor de band en onderdelen. De wijzerplaat had een relume gehad, maar het zag er niet heel netjes uit. En als je het eenmaal gezien hebt valt het altijd op.
De wijzers waren ook een beetje smoezelig, dus de band ging eraf en de Vostok ging op de “to do” stapel.

Halverwege 2016 hoorde ik dat Harold/Yobokies paddle wijzers voor Vostoks had gemaakt. Twee setjes besteld en weggestoken voor nog eens.
Vostok had ook wat nieuwe radioroom wijzerplaten online gezet en er was zowaar een heruitgave beschikbaar van de plaat uit bovenstaande tonneau, dus ik kocht er een.

Een maand later zag ik wat Vostok bezels voorbijkomen voor weinig en besloot er een aantal in te slaan.

Eind 2018 heb ik eindelijk eens wat gereedschap besteld om te kunnen knutselen aan de Vostoks. Hiermee was het gelukt om wijzers, van een Vostok die ik jaren geleden kocht, goed te zetten zodat het horloge draagbaar was.

Die eerste echte mod moest er ook maar eens van komen en onderstaande is het resultaat geworden, ben er erg tevreden over :grinning:

Bedankt voor het kijken!

23 likes

Oh wauw. Mooie combinatie! Erg geslaagd zo.

1 like

Mooi gedaan.
Deze brass bezel variant kom je ook niet veel tegen en de paddle hands ook niet.
Past mooi in het Vostok Modificatie Overzicht

1 like

Mooi geworden zeg. Strakke dial en de wijzers combineren mooi met de bezel :ok_hand:t3:.

2 likes

Ik vind hem leuk! :clap:

1 like

Ziet er gaaf uit! :+1:

1 like

Zeer geslaagd!

1 like

Als ik me niet vergis hebben de peddle hands, een koper kleur net als de bezel. Prachtig resultaat Mark! Met gevoel voor historie!

1 like

Retegaaf geworden. :+1:

1 like

Nee, ik vermoed wellicht door de spiegeling, maar ze zijn chroomkleurig. Goudkleurige peddel wijzers is nog een optie om rekening mee te houden als die beschikbaar komen :smiley:

1 like

Ja leuk!

1 like

Het duurt even, maar dan heb je ook wat :wink:
Gaaf resultaat :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ja de totale doorlooptijd is vergelijkbaar met die van de Noord-Zuid lijn, gelukkig waren bij mijn project de uiteindelijke kosten te overzien :joy:

1 like

Die is goed gelukt zeg! :ok_hand: Top gedaan! :+1:

1 like