NA: Rolex 114200 Black Dial 34mm

Ziet er zeker ook goed uit :+1:t3::+1:t3: Heb je ook het idee dat je huidige 36mm in de buurt komt van de 34mm? Heb namelijk nooit een vintage DJ 36 om gehad en men zegt dat deze maten zeer dicht bij elkaar liggen.

1 like

Er zit wel een wezenlijk verschil in, maar niet enorm.

We hadden ze inderdaad even naast elkaar moeten leggen gisteren, @HanDavinci

2 likes

Ja jammer was wel benieuwd :crazy_face:. Maar de nieuwe 114200 en de vintage 34 air king zullen waarschijnlijk ook verschillen van elkaar?

1 like

In uitstraling sowieso. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest een 114200 te passen.

1 like

Nou, check this, :wink:

30,2 mm. glasdiameter beide.

4 likes

De 16570 is 40mm in plaats van 36mm. Een mooi vergelijk, maar geen antwoord op de vraag van TS.

Beide schitterende horloges overigens. :ok_hand:t2:

2 likes

De 34mm was nog wel een stukje kleiner. Maar ik heb een pols van 17.5cm, dus zo’n vintage oogt sowieso niet heel groot bij mij.

En een wazige foto van gisteren:

Alleen vind ik dit zelf nog steeds meer klasse hebben dan overstekende lugs.

2 likes

Bij de Seamaster kon het nog net qua lugs. Bij de 114060 was het eigenlijk geen kijk.

1 like

Hier ben ik het mee eens.

Doe mij dit dan maar:

Dit staat je goed :+1:t2:

Ik denk dat een vintage 36mm hetzelfde draagt als een moderne 34mm OP, die dankzij zijn ronde bezel en iets bulky lugs toch wat groter oogt dan hij eigenlijk is.

3 likes

Mooi ding, ikzelf zou niet durven gaan voor een 34mm…

Zou het wel eens IRL willen zien om een pols, ik voelde me al niet 100% zeker of ik wel de 39mm zou gekocht hebben.

Maar op jou polsfoto staat hij je prima! Mooie koop!

Waarom de 34 gekocht?

Sub staat je ook prima.
Gewoon wat groter, het hoeft niet persé a la jaren 80.

Maar net waar je je goed bij voelt. 34 mm ziet er ook wel netjes uit zo in de spiegel.

2 likes

Mwaaah misschien zo op de foto nog wel. Maar ik had wel grote gapende gaten bij de lugs hoor. Dat stoorde me enorm

Wat zeg jij nou? Alles moet a la jaren 80 G.

Matching bril, matching baard, matching borsthaar.

Ohhh yeah.

1e8ef5de8bec67cca35132167d099bc1

3 likes

Ja het is heel persoonlijk maar ik had ook wel een 36 kunnen hebben hoogstwaarschijnlijk.

Heb niet echt een reden om voor de 34 te gaan. Behalve dat ik na veel lezen tot de conclusie kwam dat deze goed stond op polsen van 16-17.5 cm en dat hij even groot droeg als een vintage DJ dus heb de gok genomen. :slight_smile:

2 likes

Helemaal mee eens, een mooie band mag gezien worden en al die oversized horloge, ik vind het persoonlijk niet mooi.

2 likes

Nu eerst de 41mm afdruk weg laten bruinen :see_no_evil:

3 likes

1 like

:joy::joy::+1:t3:

1 like

Mooie klok!
Een kleiner horloge dragen is stoer. :grinning:

2 likes

Schitterend, staat je goed.
Proficiat met je NA.
Veel draagplezier gewenst.

1 like