NA: Na lang wachten is hij er eindelijk! Vintage Seiko chronograph

Het heeft even geduurd, en dan kom je er pas achter hoe slecht mijn geduld eigenlijk is :stuck_out_tongue:
Ik heb een tijd geleden dit horloge besteld, en hier en daar laten vallen dat ik wachtte op een gave vintage Seiko chronograaf en vandaag stond de postbode er dus eindelijk!

De douanekosten vielen gelukkig mee, ik had het hoger verwacht, dus dat is altijd een aangename verrassing :slight_smile:

Het pakketje wat ik kreeg

Snel openmaken gaf een volgend doosje:

Na uitpakken kwam het schitterende horloge tevoorschijn in al zijn glorie :smiley:
[B]Een Seiko 6139 - 7100 a.k.a. White Helmet![/B]

Hij zat op een blikken bandje (waarschijnlijk chinese makelij) dus die meteen eraf gehaald en vervangen door een origineel Seiko Fishbone bandje.








En de wristshot:

Hij is wel wat hoger dan ik had verwacht, maar hij kan het hebben :slight_smile:
Ik ben er in ieder geval heel blij mee, en hij is gelukkig niet te groot voor m’n polsen, waar ik bang voor was…

Het horloge komt uit januari 1976, dus is ondertussen alweer 40 jaar oud! Maar hij loopt perfect, en zelfs de chrono reset mooi op 0, zoals het hoort.
Ook is de kast nog erg netjes, niet geheel gepolijst of brushed maar zoals het hoort nog mooi brushed met de polished bezel met erg weinig krassen :slight_smile:

Bedankt voor het kijken in ieder geval :slight_smile:

21 likes

Even opletten met je adresgegevens, je weet nooit wie er mee leest.

1 like

Mooi aanwinst!

Zoals GhentWatch al zegt, ik zou die foto even aanpassen.

1 like

@GhentWatch @M035
Haha dom van me, wel gekeken naar de eerste foto maar niet nagedacht over het doosje :wink: Thanks :+1:

Prachtige chrono! Zou ook goed in mijn verzameling passen :wink:

1 like

Mijn beste,

Zo zo!! Een Vintage aanwinst die er zijn mag!!
Ik wens je dan ook veel plezier met deze Hoog (om de pols) gewaardeerde Seiko.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Gefeliciteerd, coole retro chrono.

1 like

Mooi!

1 like

Prachtig en bijzondere kastvorm, proficiat!

1 like

Gaaf horloge - normaal vind ik witte datumschijven op een zwarte wijzerplaat niet zo mooi. Hier is het andersom, maar het staat heel mooi. Veel plezier ervan.

1 like

Super, Nick. Gefeliciteerd, erg mooi :+1:

1 like

Toch een screenshot genomen klaar om je te bedreigen als je thuiskomt!

(Grapje lag wat ‘voor de hand’ niet :wink: )

4 likes

Mooie aanwinst Nick!

1 like

Mooi, veel draag plezier!

1 like

Wit is dan wel heel leuk!!

1 like

Pracht van een 6139 Nick :+1:
Alvast veel draagplezier toegewenst met deze Seiko Vintage.

1 like

Nick, geweldig horloge man! Da’s een keeper! Keurig onderhouden ook! :ok_hand:

1 like

Tof horloge, goeie staat voor een 40 jaar oude klok :+1:

1 like

Top, mooi horloge, geniet er van!

1 like

Leuke :slight_smile: Veel plezier ermee! :slight_smile:

1 like