NA: Seiko 7018-7001 Flyback Panda Chronograph

Soms komt er een horloge langs waar je niet per se naar opzoek was maar wat wel perfect is daarom niet kan laten gaan, resistance is futile. Gister was er weer zo eentje, ik had hem op Marktplaats gespot en kon het niet laten de verkoper een berichtje te sturen. Ik heb altijd al een panda horloge willen hebben :panda_face: Een uurtje later stond ik voor zn deur :slight_smile: Hij woonde in Rotterdam Zuid en dat blijft toch altijd even spannend wie je tegen komt :joy: Maar deze verkoper was gelukkig goed volk en belangrijker nog, hij had een mooie Seiko voor me.

In de goeie ouwe tijd toen Seiko nog twee aparte fabrieken had waren de 7016 en 7018 serie chronographs Daini’s tegenhanger van tegenwoordig erg bekende en populaire door Suwa gefabriceerde 6139 en 6138 chronographs. Waarom de 7018’s eigenlijk minder populair zijn weet ik niet want de uurwerken doen zeker niet onder voor hun Suwa tegenhangers, in tegendeel, de 7018 en 7016 chronographs beschikken zelfs over een flyback functie. Naast mijn Pogue 6139 heb ik dus nu ook een 7018 chrono, eentje uit beiden fabrieken. Als Seiko nerd word ik erg blij van dit soort dingen :joy: Dit horloge is een model speciaal voor de Japanse markt wat te zien is aan de Kanji datumschijf.

Naast de panda plaat trok de kast van dit model me erg. De mooie puntige lugs aflopende zijkanten doen me denken aan mijn King Seiko. Het horloge ziet er uit als een kind uit een geslaagd huwelijk tussen mijn King Seiko en mijn Pogue. Het horloge is met 38mm een vrij gemiddelde maat maar draagt toch vrij bescheiden. Ik denk dat het komt door de vrij dikke en relatief forse kast en korte lugs.

Het horloge kwam op een stalen band die volgens de verkoper origineel was. Ik heb hier mijn twijfels bij omdat de end-links niet netjes aansloten en in de seiko catalogus een andere band op het horloge zit. De band is gewoon een vrij standaard 70’s seiko band, licht en goedkoopjes maar wel comfortabel. Ik heb thuis het bandje geswapt voor een simpel zwart leren exemplaar wat ik een goede match vind. Ik zit er aan te denken een zwarte tropic sports te proberen, dat bandje beviel me erg goed vorige keer.

Ik raak maar niet uitgepraat over en uitgekeken op dit horloge zoals jullie wel merken :joy: Echt in mijn nopjes met deze nieuwe aanwinst, iedere keer als ik naar mn pols kijk verschijnt er weer een glimlach op mn gezicht. Nadelen zijn er ook, het glaasje is gekrast en de chronograph moet worden nagekeken. Maar dat kan allemaal worden opgelost :slight_smile:

32 likes

Mazzelaar :confounded: ik had ook oogje erop laten vallen :heart_eyes: maar had net die 6139-6012 gekocht, dus wist niet hoe ik het aan mijn vrouw moest verkopen :disappointed_relieved: dus :cry: maar van harte gefeliciteerd met zo een mooi juweeltje :thumbsup::blush:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Mijn beste,

Een appetijtelijke aanwinst!!
Ik wens je er vele memorabele momenten mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooie aanwinst, Daniel, geniet ervan :thumbsup:

1 like

Heel mooie klok. :+1:
Ik kende het uurwerk en model niet eens. :flushed:

1 like

Bij de eerste foto’s dacht ik : "eh bah wat een vies gele ondertoon heeft die wijzerplaat"
Gelukkig ziet hij er op de buitenfoto’s er al een stuk beter uit :thumbsup:
Dus ik hoop maar dat het “HDR-mode” out of control is. :sweat_smile:
Veel plezier ermee in ieder geval

1 like

Heel gaaf horloge! De 701x modellen zijn erg ondergewaardeerd maar zeker niet minder leuk!
Veel draagplezier ervan!

1 like

Bedankt voor alle reacties!

Mischien dat het komt doordat de vloer hier thuis geel is. Ik had het boek met horloge er op op de vloer gelegd. En mijn camera van mijn telefoon is nou ook niet geweldig :smile:

2 likes

Jullie denken mischien dat het klaar is? Maar nee! Nog meer panda spam :grin: (oke, hierna stopt het echt :grin:) Zojuist eindelijk wat degelijke fototjes geschoten buiten.

Ze houden van in bomen klimmen die beesten :panda_face:

Maar ook om mijn pols voelt hij zich thuis :sunglasses:

4 likes

Nu moet het niet gekker worden :upside_down: horloge die in ede boom groeit :mask::space_invader::alien::wink::+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Fraaie chrono idd. Ik ben zelf ook seikoholic en daarom kan ik t niet laten om voor de volledigheid te melden dat (afaik) de bijnaam Panda alleen gebruikt wordt voor de 6138-8020 12-uurs chrono (dubbele zwart op wit chrono plaatjes, derhalve gelijkend op de Panda ogen), soms ook voor de quartz chrono met 3 chrono wijzerplaten… :grimacing:

1 like

Heel erg mooi, fijne vondst en veel draagplezier en -trots!

1 like