NA: Seiko. Seiko? Jawel Seiko ;-)

Naast vintage chrono’s zijn er nog een aantal andere horloges die ik graag eens een keer geprobeerd wil hebben en onlangs kwam er een uit dat rijtje voorbij voor een nette prijs. Dus maar gekocht.

Het gaat deze keer om een Seiko World Time 6117-6400 met zwarte plaat met linnen effect en rode accenten uit 1972.

De voornaamste reden waarom ik deze eens een keer wilde hebben is vanwege de, naar mijn gevoel, mega-coole GMT wijzer:

Zoals je ziet heeft deze een subtiel knikje waardoor hij mooi over de indexen heen gaat.

Verder vind ik het horloge qua totale uitstraling erg vet en sportief:

Het zou nog leuker zijn als de ring met steden ook draaibaar zou zijn, dit doet hij momenteel niet maar het zou volgens mij wel moeten kunnen. Geen idee of zoiets makkelijk op te lossen is.

Anyway, of het een blijvertje is moet nog blijken maar al met al is het wel een erg leuk horloge om eens te proberen :thumbsup:

30 likes

jah geinig :slight_smile:

Mooie! Ring met steden hoort inderdaad te kunnen draaien, missend tandwiel op de opwind as of missende tanden onder de steden ring.

1 like

Erg mooi horloge. Hopelijk lukt het je de boel te reviseren. Laat weten of het gelukt is.
Wat is de diameter van dit horloge eigenlijk?
Veel plezier er mee!

Dank je, de diameter van het horloge is 39mm.

Of ik het horloge ga laten reviseren weet ik nog niet want het stoort me eerlijk gezegd niet.

1 like

als het goed is zou de bezel gewoon moeten draaien met de kroon/stem in de neutrale positie. Doet hij dat niet is er wss een probleem met de kroon/stem. Mischien een replacement bijvoorbeeld.

Item 401154581033 op eBay kan je gebruiken als je snel bent. Maar dan moeten de tanden onder de stedenring intact zijn. Dan is het een simpele reparatie. Kapotte stedenring wordt moeilijker.

Ik heb zojuist het uurwerk er even uitgehaald en er zijn inderdaad wat tandjes weg van de ring die onder de stedenring zit en dat onderdeel krijg ik helaas op eBay niet gevonden.

Jammer. Je kan die verkoper van die opwindas ff mailen, hij heeft veel spul dat niet op eBay staat.

Goed idee, ik heb hem zojuist een berichtje gestuurd :thumbsup:

Mijn beste,

Een juweeltje voor om de pols!!
Zéér fraai!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Yes!

Er is een ring met tandjes onderweg uit Australië. Nu hopen dat ik deze er zelf in kan zetten :slight_smile:

Er zit overigens ook een steden ring bij waar ik niets aan heb, deze komt hier tzt wel in het ‘te koop’ gedeelte.

2 likes

Mazzel! Voor zover ik weet zijn er twee versies, de oude met de aparte ring en de nieuwe stedenring uit één geheel mét de tandjes. Dus die ring nog ff bewaren. Volgens mij is die oude ring van metaal, en de nieuwe geheel plastic.

1 like

Mooie uitvoering met de zwarte linnen wijzerplaat en rode accenten. Ik heb de versie met zilveren wijzerplaat maar deze zou er ook nog bij kunnen…
Veel plezier met je World Time :ok_hand:

1 like

Lijkt me dat je de goede te pakken hebt. Stedenring heeft exact dezelfde bedrukkingsstijl.

1 like

Van te voren heb ik heb exemplaar open gemaakt en daar zit ook zo’n grijze ring in (minus een paar tandjes). Ik ga er daarom ook vanuit dat dit de goede is :+1:

Mazzel! Moet goed komen :slight_smile:

1 like

Zag hem ook staan erg mooie Seiko. Leuk dat ie bij een forumlid is. Veel draagplezier :relaxed:

1 like

Hoera de ring met tandjes en de stedenring zijn binnen :slight_smile:

Alleen nu lijkt het alsof het glaasje eruit moet om de ring met tandjes te wisselen en dat kan ik niet :frowning:

Is er hier iemand die dit op korte termijn voor mij zou willen doen?

In ruil krijg je dan de stedenring van me.

Iemand?