NA: Seiko SRPB27 - Als eerste/enige op HF? Serieus?

Kan het niet geloven maar het lijkt erop dat ik de eerste ben op HF met deze Seiko…
Geen NA, niets op “HF Seiko 5jes vinder”, review of “Wat dragen wij vandaag” post over dit mooie exemplaar!
Come on Seiko fanboys, show me I’m wrong…

Kijk, wat mij betreft is de Longines (Heritage) Legend Diver de holy grail als het gaat om rotating inner bezels (en dat is dan ook de bestemming van mijn Q4 commissie).
Tot die tijd verlustig ik me regelmatig aan de mooie plaatjes in:

En toen ik op een zonnige herfstmiddag wat slenterde langs de kraampjes op internet kwam ik plotseling dit model tegen. Meerdere raving reviews (maar dus geen enkele op HF) later besloot ik om de Seiko 5 die ik al had (SNZH57) in te flipperen voor dit model.
Ik heb hem gekocht bij CW maar dat was dom want hij blijkt ook gewoon bij Monsterwatches aangeboden te worden en het prijsverschil werd ruim opgevuld door de invoerkosten. Maar ok, hij was er in 5 dagen en hij is prachtig.
De plaat is zwart, toont soms diep donkerblauw en de bezel is heeft 2 tinten grijs. Met de mooie strakke wijzers/indices een stijlvolle combinatie. De band is, tja, een Seiko 5 band. Stoer, endlink sluit perfect aan op de kast maar voelt een beetje rammelig. Ik laat hem er nog even op want ik kwam erachter dat al mijn horloges leer/nato/rubber dragen. Dus deze gaat zorgen voor wat metaal in de box.
Kast is 42mm, 11mm dik.
Ik vind het een stoer, stijlvol exemplaar.
Ben benieuwd wat jullie van dit model vinden. Nou, vooruit, nog wat visueel geweld…

Een beauty, toch?
Volgende NA (waarschijnlijk begin Februari) wordt de LHLD.
Maar dan zijn we ook weer 2 maanden en 4 change of minds verder…

30 likes

Volgens mij had @merl de rood/oranje versie hiervan.

2 likes

Scherp zeg… goed onthouden haha. Het horloge zal nog wel ergens op het forum rond zwerven.

Mooi model, zie je niet zo vaak inderdaad! Veel draagplezier! :sunglasses:

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie aanwinst!!
Een eigenzinnige Seiko, voor een langdurige polstijd!!
Ik wens je er dan ook een eindeloze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze stoere aanwinst, geniet er van!

1 like

Dankjewel! Die SRPB31 is inderdaad ook mooi (zeker met die mooie rubberen band). Heeft iemand vast nog veel plezier van…

De 31 is inderdaad binnen hf gebleven. Veel plezier met jouw nieuwe aanwinst!

1 like

Mooie vijf! Eigenzinnige kast zo met die tweede kroon.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst :+1:

1 like

Lekker hoor! :ok_hand:

1 like

Nooit eerder gezien maar ik vind het een mooi horloge! Geniet van deze aanwinst!

1 like

Zeker een mooie! Je kunt, dacht ik, kiezen uit ruim 2500 vijfjes. Allicht dat er wat tussen zitten, die hier uniek blijken te zijn.

1 like

Interessante versie van de 5, mooi horloge. Geniet ervan!

1 like

2500??
Ok, dan is de kans inderdaad wel aanwezig… :thinking:

1 like

Mooi vijfje.

Vroeger had ik een Seiko met inner rotating bezel. Bij het dragen verdraaide de bezel, en daar had ik een hekel aan.

Even gesheckd : op Uhrforum lijken er 2 exemplaren te zijn. https://uhrforum.de/search/311543/?q=SRPB27&o=relevance

1 like

Ook zoiets gehad ja, en het is verdomde irritant want ik wil zelf dat als mooi uitgelijnd blijft. En als je de draaibare bezel zou willen gebruiken waar hij voor bedoelt is gaat dit eigenlijk niet omdat hij steeds verdraaid, werk dus niet echt😩
Of misschien is deze uitgerust met een screw down dan is het ander verhaal natuurlijk!

2 likes

Nee, deze heeft geen screw-down.
Hij beweegt wel enigszins bij het dragen, staat nu bijvoorbeeld net uit het lood (millimetertje).
Is (nog) niet irritant maar de bezel-kroon op 10 uur was wellicht logischer geweest om dit te voorkomen.

1 like

Wat een ontzettend mooi exemplaar. Bevalt de band een beetje?

1 like

Dankjewel!
Ja, so far so good (dag 1), valt me eigenlijk reuze mee. Bij het dragen voel je eigenlijk geen kwaliteits verschil, maar als je hem los in je hand hebt en je zou hem vergelijken met een goede bracelet dan zou deze ongetwijfeld lichter en ‘rammeliger’ aanvoelen.

Een vijfje wat ik niet kende, weer wat geleerd.

In horlogeland staat CW doorgaans voor “Christopher Ward”, wat bedoel jij?

Ik las eens over een stukje gewaxt flosdraad om de “stem” (van de bezel-kroon) voor de SARB017 tegen het verdraaien wat prima moest helpen. Ik denk op WUS. Moet je maar eens op googlen.

1 like

Ah, dat wist ik niet. Ik bedoel creationwatches.com

Haha, je moet er maar op komen, supertip! Dat zou inderdaad wel eens kunnen werken. Ga het proberen, laat het weten.