NA: cheap solid oyster bracelet voor de Alpinist - Update: toch maar Strapcode 🤩

Goed nieuws voor als je een solid bracelet wil voor je Seiko SARB017 / Alpinist maar geen… wat is het, €140 ofzo inmiddels… wil betalen voor een strapcode bracelet.

Deze solid oyster bracelet met solid endlinks die retestrak op mijn Alpinist zit nu, en €26 kost…

Foto’s

Hij sluit goed aan:

Clasp

Bevindingen

Blijkbaar passen Parnis bracelets voor de Submariner homages, let op, niet de GMT homages!

Pro’s:

  • Ziet er echt goed uit voor het geld. Ik ga zo ver om te zeggen dat ik hem werkelijk niet onder zie doen voor een Strapcode
  • Stevig, solide
  • €26,- in totaal, je leest het goed!
  • Bracelet heeft van die micro-snelverstellingen. Dat heeft een naam, weet ff niet meer, die de ribbels aan de binnenkant van de sluiting.
  • De endlinks zijn solide, maar hebben een richel: aan de onderkant kun je de endlink dus met een tang iets naar boven buigen. Dit is belangrijk om te weten. Ik had eerst een kloof tussen de kast en endlink, hij kon iets draaien op de pushpin als as. Door de onderste rand van de solid endlink met de tang iets naar binnen te buigen, zit de endlink nu helemaal strak op de kast :ok_hand:t2:

Cons:

  • Hij sluit strak aan. Zo strak, dat je je springbar moet buigen om in de gaatjes te komen. Het kostte mij bijna een halve avond om het goed te krijgen. Dat is niet optimaal, maar ik klaag niet.
  • Door het lastige erop zetten niet vaak wisselen.
  • Haat-liefde verhouding met de sluiting. Hij is groot, al geldt dat ook voor v-clasp of andere sluitingen van strapcode. Beslaat mijn hele onderkant. Maar wel superstevig, goed sluitend en die snelverstelling is echt fijn.

Kortom, past nu geweldig maar het is niet metéén een easy fit.

Zoals aangekondigd in eerder topic:

Youtube video van Jubilee versie:

Link naar deze aankoop:

23 likes

Ik vind het geen goed idee…
Paar tientjes meer en je hebt iets waar je niet de hele avond voor hoeft te kutten

2 likes

Sluit goed aan, sorry hoor maar dat lijkt op de foto er niet zo uit te zien.

2 likes

Ziet er netjes uit! Persoonlijk vindt ik wat van goedkope bandjes op, in verhouding, duurdere horloges. Want een

gaat allemaal van mijn Netflix tijd. Dan maar 140 ekkies aftikken.

2 likes

Of je koopt het bandje van 26 euro en dan heb je nog 114 piekeronen over voor een online cursus Nederlands. En als je minder Netflixt kun je wat vaker je chick aanduwen.

I’m just saying, Netflix is een killer.

13 likes

Ja als het een paar tientjes is, maar dit scheelt ruim €100.
Maar dat is ook persoonlijk: ik ben een krent en heb extra plezier dat dit is gelukt.

Wat bedoel je, die hoekjes zegmaar? Dat klopt wel. Maar er is geen kloof, hij zit mooi straks enz. Er zijn stock banden die minder aansluiten :stuck_out_tongue: en de strapcodes passen ook niet altijd perfect in mijn ervaring op de SKX 007/9/13.

Bedoel je iets anders?

4 likes

Ja precies daar bedoel ik.

1 like

Can’t argue with that…

Thanks for het verneuken van mijn dag. :broken_heart:

Haha neehoor :joy: ik had het ook gezien, maar vind oprecht dat hij goed aansluit. Die puntjes okee, maar ik had het vervelender gevonden als er een kloof zat ofzo. Ik ben tevreden.

1 like

Ach en anders, als ge het nie meer wit pur of kit :joy:

3 likes

Voor 1/5 ongeveer van de prijs is dit wel erg indrukwekkend. Mooi spul.

1 like

He @Dao,

scheelt wel meer dan 100 euro ivm import tax en dergelijke, daarnaast is even prutsen niet zon probleem om het passend te krijgen. Dit staat nog in verhouding, maar om nu een strapcode van inclusief 230 euro op een horloge van 450 te gooien vind ik ook wat overkill.
Daarnaast kun je de band lekker dragen als beater zonder je zorgen te hoeven maken over butsen en deuken.

heb zelf net de president van uncle seiko aangeschaft voor de sarb017, als hij binnen is zal ik wel een foto droppen, lijkt mij ook een fijne band, en aanschaf voor 73 incl alles (10% korting met code WISDEAL, mochten er nog mensen willen kopen bij uncle seiko)

1 like

Ook wel eens geprobeerd in het verleden. Maar… Dit is een vreselijke band. Veel te dik en zwaar.
Niet doen is mijn mening. Het is een band voor een Ceramic sub model.
Beste is nog altijd de Seiko band. Ook strapcode vind ik maar matig.
Goedkoopste strapcode met de simpele sluiting is 90 euro toch? De seiko band is wel matig verkrijgbaar en rond de 150.

1 like

Bedankt voor het verbeteren. Ik heb geen online cursus nodig zolang er taalenten bestaan zoals jij.

Het mag wel wat minder, om eerlijk te zijn :upside_down_face:

4 likes

Je bedoelt Glidelock waarschijnlijk. Mooi koopje gescoord @Dao :+1:

1 like

Welke is dat ookalweer, zoals de SARB033 bracelet ofzo was het? Is wel OEM maar paste ook niet perfect begreep ik.

Al met al, ik vind het er gaaf uit zien, maar een bruine Hirsch croco blijft sowieso mijn favoriet voor dit horloge. Ik heb al veel op staal. Vandaar dat dit voor €26 voor mij top is :ok_hand:t2:

Nee, helaas past die van de sarb033 niet.
Het is de band behorend bij een aantal Seiko SARG modellen.

Type aanduiding van de band: MOTZ111JO

1 like

Ziet er goed uit, zeker voor dat geld!

1 like

Voor 26 euro’s mag je inderdaad niet klagen en sluit het aardig goed aan.
Die sluiting is wel lomp groot…

1 like

Risico op loskomen is dus aanwezig? Brrr.

1 like

Ja vroeg ik me ook af. Ik zie wel eens vaker mensen met gebogen springbars, bijv voor gebogen leren bandjes. Hoe zit dat t.a.v. het risico van loskomen?

1 like