NA: Sandoz racing chronograph

Vandaag kwam de postbode weer met 2 leuke horloges :slight_smile: Een van de twee nieuwe is deze schitterende Sandoz Chronograph in het doosje!
Overgenomen via het forum van @GhentWatch, heel erg bedankt daarvoor!

Het horloge heeft een Valjoux 7733 binnenin tikken, dus dat ziet er ook super mooi uit… Helaas geen display-caseback… Dat zou dit horloge echt afmaken in mijn ogen, maar een stalen achterkant is ook leuk zullen we maar zeggen.

Ik moet eerlijk zeggen dat de maat mij 100% meevalt, ik had hem kleiner verwacht, maar gelukkig draagt hij niet klein. Ook niet lomp overigens, maar gewoon lekker om de pols.
Helaas durf ik nog niet te zeggen of dit nou een blijvertje is… Hij is erg leuk, maar we zullen zien. Een ander bandje zou wonderen doen, maar ik twijfel nog over wat precies…
Misschien staal, of toch leer? En welke kleur leer, bruin of zwart, of wat anders? Wat denken jullie?

Nou genoeg tekst, tijd voor foto’s!














En uiteraard de wrist-shot:

11 likes

Prachtige chrono zag hem voorbij komen, proficiat!

1 like

Heel mooi, een echte aanwinst :thumbsup:

Een racing of rally leren band is passend bij deze chrono, maar een mesh band zou ook kunnen imho. Probeer ook eens een grijze haailederen band :watch:

1 like

Mooi! Heb je misschien wat meer foto’s? :wink:

2 likes

Ik zou hem wel eens op een milanese willen zien! Goede foto’s overigens damn!

1 like

Mooie chrono. Gefeliciteerd!!!

1 like

Heerlijke seventies 7733! Heb er ook een aantal, net weer eentje op de RikkeRik gekocht. De modellen met een grote “lengte” en een redelijke hoogte dragen een stuk groter dan hun maten doen vermoeden. Geniet ervan!

1 like

Bedankt iedereen voor de leuke reacties zover :slight_smile:

Net even een stalen band (die ik nog had liggen) gepast op de Sandoz, maar ben er niet echt tevreden mee… Zo wordt het een beetje een saai geheel in mijn ogen…

Ik denk dat ik er een Dasari rally strap op zet in rust-brown.


De getoonde zit echter al op de Seiko Pogue en is 19mm dus ik kan hem niet passen… maar ik denk dat dat de band gaat worden. Morgen nog eens kijken en als het dan nog steeds goed eruit ziet bestellen. :thumbsup:
Tenzij iemand een ander goed idee heeft? Bij voorkeur leer, want met staal vind ik het een beetje een grijs geheel worden.

@GhentWatch Dankje! De foto’s zijn gewoon genomen met m’n telefoon, maar een mooie achtergrond en wat goed (dag)licht doet wonderen. Ik had hem overigens graag voor je even op een milanese gezet, maar helaas heb ik die geen liggen… Had het anders meteen voor je gedaan!

Leuk ding!!

Van harte :thumbsup:

1 like

Mooie aanwinst. Hoe anders voelt/beleeft deze vergeleken met je vintage Seiko chrono’s?

1 like

Erg leuk!

1 like

Dankje! Het horloge is vergeleken met m’n Seiko chrono’s wat luider naar mijn idee. Verder zijn de Seiko’s allemaal automaten en is dit een handopwinder wat dus even wennen is als ik hem s ochtends pak en hij nog (net) loopt… Daarnaast hebben de Seiko’s wat meer wrist-presence aangezien ze een stukje groter zijn.

Ik moet eerlijk bekennen dat de voorkeur dus toch uit gaat naar de Seiko’s…

1 like