NA: Seiko 7A38-706A (grail!)

Ik wil die blauwe sunburst zien. Wat meer licht zou geen kwaad kunnen :wink:

1 like

Gefeliciteerd, mooi exemplaar zo te zien en deze 7A38-ers lopen altijd perfect. Veel plezier er mee :+1:

1 like

De vorige foto’s vielen niet zo in de smaak dus hier de herkansing :smiley:

De sunburst varieert afhankelijk van de lichtinval tussen diepblauw en donkergrijs. Een genot voor het oog!

15 likes

Als je hem ooit weg doet… Ik hoor het graag! Wow!

1 like

hashtag: metoo.:grin:

1 like


Identieke versie bovenstaand :wink:

1 like

Mooi horloge, kende hem niet!
Veel draagplezier en de tweede lichting foto’s zijn een stuk beter. Echt hele gave wijzerplaat en mooi in balans.

Gelijk even gezocht en kwam deze link tegen, vermoed dat je hem al kent:

1 like

Haha, ik heb mijn best gedaan maar met dit weer vandaag is de zonintensiteit bijna 0. “Dan maar helemaal donker”, verzuchtte ik, terwijl ik de ISO en de sluitertijd omlaag draaide :wink:
Niettemin vind ik ze zelf wél geslaagd. Op de eerste foto springen de markers eruit, op de tweede zie je hoe prachtig geborsteld de kast is + hoe mooi de kastlijnen lopen en op de laatste zie je dat dat wijzertje nog best een solide stukje metaal is en geen dun flintertje. Zo waren de foto’s ook bedoeld en dat verklaart o.a. de selectieve focus.

Die link kende ik inderdaad! Die heeft mij ook geholpen om de 7A38 met dag-datumaanduiding te gaan waarderen ten opzichte van de 7A28.

2 likes

Kwam net ook nog een military versie tegen van de RAF. Wel zonder datum. Nota bene van Steve.



Denk dat ik die van jou mooier vind. Hij is met name erg te spreken over de vorm van de kast.

2 likes

Ik vind de mijne eerlijk gezegd ook mooier dan de RAF. Maar military issued horloges zullen altijd een giga premium blijven opbrengen.

Voor mij is het summum der deze serie nog altijd de 7A28-702A met de stepped subdials maar die vind ik niet dermate mooier om de meerprijs t.o.v. mijn exemplaar te rechtvaardigen. En voor die €200-300 verschil kan ik weer een ander plekje in mijn horlogedoos vullen :smiley:

Edit: ra ra, waarom kost de 702A een premium? Ik vind hem persoonlijk zelfs mooier en gebalanceerder qua dial en wijzers. De kast en het uurwerk van de Omega zijn dan weer wel beter natuurlijk, evenals de ‘externe’ tachymeter die het geheel een robuuster voorkomen geeft.

Ik moet overigens zeggen dat het uurwerk de Seiko zonder meer verzamelwaardig maakt, los van uiterlijk voorkomen!

2 likes

Idd ook mooi, maar vind denk dat ik die van jou toch mooier/strakker vind. :+1:

1 like

Leuk verhaal! Idd een erg mooi horloge!
Ik kende deze uitvoering ook nog niet. Gevaarlijke hobby voor de portemonnee :wink:. Ik zie deze graag vaker voorbij komen!
Gr.Wander

1 like

Mooi horloge! Welkom bij de 7A owners.

4 likes

Plaatjesdump-tijd!
Naast die geweldige sunburst mag de strakke kast er ook wezen. Ik geniet nog even verder :wink:

8 likes

Mooie cleane chrono, heel fraai. :+1:
Veel plezier met de aanwinst!

1 like

Zeer mooi horloge.
Ikzelf zou er een andere band opzetten.

1 like

+1
Ben ook niet zo’n fan van Nato’s.
Stukje leer proberen?

Thanks!
Wat zou je me aanraden? Dit is een 2-piece NATO omdat ik niet zo gecharmeerd ben van de ‘flap’ die een reguliere nato met zich meebrengt. Helaas is hij net wat te lang waardoor het uiteinde uitsteekt doordat de vaste keeper niet afdoende is.

Ik moet zeggen dat de NATO in het echt gewoon mat oogt en niet zo glimt als op de foto’s. Net katoen. Past er qua kleur en materiaal perfect bij naar mijn smaak, ik zoek gewoon nog een betere.

Smaken verschillen uiteraard.
Maar een lederen band zou ik verkiezen boven een Nato.

Mooi en een tof verhaal!
(toen ik het woord “grail” las verwachtte ik een epistel over een 10K Rolex :smirk: )

En ook een mooi horloge trouwens; Nato draagt fijn en ik vind de kleur en de nato stijl echt wel passend bij je horloge! Ik ben fan van nato’s!
Hoewel een lichtbruine leren band ook mooi zou staan bij die donkere wijzerplaat! :sunglasses:

Wat is trouwens de diameter van je horloge? 38mm?
(hoe kleiner & compacter hoe sjieker!) :slight_smile:

Heel veel draagplezier!!!

2 likes