Seiko SKA427P1
Wauw, ik vind deze heeeeeeeeel tof. Hoeveel mm is deze in diameter en dikte? En waar heb je deze laten modden?
Alleen ben ik wel meer van de Seiko automaten t.o.v. de Kinetik lijn.
Is geen mod, is gewoon een standaard Seiko.
Wacht maar tot je deze een keer in je handen hebt gehad. SKX is zeker een toffe klok waar je alle kanten mee op kan maar de BFK is echt 1 blok kwaliteit. Ik vind t 1 van de meest ondergewaardeerde duikers.
Je mod is goed geslaagd!
Een BFK is op zich ook wel te modden, met dank aan Rob voor dit idee, en de uitvoering:
En als je een neppe SKX niet erg vindt, is dit ook een mooie optie in deze duistere sferen (geen mod):
Edit: die zwarte wijzers zijn wel fraai trouwens, staan goed.
De wijzerplaat op de deep blue lijkt donkerder zwart. Ik vind de mod van de TS geslaagd, maar vind de wijzerplaat in het licht dan toch afsteken bij de zwarte kast.
Volgens mij is ceracoat knetterhard en behoorlijk slijtvast. Hele leuke mod hoor, maar daar moet wel een zwarte metalen band op.
De zwarte BFK heb ik zelf gehad en weggedaan omdat ik m net iets te groot voor mijn dunne polsen vond, maar was een prachtig horloge.
Gave mod!! Heb ook wel eens zitten denken om een skx te laten coaten. Weet je waar dit gedaan is???
Ziet er geweldig uit, van harte met je DarkKnight
Mooi verhaal, gave mod
Het is dus door Rob van Monsterwatches laten doen bij een adresje in je UK. Maar met een kleine google search vind je ook een aantal adressen in Nederland waar dit kan.
Echter moet je dan wel enkel je kast ‘inleveren’, dus dan mag je het uurwerk incl. wijzerplaat en bezel e.d. eraf monteren.
Ik heb zelf zo’n Crafter Blue rubberen band gehaald met ‘end-links’ zodat die naadloos aansluit op de SKX kast, maar ik wil die ‘tang-gesp’ ook laten ceracoaten. Ik houd je op te hoogte over hoe en waar ik dit laat doen.
Erg mooi! (sterker nog: met dank aan dit topic móet ik nu gewoon een zwarte BFK hebben. En bedankt ).
Iets anders dan een zwarte band vind ik wel afbreuk doen aan de mods. Misschien hooguit op een camo NATO.
Leuk topic! Vind zelf t mooist met zwarte band.
Waarschijnlijk is het coaten van een gespje net zo duur als een hele kast. Misschien is het een idee om het gespje zwart te anodiseren. Volgens mij veel makkelijker en goedkoper uit te laten voeren.
Hmm thanks voor de tip, heb je een adresje?
Nee helaas, alleen de tip. Ik zou niet eens weten bij wat voor bedrijven je hiervoor terecht kan. Wel begrijp ik dat @Arie_Kabaalstra zijn eigen wijzerplaten anodiseert.
Dat denk ik inderdaad ook. Dit is denk ik ook een goeie om als HF groupbuy te regelen voor geïnteresseerden?
Wat een mooie SKX is 't geworden