NA: Oris Big Crown Pointer Date blauw

Complimenten voor de Oris en de fotoā€™s.

1 like

Bedankt iedereen voor de complimenten :smiley::+1:

1 like

Dit is voor mij een groeier, en dan wel een snelle in dit geval blijkbaar. No love at first glance, maar hij heeft zoveel karakter, en ondanks hij wel wat meer vintage blijkt (wat ik misschien wat onterecht link aan eentje voor mā€™n rijpere jaren), blijft ie echt in mā€™n hoofd dwarrelen de laatste dagen. Hij is echt speciaal en heeft zowat the magic factor, of hoe je dit ook omschrijftā€¦
Gefeleciteerd met je fantastische aanwinst! Geniet ervan, en ook enorm bedankt om me een beetje kennis te laten maken met een uniek stukje waar ik anders wellicht snel zou hebben over gekeken zonder het tijd te geven.

1 like

Bedankt, blij te horen dat mijn fotoā€™s tot de verbeelding spreken :wink: ik had deze ook wat over het hoofd gezien met Baselworld omdat hij op foto veel minder aantrekkelijk is dan in persoon.

Dat heeft ie inderdaad, retro done right! Als je ā€˜m eens om de pols hebt dan vallen alle puzzelstukjes in elkaar :blush:

Pakt veel draagtijdā€¦

8 likes

Ik heb momenteel een mooie Big Crown (ook met pointer date) te koop staan hier op het forum voor de liefhebber :slight_smile:

4 likes

Aparte verschijning, hopelijk vind je snel een liefhebber! Er kunnen hier nooit genoeg Pointer Dates zijn :smiley:

1 like

Ik vind het een erg mooi horloge, en daarom staat het op mijn verlanglijstje.
Ik heb mij erin verdiept, en ik ben uitgekomen op een bronze met groene wijzerplaat. Een 80th anniversarry edition die rond de 1800 euro kost.

Wat ik erg mooi vind is de datum die met een wijzer word aangewezen. Dat is weer eens wat anders dan zoā€™n klein hokje met een dag erin.

De concurrenten van de Oris op mijn verlanglijstje zijn twee B&M horloges.
Een Baumatic en een Classima.
Het is dus wie komt het eerste. Een Oris of een B&M? Zelf denk ik een B&M, en een tijd erna koop ik een Oris Big Crown Pointer date.
We zullen zien.

1 like

Dit gaat mijn eerste ā€œgroteā€ aankoop worden. Op de een of andere manier boeit dit horloge mij heel erg. Dus al Mn geld wordt opzij gezet voor deze aankoop die in 2019 moet gaan plaatsvinden.

3 likes

giphy-1
giphy
tenor

1 like

Mooie keuze! Ga je sowieso voor de blauwe?
Veel succes met het sparen, een Oris is je horlogecenten meer dan waard vind ik :smiley::+1:

Nice! Gefeliciteerd, staat prachtig.

Een van de mooiere (mooiste?) horloges die in deze prijscategorie is te vinden. Gaaf!!!

1 like

Bedankt!

Zeker akkoord, de afwerking is echt wel top!
Enkel het uurwerk verraadt de prijsklasse :slight_smile: Hij loopt een 8-tal seconden voor per dag. Moet nog wat inlopen natuurlijk, maar het is toch een verschil ivm mijn Tudor inhouse die minder dan een seconde per dag afwijkt. Nu draag ik 'm niet dagelijks, dus eigenlijk maakt het in de praktijk toch niet zoveel uit :wink:

Heb je nog een foto van dit horloge met een andere band?

Alstublieft!

b84bdc0577131e696662e701f763b495f9cd9bf6_1_375x500

6 likes

Ik ben benieuwd of er ooit iemand de combinatie met een rubber band kan laten zien. Ben heel benieuwd of dat wat is :smile:

:muscle::muscle:

1 like

Dat idee is even dwaas als rubber laarzen onder een dreiedelig kostuum

1 like

Maar als die combinatie op een fashion-week gedragen wordt gaan mensen uit hun dak van enthousiasme! Gewoon omdat buiten kaders wordt gedacht. Eerst zien dan geloven! :smile:

dit weekend toch ook maar voor de Oris pointer date gegaan.
Het tweelingbroertje van de TS, overigens pas sinds vandaag op dit forum :stuck_out_tongue:

2 likes