NA | Omega Seamaster Diver 300M Co‑Axial + Rubberen Band (#108)

Dat komt wel weer. De Moonwatch is een nieuw doel, samen met deze Seamaster is 't klaar! Nou ja, bij wijze van spreken dan hè … :wink:

1 like

Toch voor de zekerheid even in de winkel geweest vandaag.
Er was No Problemo :+1::facepunch::muscle:

1 like

Prachtige voorstelling met veel mooie foto’s en informatie. Zo hoort het! :+1:t2:

1 like

Dank voor het delen. Erg gaaf horloge, ziet er fantastisch uit, gefeliciteerd!

1 like

heel mooi :yum:

1 like

Vorige week maandag was ik blij, … grote blij, door de aanschaf van deze dikke duiker. Een nieuwe (blauwe) OMEGA Seamaster Diver 300M. Feest. En nog steeds een glimlach van oor tot oor. Ik vind deze Seamaster een onwijs fraai horloge … :heart_eyes:

Het draagcomfort is top. Na al het geklooi met de afstelling van de standaard Speedmaster Pro band is de ‘snelverstelmogelijkheid’ van de sluiting bij deze Seamaster heerlijk. Dit horloge zit mij dan ook als gegoten. Hij draagt een tikje zwaarder/groter dan de voorganger, de Seamaster Pro 300M met het 2500D uurwerk en de gladde wijzerplaat. Ook al zo’n fraaie duiker.

Ik vind deze blauwe qua draagcomfort veel weg hebben van een Rolex Sea-Dweller ref. 116600, die ik trouwens ook altijd met veel plezier heb gedragen. Door de frisse (blauwe) uitstraling vind ik deze Seamaster wel een soort van spannender. Ik beleef er meer draagplezier aan merk ik en vind het blauw wat Omega gebruikt, ik heb het al eerder geschreven, bijzonder geslaagd. Het zijn echt ‘fifty shades’.

De afwerking van deze Seamaster is top, zoals je dat uiteraard mag verwachten van een horloge met een best wel ûh stevige adviesprijs. De wijzerplaat is bijzonder door de bewerking (gelaserde golven) en een retestrakke opdruk. De kwaliteit, afwerking en sluting van de band is super en het uurwerk loopt echt als een zonnetje.

Ik ben het even een paar dagen aan het bijhouden, met de app Watch Tracker. Ik zit thans, na 10 metingen (eentje 's ochtends én een voor het slapen gaan), op een gemiddelde van +1,3 seconde p/dag. Dat is ruim binnen de ‘MASTER CHRONOMETER’ specificaties. Lang niet gek.

Ook nu ben ik weer helemaal vrolijk én dankbaar dat ik de kans heb om zo’n fraai horloge te mogen dragen. Geluksmomentje! :sunglasses:

Nabrander …

We hebben wel eens discussie op HF over schokbestedingheid. Over of je met je automatische uurwerk wel of niet mag motorrijden, fietsen, golfen, hamerboren etc. etc.

Ik geloof die discussies altijd wel. Ik denk vooral zelf een beetje na, doe ook voorzichtig als dat nodig is en dat hangt ook af van het type horloge en het uurwerk. Angsten en allemaal gehypegedoe op fora en via #influencers is niet aan mij besteed. Ik heb dan ook best veel gegolfd met een horloge om de pols, zonder problemen. Maar ja, krijg bijvoorbeeld een 3135 uurwerk maar eens kapot. Ik gebruik trouwens tegenwoordig een golf-wearable, maar dat terzijde.

Waarom begin ik nu hier over? Omdat ik met het ‘MASTER CHRONOMETER’ verhaal eigenlijk voor het eerst een fabrikant tegenkom die zelf expliciet aangeeft dat het (geteste) horloge geschikt is voor bijvoorbeeld golfen.

