NA: Seiko ‘OP’ SNXS73 - [UPDATE post 102]: platter met SKX caseback

Leuk man. Een horloge voor je vader kopen…

Eindstand: horloge komt binnen, zo mooi! De sunburst. De hoge indices… Die wil ik ook. En nu heb ik hem ook. :star_struck:

Het is de Seiko 5 SNXS73, die ik meteen maar de ‘Oyster Perpetual’ doop. Het is geen kopie van van de bekende Rolex, de kast is met name heel anders en er zit een klassiek Vijfje-dag-en-datum-venster in op rechts en de kroon verzonken op de 4. Maar de rechthoekige, hoge indices met lume doen er wel sterk aan denken, althans ik kreeg een flasback naar toen ik de Oyster Perpetual paste in Amsterdam. Wat een groot compliment voor deze Seiko 5 is. En de bezel is zelfs mooier dan die bolle die op de OP zat.

Foto van Monsterwatches:

Poll

Ik ga de volgende bracelet erop zetten. Dat lijkt me een mooie verbetering.

Screenshotje: een solid oyster dus, met polished center links, op de stock endlinks.

Maar nu twijfel ik over het volgende. Het enige minpunt aan het horloge vind ik de gepolijste lugs. Enerzijds geeft het net ietsje meer bling, anderzijds… Geborstelde lugs vind ik mooier. Daarbij zie ik heel de tijd toch wel vette vingers op deze gepolijste vlakken.

En ik kan ze zelf brushen, zoals ik eerder ook hier heb gedaan:

Dus is de hamvraag: laat ik de lugs, of ga ik ze brushen? De bezel en zijkanten laat ik natuurlijk gepolijst. Wat vinden jullie (en waarom)?

  • Brushen
  • Gepolijst, dus laten zoals die is

0 stemmers

8 likes

Plz don’t
Het is gewoon zijn eigen model :).

Oh en ik zou er verder geen geld aan besteden, lekker zo houden

3 likes

Nee. Het is gewoon een mooi Vijfje! :wink:

Brushen!

Gewoon, omdat jij (belangrijke toevoeging) het kan!

Okee okee omdopen gaat misschien wat ver. MAAR het deed me er echt aan denken toen ik hem omdeed :joy:

meh de bracelet komt van Ali dus dat is het geld niet. Brushen is graties.

Haha ja maar daarna weer terug naar ‘gepolijst’ kan niet :stuck_out_tongue:

1 like

Why not

1 like

Om specifieker te zijn, dat lukt mij niet met de hand. Met een dremel krijg je alles gepolijst denk ik, maar met de hand en wat capecodjes gaat het hem niet worden lijkt me.

Vroeger had mijn rechterhand het wel aangekund denk ik.

4 likes

4 likes

Wat een beauty. Ik heb zelf de snkl41k1. Maar heb deze nu op m’n lijstje staan. Erg mooi

2 likes

Ik zou hem brushen maar alleen als je het superstrak kan krijgen op de overgang naar het gepolijste deel.

Ergens komt een overgang tussen het gebrushte en gepolijste toch?
Hoe ga je dat strak krijgen? Een hele bovenkant of zijkant is wel te doen maar een overgang lijkt me knap lastig.

2 likes

Ja gewoon de hele bovenkant brushen, bedoel ik sowieso.

de schuine kant en zijkant en bezel afplakken zoals dit

image

image

image

6 likes

Erg gaaf met die andere bracelet. Ik zag dat je de originele clasp er ook weer op kunt zetten. Is dat een 16 mm clasp? Ik overweeg deze ook, maar wil alleen een bracelet met taper naar 16mm.

1 like

Ok duidelijk. Dan zou ik hem lekker brushen :+1:t3:

1 like

Brushen

5 likes

Ja, taper naar 16mm!

1 like

Thanks!

1 like

edit

1 like

Wat bedoel je?

Zeker brushen, vooral hoe jij de vostok hebt gedaan :ok_hand:t2:
Ik vind het mooier en omdat (jij) het kan.

1 like

Nice, ik heb dit horloge ook en die andere band maakt het horloge een stuk mooier, meteen ook even besteld :grinning:

1 like

Nice!

Perlon kan die ook mooi hebben trouwens

10 likes