NA: Oris Sixty Five 42mm (blauwe plaat)

Al kort sinds de lancering van de nieuwe Oris Sixty Five 42mm werd ik erg enthausiast bij het zien van het horloge op verschillende horloge websites, waar hij overigens ook erg goed onthaalt werd. Omdat hij op dat moment nog niet direct vekrijgbaar was bij de dealers raakte ik hem in eerste instantie weer even uit het zicht kwijt (out of sight out of mind). Echter, nadat ik hem hier op het forum een paar week geleden weer tegen kwam wist ik dat ik hem absoluut moest hebben!

Na kort wat speurwerk kwam ik uit bij een juwelier die er een had liggen. Direct een afspraak gemaakt en hem gisteren komen halen. Bij aankomst gezellig een half uurtje zitten babbelen met met een mede-liefhebber :slight_smile: . De beste man droeg een prachtige Grand Seike en was onder de indruk van de Speedy 9300 Titanium die ik om had op dat moment. Hij kwam later ook nog even met zijn SD4000 aanzetten (wat oogt die een stuk kleiner t.o.v. een Submariner, maar dat terzijde). Na de nieuwe Sixty Five 42mm even goed bewonderd te hebben was er geen enkele twijvel en heb ik hem direct meegenomen.

De Oris Sixty Five 42mm is een heritage serie horloge van Oris met een vintage uitraling dat gebaseerd is op het eerste Oris duikhorloge uit de Jaren 60:

  • Bubble domed safffierglas zoals ik ze nog niet eerder heb gezien.
  • Aluminum bezel insert
  • Donkerblauwe plaat in een soort van pianolak die afhankelijkvan de lichtinval van donkerblauw tot zwart kleurt
  • Patina geel gekleurde lume markers en wijzers
  • Traditioneel case design met strakke lijnen en zonder exhibition caseback waardoor de kast erg plat is, wat weer goed past bij de vintage stijl van het horloge.
  • Zware kwaliteit OEM Oris NATO met deployment gesp
  • Screw down crown, geen crown guard
  • Sellita Works 200-1 uurwerk

De NATO met deployment gesp werkt bijzonder goed, dat had ik niet verwacht. Gek eigenlijk dat dit nog niet eerder gedaan is omdat de look hierdoor een slanker wordt omdat het uiteinde van de band aan de binnenkant verstopt zit in plaats van omgevouwen aan de buitenkant wat een meer bulky look geeft. Hij draagt op de NATO zeer comfortabel.

Ik heb nog geen tijd gehad om de Fuji X100T er bij te pakken, dus hierbij wat plaatjes uit de Note 4…

Verder is het horloge volgens mij een enorme bandenvreter die met van alles en nog wat goed goed te combineren is. Ik ben al wat aan het orienteren voor een mooie cognac kleurige vintage strap en de OEM stalen band zal er ook nog wel komen. Drie online gejatte foto’s nog, gewoon omdat het kan… :slight_smile:

64 likes

Erg mooi, proficiat!
Mvg, Bertjan

1 like

Top !!!
Proficiat en veel plezier ermee :+1:

1 like

Gaaf! Veel plezier ermee

1 like

Mooi man :+1:

1 like

Erg mooi, zeker met deze nato!

1 like

Prachthorloge, zelf ook mogen hebben en misschien een beetje te snel verkocht :see_no_evil:

Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Erg mooi…gefeliciteerd!
:+1:

1 like

Heel erg stijlvolle re-issue vind ik dit. Veel plezier met de aanwinst!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Sportief met een flinke dosis “chique”!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Zeer mooi! Ook de foto’s! Top, veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met een buitengewoon mooi horloge!

Heb hem zelf enige tijd geleden zelf ook gehad maar had er ondanks een aantal mooie features toch te weinig klik mee en heb er gelukkig iemand anders blij mee kunnen maken. :blush:

Heel veel draagplezier gewenst. :+1:

1 like

Heel mooi !
Van harte.

1 like

Heel mooi !! Proficiat.

1 like

Gave aanwinst!
Echt een fraaie wijzerplaat

1 like

Mooi horloge. Vintage uitstraling. Veel draagplezierđź‘Ť

1 like

Echt wel een heel fijn klokje… perfecte kleurstelling ook. Geniet er van!

1 like

Dat saffierkristal is echt een topper he! Ik geniet er nog steeds van op mijn 40mm. Geniet ervan!

1 like

Mooi horloge zeg. Een nato met deployment… nooit van gehoord, maar ziet er strak uit. De lug to lug lijkt wel wat ruim voor je pols als ik eerlijk ben.

1 like

Een prachtig horloge!Proficiat.

1 like