Na nos rodania quartz

Vorig weekend nog eens een rommelmarktje gedaan , en hoewel ik meestal op zoek ben naar mechanische
horloges en klokken kon ik deze NOS quartz van Rodania toch niet laten liggen . Het originele prijskaartje in Belgische franken ( 5.490,- hing er nog aan, ( 136 euro ) Het uurwerk is dus van voor 2002.

Hoewel het een klein risico was dit te kopen , want stel dat de originele batterij zou gaan lekken zijn, dan was het horloge goed voor de prullenmand. Dus vandaag naar de horlogemaker om een nieuwe batterij te laten inzetten, want heb voor deze caseback niet het juiste gereedschap. Na een aarzelende start 5 seconden lopen , dan weer stil, 10 seconden lopen, weer stil is het na een 15 tal minuten is het toch blijven doortikken ,en nu dus om de pols. Nu de foto’s

12 likes

Leuke vondst man !:thumbsup:

Mijn beste,

Mooi model!!
Prachtige wijzerplaat!!
Veel plezier ermee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Leuke aanwinst, veel plezier ermee!

Schitterende aanwinst.

Ziet er nog mooi uit
Woensdag ook maar weer eens naar de plaatselijke rommelmarkt gaan met mijn loepje
gr roel

Leuke klok :+1:

Mooie vondst .

Allen, bedankt voor de fijne reacties . Horloge stond deze morgen terug stil, maar na een keer of 5 de kroon te hebben uitgetrokken en terug ingeduwd begon het weer te lopen. Heel de dag om de pols en geen probleem, maar denk dat 15 of misschien wel 20 jaar ergens in een lade te hebben gelegen toch niet zo gezond is voor een uurwerk. Ben er in ieder geval toch blij mee. Groetjes

Misschien toch een schoonmaakbeurtje? Contactjes enzo… Het horloge lijkt het me zonder meer waard.

Ik heb dit ook eens voorgehad
de contactjes tussen de nieuwe batterij waren wat vuil even gereinigd en nu loopt ze perfect

Als de batterij gelekt heeft hoeft daarom het horloge de vuilbak nog niet in
Meestal een nieuw quartz werkje erin , afhankelijk van het type kan dit al vanaf 10 euro

1 like

Hallo, u heeft gelijk hoor, ik zou het horloge nooit weggooien, daar is het veel te mooi voor . heb trouwens nog nooit , zelfs geen defecte horloges weggegooid, soms tot ergernis van het vrouwtje, :slight_smile: in de meeste schuiven ligt hier wel wat. :slight_smile: Momenteel heb ik echter geen gereedschap op het deksel open te maken, tis geen klikdeksel maar een schroefdeksel zonder inkepingen. Misschien dat zo een “horlogebal” een oplossing is om het open te maken. Op de wijzerplaat staat " T SWISS MADE T " dus ik denk dan aan een RONDA quartz- werkje. Groetjes

zo een bal is wel een oplossing , als ze open is maak dan voorzichtig de contacten schoon en zie dan eens of ze beter loopt
Quartzen die lang liggen word de olie wat dikker en gaat het allemaal niet meer zo soepel
succes