NA seagull 1963

Ja als je goed kijkt idd mooier. Maar echt alleen als je vergelijkt… thuis of om de pols zonder vergelijking is het geweldig mooi.

Daarnaast vind ik het stukje gebuikersgemak dat saffier geeft erg belangrijk . Ik zelf zou nooit een horloge op plexi aanschaffen.

3 likes

Erg mooi, en deze hikt wat mij betreft tegen een iconische status aan.
Veel draagplezier gewenst!

2 likes

Ik heb meerdere vintage horloges met plexi,is goed netjes te houden,veel mensen zijn bang voor krassen maar die poets je er met het grootste gemak weer uit.

1 like

De keuze was tussen deze forumlieving en de EMG.
Allebei zou teveel overlap zijn.
Maar schitterend dat jaren 60 Chinees.
Snap heel goed waarom mensen voor dit horloge vallen.

1 like

Hier zit ik inmiddels ook naar te kijken, heel mooi!!!

1 like

Bij de speedy komt t IMHO redelijk in de buurt. Je blijft alleen de witte rand houden, die je van voren ziet, en de minder geleidelijk bolling vh glas.

Zie jij welke welke is :wink:

Shhh… niet verklappen!

Het antwoord kun je hier zelf vinden, inclusief een close up waar je verschil in bolling kunt zien.

2 likes

En ik snap heel goed de keuze voor n emg. Mooi ontwerp die makkelijk matched met outfits.

Ja en ook gewoon leuk om, voor de eerste keer, mee te doen aan een HFLE.
Spanning en sensatie en een hoop gedoe.
Niettemin blijf de Seagull trekken.
Was in China in een Seagull shop. Prachtige horloges maar van de 1963 had de verkoper nog nooit gehoord.
In China zelf niet te verkrijgen en bij het zien van het plaatje was duidelijk wat de verkoper er vab vond: yuk !
Trots liet hij mij een reeks andere horloges zien. Tot een aankoop kwam het niet …

Tja, de Chinezen en Japanners nemen er wellicht gewillig een paar mee, maar zou jij je Nike of Armani voor een paar klompen omruilen?
Dat hebben Chinezen dus bv ook met de seagull 1963. Liever willen ze iets uit het Westen. En als dat niet lukt, dan iets wat er op lijkt. Helaas zit er op details toch wat anders in elkaar waardoor het hier weer niet aanslaat.

Dus begrijpelijk dat wat hij je liet zien jouw weer niet overhaalde.

1 like

Precies zo! Goede analyse.

1 like

Super horloge… ik sta nog aan het begin van jouw verhaal, verliefd op het model… Binnenkort komt er 1 op bezoek en daarna gaat dit waarschijnlijk ook mijn NA worden. Mag ik vragen waar je deze gekocht heb. Ik vindt deze maar ook de panda variant heel mooi

Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt en heeft deze ook de display case, hij is echt fantastisch.

Bij etse249@gmail.com in Hong Kong. Deze heeft een zicht achterkant (maar zonder die m.i. storende rode letters) en heeft bovendien een gegraveerde SeaGull kroon.

Neem even contact met hem op, hij heeft geen site.

2 likes

Super dank je. Ja ik vindt die rode letters ook niks. Zou je een foto kunnen laten zien van de achterkant?

Even van het web geleend. Geen geweldige foto’s maar het geeft je wel een idee, Dit is de achterkant:

en dit is de kroon:

p2

3 likes

Heel mooi thanks

Ik had in m’n post een duidelijkere foto vd achterkant, voor degenen die em scherper willen zien.

Seagull Fiffer komt ook bij hem vandaan en heeft naast de stalen ook hetzelfde transparante achterdeksel erbij.

3 likes

Op de jouwe staat 1963, op mijn achterkant staat ST1901 :wink:.

1 like

Ik bedoelde als zonder rode print, maar idd :sweat_smile:

1 like