NA: Rado Original Diver

Ik heb er ook een gehad en altijd spijt gehad dat ik hem weg heb gedaan.
Nog steeds een van mijn favoriete horloges met een prachtige afwerking.
M.a.w. gefeliciteerd.

groetjes Lenno

Ja een mooi horloge.
Ik heb ook nooit geweten dat Rado deze maakte, dacht ook alleen aan ceramisch.

Samen met de captain cook mijn absolute favoriet !

mooie rado. Geniet ervan.

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst .

Heel mooi.

1 like

Heel mooi plaatje.

Hij heeft wel iets? weg van de Omega Seamaster Anikan Skywalker.
Begin jaren 70.

Mika

2 likes

Mooi horloge,maar de naam Skywalker is er zeker later bij verzonnen want de eerste film A new hope komt uit 1977 volgens mij.

groetjes Lenno

Klopt, bijnaam / bijnamen.
Er is namelijk ook nog een Darth Vader.

Mika

4 likes

Helemaal mee eens Mika. Deze (overigens ongelooflijk mooie) Omega kwam laatst ook al voorbij in een topic over klokken voor gefortuneerde Star Wars freaks en ik heb toen hetzelfde gezegd. Great minds think alike.

Nog steeds zoveel beter dan de duikers anno 2015…hulde aan de horlogemakers uit de jaren '70!

Ik ben de laatste tijd ook geïnteresseerd geraakt in de Rado Original/Diver.
@Jasper01:
Hele mooie Rado!
Wat zijn je ervaringen met dit horloge nu je 'm een tijdje in bezit hebt?

Blijft een aparte verschijning :+1:t3:

Dus jij was er voor mijn neus mee gaan lopen !!!
Heb ik iets te lang getwijfeld :smiley:
Mooi en zeker eens een keer iets anders.

Ik heb dezelfde jaren geleden een keer overgenomen van een HF-lid en draag hem nog steeds met heel veel plezier. Voor mij is het een blijvertje.

Sorry voor de late reactie. Was even weg, geen nadruk op HF.

Mijn ervaringen met mijn Rado Original Diver? Pfoe. Ik draag 'm vaak. Ik heb ook een Glycine Combat 6, maar die krijgt lang niet zo veel pols-tijd. Ik ben dol op de Rado. Mijn vrouw vindt Mijn Glycine dan weer mooier.

Anyway, de Rado draag lekker. Hij is erg zwaar en ik moest er even aan wennen, maar nu: heerlijk. Ik heb ook die typische “stalen band wiebel” weer terug: even met je pols schudden om het horloge weer goed te leggen. Geinig.

Ik heb er inmiddels mee op kantoor gewerkt, hard gelopen, gezwommen, kleiduiven geschoten en zelfs gedouched! Ging allemaal prima.

Ik heb wel gemerkt dat de band lang niet zo krasbestendig is als de kast. de volgende keer dat ik met mijn longens naar het zwembad ga, doet papa toch even een ander horloge om.

De afwerking is prachtig. Mooi logo, van metaal. fraaie indices en alles loopt solide. De interne duikerring is mooi, maar slaat nergens op als je een echte duiker bent. Probeer deze maar is te verstellen dobberend op zee met een neopreen handschoen aan. Gaat 'm niet worden.

De datum verspringt om 23:50 uur. Bij een eventuele service zal ik dat laten fixen. Het horloge is net even bij @MartijnV op zo’n meet-ding geweest en loopt super, +2 seconden per dag.

De band is dus wat kras-gevoelig, en ik moet ook altijd de duiker-extension gebruiken om het horloge om te doen. Er is geen micro-afstelling, maar de Rado zit voor mij prima.

Oh ja, de lume: die is best wel slecht. Het zijn maar kleine puntjes en die werken niet geweldig meer. Maar het klokje is dan ook niet nieuw meer. Ik geloof uit 2005, toen Rado deze serie lanceerde (hij is er ook met groene duikerring, die is moooooi!).

En heb ik al verteld dat ik 'm steeds mooier ga vinden?

Het is een beetje een chaotisch verhaal geworden, maar alles staat er wel in. Geloof ik dan.

@vinrouge: ik zag deze op het forum voorbij komen en ik was op slag verliefd. Ik had 'm nooit eerder gezien, maar ik heb 'm meteen gekocht. Het scheelde wel dat de verkoper niet zo ver weg woonde. Je heb wel wat gemist hoor… :wink:

You naughty boy !

1 like

Ach, geen probleem hoor!
Bedankt voor deze uitgebreide reactie Jasper! Is precies een mini-review :wink:
Dit helpt echt om een beeld te vormen van deze klok! Ik had ook al gelezen dat het meer een dressdiver dan een echte toolwatch is, en dat de lume suckt…
Maar dat deert me niet, het is de eigenwijze 70’s kastvorm & design dat het 'm doet voor mij bij dit horloge.
Ik heb ook gezien dat de Divers niet meer voorkomen in een recente Rado (2013-2014) catalogus.
Alvast veel draagplezier verder met je Rado Diver!

Groet,

John

1 like