Na: prw-6000

Al even binnen deze Pro Trek PRW-6000. Bij deze wat snelle indrukken!

Voor de meesten hier zal de Pro-trek serie wel bekend zijn, ik zal dan ook niet alle functies benoemen. In ieder geval de bekende triple sensor met alti baro en compass en dat alles op lichtenergie en zendergestuurd multiband 6.

Dit ana-digi model trok me al een tijdje. Ik vind em gewoon net even wat mooier dan de geheel digitale pro-treks en suuntos. Die laatsten zijn voor de echte klimmers waarschijnlijk praktischer maar voor mij is deze prima. Het is een forse klok met 52mm maar heel goed draagbaar, want plat en licht (72g!)

Op de plaat zien we dikke verhoogde indices en het honingraat patroontje van de solarcell. De subdial geeft aan in welke van de negen modi je zit. Witte skeleton wijzers die goed afleesbaar zijn. De stalen bezel is geborsteld en maakt de klok voor mij af.

Lichtknopje zit op zes uur en is itt veel g-shocks subtiel verstopt. Licht is verbazend fel en ook op automatisch te zetten. Wanneer je het licht en de modus knop indrukt verzamelen de wijzers zich trouwens op twee uur voor beter zicht op de functies.

Valt er niks te zeiken? Tuurlijk wel.

  • Sterkte van de lume had een stuk beter gekund voor een casio in deze prijsklasse. Maar vooral jammer is dat alleen de puntjes van de wijzers van lume zijn voorzien, toch wel een misser imo.

  • Geen saffier maar mineraalglas. Ook wel weer logisch bij een outdoorklok gezien het oppervlakte van het glas en de eigenschappen van saffier.

  • 10 bar, en hoewel dat natuurlijk gewoon volstaat geeft 20bar toch altijd dat echt veilige gevoel :smiley:

gr, HJR

10 likes

Minstens zo stoere klok als een G-shock maar wel een stuk fraaier; goede keuze. Veel plezier ermee! :smile:

1 like

Mijn beste,

Een solide aankoop!!
Ik wens je er veel plezier mee. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Stuk mooier dan ik had verwacht!

1 like

Mooie aanwinst proficiat .

1 like

Heel gaaf! :thumbsup:
Bediening lijk me lekker overzichtelijk door de subdial. En multiband, dé ideale referentie om je andere klokjes op de juiste tijd te zetten.

1 like

Dies mooi he. Ik heb de rood/oranje (6000Y) versie en het is nog altijd een van mijn favoriete Casios.
Die spier witte skeleton hands; het digital gedeelte; de functies … bah, wat een lekker ding :grin:

Hoop trouwens nog steed ooit een keer de PRW-6000YT-1 in handen te krijgen.Met titanium bracelet en saffier glas.

1 like

Heel cool.

Prachige wijzers, bezel en prima afleesbaarheid. Maar het horloge smeekt om een stalen kast en band.

Veel draagplezier !

1 like

Heel herkenbaar die waardeloze puntjes lume. Dat ze niet zo fel zijn kan ik nog mee leven. Maar als ze verder uit elkaar staan, kan ik in t donker t onderscheid tussen de uren en minuten niet meer maken.

Gelukkig maar dat ie een oplaadbaar lampje heeft. Proficiat!

1 like

Mee eens wat de kast betreft. Rubber vind ik niet onprettig eigenlijk!

gr, HJR

Integendeel. Op vakantie vind ik rubber juist prettig. Super gemakkelijk schoon te maken EN te drogen. Effe vegen en klaar. Geen vocht wat tussen de schakels blijft zitten of zich intrekt in t leer of stof v n nat ofzo.

Gaaf ding en inderdaad mooier dan de meeste G’s! Veel plezier ermee!