NA: Sinn T2b ( veel foto's )

Mooi verhaal, mooie foto’s, mooie klok. Sinn weet ze wel te maken, geniet ervan! Persoonlijk vind ik de Oris de minste van de drie.

Proficiat :thumbsup:

Pieter.

1 like

Wauw, dit zou ook mijn keuze geweest zijn.
Geniet ervan…

1 like

Deze Sinn had ik nog niet gezien, zeer mooi!

De capsule dient echter niet om te voorkomen dat er vocht in het horloge komt, maar om het vocht dat er in zit te meten.
Naarmate het blauwer wordt (ik dacht kopersulfiet dat erin zit), zit er een beetje meer vocht in het horloge.
Het is geen vochtabsorber.

1 like

ah ja klopt @ArjanV en @U_R_a_Bus :+1:

Oh ja de blauwe wijzerplaat wordt naarmate er minder licht opvalt steeds een tikje donkerder van kleur, veranderd niet heel extreem maar het is een tintje anders.

Altijd mooi een Sinn. Mooie wijzers en leuk zo’n blauwe wijzerplaat.

Ik zou de Oris hebben gekozen, en dan deze als volgende :slight_smile:

De capsule dient inderdaad niet om te voorkomen dat er vocht in de kast dringt, maar wel om vocht (waterdamp) dat in de kast zou komen vast te houden. Vocht zou de werking van de smeerolie in het uurwerk compromitteren.
Er wordt ook argongas in de kast “aangebracht” om gewone lucht (inclusief vocht) uit de kast te verdrijven.
Het uurwerk wordt zo opgesloten in een droge omgeving, om dit zo te houden gebruiken ze speciale pakkingen in horloges met dit type.
De capsule geeft natuurlijk ook een goede indicatie van het vochtgehalte in je kast.

Leuke aanwinst by the way😋

Goede keus !!! En bedankt voor de review :smile::+1:

Erg mooi en gaaf horloge. :thumbsup:
Hoe is het met de lume?

Groet,
Werner

Mooie foto’s van een prachtig merk!

Thanks!

De lume is erg goed, zeker in het begin. Maar ook na een nacht in het donker direct goed afleesbaar toen ik wakker werd. Vooral de twaalf uurs index en de wijzers stralen als Tsjernobyl.

Mooi verhaal met dito foto s gefeliciteerd met deze erg mooie aanwinst .

Foto!! :grin:

Groet,
Werner