NA: Seiko Chrono 7A38-7060

Gisteren weer eens een leuk pakketje gehad. Ditmaal een vintage Quartz seiko, en dan ook nog helemaal orgineel en compleet, voor het ‘extra garantie bewijs’ vind ik een leuk toevoeging :slight_smile: en 495 gulden was toch een flinke rip uit je lijf die tijd lijkt me.

Ik moet zeggen dat ik toch maar moeilijk kan wennen aan die bi-color klokjes maar ik vind het wel echt een mooie chrono, wellicht wat leren bandjes gaan proberen. Wat raden jullie aan?

3 likes

10 dagen voor mijn geboorte gekocht! :slight_smile: erg chique deze Seiko.

Mooi hoor, dit horloge draagt een fantastisch uurwerk (Seiko’s eerste quartz chrono) Ik heb vorig jaar eentje gerestaureerd voor mn vader (hij vond 'm op een rommelmarkt), het houdt strak tijd met een afwijking van plusminus 2 seconden per maand.
Ik zag hem op MP staan, maar het bi-color model spreekt me minder aan. Nu ik jouw foto’s zie heb ik spijt :wink:
Veel draagplezier gewenst!

1 like

Da’s een heel nette! Gefeliciteerd. Was in die tijd idd best een stevig bedrag! Mooie bruin lederen band lijkt me fraai.

Top horloges, die Seiko 7A serie !

En zeggen dat sommigen tegenwoordig bereid zijn om te gekke prijzen te betalen voor een originele band ?!

Mooie bruine struisvogelband misschien ?

In elk geval gefeliciteerd met deze mooie aanwinst !!

Mvg,

Morse.

@NielsV Hele mooie aanwinst, Niels, geniet ervan :+1:
Bruin glad leer zal 'm goed staan, denk ik.

1 like

Heel mooi, fantastische dag datum integratie in de chrono wijzerplaat met het 7A38 kaliber ! Waarom doen ze dat nu niet meer bij hedendaagse quartz chrono’s?

Heb hem nu op bruin leer zitten, zal straks even een foto posten!

Leuke klok Niels!

En maar even op leer gezet.

2 likes

Mooie vintage 7A38, ik vind 'm nog een heel stuk mooier op leer!

Schitterend zo op leer! Echt gaaf!