NA: Seiko SBDC033

Mooi! enjoy it

1 like

Alle Seiko bracelets rammelen een beetje, tot de Marine Master aan toe…

2 likes

Gefeliciteerd van een medeBlumodrager!

Standaard stalen band is niet verkeerd maar ik vind de aftermarket banden persoonlijk mooier. Zoek maar eens op het forum of via Google, genoeg voorbeelden én meningen te vinden.

1 like

hier:

http://www.strapcode.com/store/advanced_search_result.php?keywords=sumo&osCsid=u3ksqe41udmfnuje5765bf2ku2&x=0&y=0

Vmooie Sumo!

1 like

Fiets pakken en staal er op geen ijsje onderweg of anders een mooie Seiko band bestellen bij onze Rob :grin: :wink:

2 likes

Jemig, stelletje staal fetisjisten :joy:

1 like

https://cdn.meme.am/instances/63385054.jpg

3 likes

Gefeliciteerd! Topper! Heb zelf destijds ook meteen de stalen band eraf gehaald. Niet omdat ik 't zo’n verschrikkelijk slechte band vond, overigens. Maar omdat ik stalen banden niet prettig vind dragen. Even kort aan originele rubber band gedragen, toen een tijd aan allerlei verschillende nato’s. En dat stond inderdaad erg goed! Nu al een tijd aan een Marinemaster rubber band (links op de foto). Die bevalt heel goed en staat mooi, vind ik.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

2 likes

Nou, Ik heb m’n Blumo al één hele dag om mijn pols gehad en ik moet zeggen ik ben meer dan verrast. Het draagcomfort is fantastisch, hij draagt kleiner dan verwacht en voelt ook kleiner en lichter dan hij is. Wat me verder opviel is dat ik 'm direct kon waarderen (weliswaar na een bandenruil). Bij mijn Squale Master Professional en mijn Breitling Colt, toch ietwat duurdere horloges, moest ik meerdere dagen wennen om het horloge uiteindelijk te waarderen zoals ik nu de Blumo al waardeer. Is prijs/kwaliteit verhouding ook een emotie?

1 like

De beleving ervan wel.:slight_smile: En dat is bij de Sumo, vind ik ook, heel dik in orde.
Mooi dat ie zo goed bevalt!

1 like

Absoluut. Zo in orde dat de Turtle er een beetje last van heeft zelfs. Probleem is dat die Sumo met z’n lage prijs de verhoudingen scheef trekt. De turtle zit met 300 euro per precies in het midden qua prijs tussen de Skx en de Sumo. En qua materialen en afwerking een stuk dichter bij de SKX. Als de Sumo gewoon €600 was geweest dan had je niemand gehoord over de prijs kwaliteit verhouding van de Turtle denk ik. Nu zijn de verwachtingen te hoog gespannen.

1 like

Dat is ie ook. Ik zit hier aan de koffie, tegenover Juwelier Van Koningsbruggen. Ligt er een in de etalage. Nou, o.k. € 599. Maar wij zijn gewoon verpest met die (veel) lagere directe en grijze importprijzen.:slight_smile:

Maar persoonlijk had ik € 799 ook nog geen heel idiote prijs gevonden voor een Sumo, hoor.

2 likes

Maar dat maakt voor de verhouding met Turtle en SKX niet uit natuurlijk want die worden op dezelfde manier hier vermarkt.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ja, we kunnen er hier, vanuit het buitenland of grijs, online aan komen voor die lage prijzen. Dat klopt. Maar ze worden hier officieel niet voor deze prijzen ‘vermarkt’. Via het officiële Seiko-/AD-kanaal kost een SKX hier € 299. Turtle zag ik net voor het eerst bij de AD liggen; voor € 430 en een Sumo kost hier officieel dus € 599. Vind dat niet zo’n heel rare pricelining. En nog steeds goedkoop. Zelfs wat je voor de ‘duurste’ betaalt, koop je amper een TW Steel.:confused::wink:
De prijzen die wij ervoor betalen, respectievelijk (vanaf) minder dan 200, een kleine 300 en nog geen € 500, zijn gewoon spotprijzen, als je 't mij vraagt. Staat echt in geen enkele verhouding tot wat je ervoor krijgt: een netjes afgewerkt, oerdegelijk mechanisch duikhorloge, met een 'eigen smoel, een mooie historie, dat probleemloos minstens 20 jaar (zonder service) doorloopt en ook nog eens behoorlijk waardevast is, van een van de leidende horlogemerken.

Heb trouwens nooit begrepen waarom we niet ook bijvoorbeeld de Zwitserse merken met dergelijke ‘kortingen’ kunnen kopen(?),

Maar ik vind in ieder geval, met dit soort bedragen, de vraag welke van de SKX, Turtle of Sumo het állermeeste waar voor je geld biedt, bijna een non-discussie. Koop gewoon welke je het leukst vindt. Of beter nog, koop ze alle drie. Dan nog blijf je onder de 1.000 Euro!:scream::slight_smile:

2 likes

Dat denk ik dus niet.
Waarom zouden ze? Een automatische duiker van zeer fatsoenlijke kwaliteit. mooie historie achter het merk, met lekkere retro-look. Houd daarbij in gedachte dat de SKX altijd gewoon echt een extreem scherpe aanbieding is geweest (en mede daarom ook een van de bestverkopende duikers in de geschiedenis) en de Turtle nog steeds goedkoper is dan vrijwel ieder concurrerend model van de A-merken.

Niks mis met deze propositie. Nog steeds een prima deal!:thumbsup:

Prachtige Sumo, veel plezier er mee! Sluit me echter wel aan bij de staal fanaten :wink:

@ChrisWinter schreef

Zowel de Blumo als de Stargate moet je eigenlijk op een NATO of ZULU dragen, want 2 piece leer is lelijk omwille van de lug gap. Tenzij @Ko_ ook 2 piece leren banden voor de Blumo maakt die die lug gap addresseren, trouwens.

Zoiets bedoel je?

Ko

4 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.