SHOCK-RESISTANCE

A selection of test watches face shock-resistance examinations that are equivalent to 5,000 g (1 g is equal to the force of gravity at the Earth’s surface) to ensure our complex mechanical mechanisms are also extraordinarily robust. Not just for everyday use but for active sports such as golf and sailing.

(Bron: Omegawatches.com)

Meningen met “je moet er echt niet mee golfen hoor!” incoming in 3, 2, … 1 :wink:

5 likes

Haha, dat laatste niet, zat er meer op te wachten dat het een inleiding zou zijn dat je hem toch weer wegdeed voor een ander “greatest watch in the world”:joy::joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi ding!!

1 like

Hahaha, :rofl: … ik geef toe, het leek even op een soort van cliffhanger maar deze blijft voorlopig om mijn pols zitten! Ben niet meer bewust op zoek naar wat nieuws, wel naar iets erbij. Maar dan moet eerst het spaarpotje weer vol. :sunglasses:

2 likes

Als ik jouw enthousiasme zo hoor: een tweede Seamaster! Een zwarte deze keer? :wink:

:rofl: :joy: … dan koop ik wel een blikje verf!

Wat ik, en dat heb ik al eerder geschreven, wél echt heel graag erbij zou willen hebben (voor de afwisseling) is de Speedmaster Pro die ik hiervoor heb weggedaan. Die is trouwens zwart en wat ‘klassieker’, minder sportief, en daardoor een mooie combinatie met deze Seamaster denk ik. Daar ga ik voor sparen! :sunglasses:

1 like

Kwaliteit van een moderne Omega is gewoon heel erg hoog. Zowel uurwerk als kast/wijzerplaat.

2 likes

Na een drie weken nog steeds héél veel plezier met deze fraaie nieuwe Seamaster … :heart_eyes:

Ik kreeg ook ineens weer de kriebels als het gaat om de oude Bond films. Even de ‘five decades’ Blu-raybox afgestoft, avondje shaken, not stirred … met Miss Moneypenny. Gezellig! :sunglasses:

10 likes

Mooi hoor. Kijk eens wat ik toevallig vanmiddag heb gepast. :smiley:

5 likes

En? Hoe beviel het … :sunglasses:
De bovenste is niet helemaal mijn kopje thee, ik ben van de “helemaal gewoon staal graag”. Vind de nieuwe Ltd. Bond uitvoering ook een beetje te veel van het goede. Maar goed, ieder zijn smaak.

Allebei heel gaaf, maar smaken verschillen idd. (gelukkig maar toch?). Ik vond de combinatie met rosé goud erg mooi. Chic én sportief. De TwoTone band echter vind ik niet mooi, maar de rubberband sluit heel mooi aan en draagt geweldig. Formaat ook super. Goede keuze van jou!

1 like

Die zou ik zelf ook best eens willen proberen. Maar is een tikje te veel ‘aan de prijs’ voor een probeersessie en ik ken mijzelf, langer dan een dagje hou ik het waarschijnlijk niet vol of het moet wel heel erg lekker voelen :wink: … misschien eerdaags eens even bij een AD naar binnen lopen en er even, voor het gevoel, eentje aan laten knopen.

Je hebt je Rolex opmerking verwijderd, maar ik snap heel goed wat je bedoeld. Ben er zelf ook ‘druk mee’ geweest (meerdere dwellers, subs etc. gehad) en kan ze dus best goed vergelijken, vind ik zelf. :innocent: … ben nu even op 't merk en ‘de sfeer’ uitgekeken maar wat niet is, kan altijd nog komen. Blijft topspul met een prachtige historie.

Nu is het vooral even Omega wat de klok slaat. Met plezier! :sunglasses:

2 likes

En dát is waar het om gaat!! Enjoy! :+1:
(Voor de meelezers, ik schreef dat ik Rolex trouw bleef :blush:)

2 likes

Prachtig horloge gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

Hele gave klok! Zeker voor het geld, wat een banger :D!

Zelf heb ik de 2531.80 en de Speedy pro. Top combi! :)!

Geniet ervan!

1 like