NA: Spinnaker Spence Automatic (ref. SP-5039-01)

In het incomming topic had ik het er al over dat ik er wel een woordje over zou mijn bevindingen zou doen.

Nog even een linkje naar de fabrikant zelf:

Wat saaie specs:

MOVEMENT: Japan Automatic 3 Hands (Dit zou volgens google de Seiko NH35 zijn)
CASE MATERIAL : Stainless Steel
BEZEL : Unidirectional Bezel with Aluminium Plate
CASE DIAMETER (mm) : 41.5 (41,9 gemeten)
CASE THICKNESS (mm) : 16 (14,3 gemeten)
CASE SHAPE : Round
CASE COLOUR : Stainless Steel
BAND WIDTH (mm) : 22x20
WATER RESISTANCE : 20 ATM
WATCH WEIGHT (g) : 125
WARRANTY : 2 Years

Even wat eigen foto’s erbij:

Heb niet zoveel horloges in mijn bezit gehad zoals sommige leden hier dus mijn ervaring is enigszins beperkt.

Enfin. Het horloge zit goed in elkaar, zeker voor de 110 EUR waarvoor hij stond bij watch2day. Hiermee was het voor mij een concurrent voor de SKX en de Ray met een goedkoper prijskaartje.

De wijzerplaat en handen zijn foutloos, dit in tegenstelling tot een youtube video waar op de macro lens stofjes te zien zijn op de wijzerplaat. Bij de wijzers op de video review zat er een zwart puntje op de uur hand. Kortom, geen gekke dingen en netjes afgewerkt.

Mooi detail is de gesigneerde kroon met het logo wat precies goed staat als deze helemaal is dichtgeschroefd. Kan Steinhart nog een voorbeeld aan nemen daar waar hun logo zijwaarts staat in de geschroefde positie.

De Bezel
Het enige waar ik niet helemaal tevreden over ben is de bezel. Deze heeft vrij veel speling, meer dan Steinhart en veel meer dan Davosa. Echter voor deze prijs waar alle overige eigenschappen dik in orde zijn mag ik niet klagen.

De Lume (vergelijken met steinhart)
De lume is niet slecht maar ook niet geweldig. Het lijkt vooral langzamer de energie op te nemen. Ook wordt de lume sneller minder fel, hoewel dit niet gek veel lijkt te schelen.

Bandjes en extra’s
Bij het horloge zit een leren & nato band. Aan de binnenkant van deze staat ‘Spinnaker’ ‘Water resistant leather’. De band is vrij stug en dik maar draagt fijn. Dit is een van de weinige banden die ik vrij strak draag. (ik kan niet tegen plakkende of knellende banden)

De Nato band heeft rond hardware wat net zoals de kast geborsteld metaal is, de naam van de fabrikant is er ook op aangebracht.

Verder zitten er 2 extra spring bars en een handig tooltje bij waarmee je snel je banden kan verwisselen. De springbars zijn in principe overbodig aangezien je maar 2 stuks nodig hebt, maar toch leuk dat ze er een extra setje bij doen voor de nato.

Het uurwerk
Dit zou de Seiko NH35 moeten zijn, mij ontbreekt de kennis om hier een oordeel over te doen. Enige wat ik hierover kan zeggen is: 21.800 vph en dat mijn exemplaar in de eerste 4 dagen ongeveer 20 seconden afwijking had.

Alles bij elkaar opgeteld vind ik dat je erg veel waar voor je geld krijgt en zou ik deze zeker aanraden. De waarde van dit horloge waardeer ik op ongeveer 150 a 180 EUR.

Dat de lume minder fel wordt is redelijk normaal volgens mij. Mijn horloge heeft dit namelijk ook.
Vind de 20 sec afwijking wel veel, maar goed voor dat geld kun je niet veel anders verwachten.
Heb dit horloge nog nooit in handen gehad maar sommige klokjes van watch2day zijn wel leuk. Ooit een invicta gehad die qua kwaliteit ook wel redelijk zat.

Ik weet niet exact wat de TS bedoelt, 20 seconden in 4 dagen òf 20 seconden per dag. Het eerste zou bijzonder fraai zijn.
Overigens ben ik benieuwd of het in de min of de plus is.

Leuke review overigens :slight_smile:

Dat wel, alleen wordt bij deze de lume sneller minder fel t.o.v. de steinhart die ik bezit.

Per dag had dit inderdaad veel geweest maar de 20 seconden over de 4 dagen vind ik vrij goed.

watch2day heeft soms leuke deal, maar vaak betaal je gewoon wat het waard is ipv de te hoge prijzen bij sommige winkels.

20 seconden in 4 dagen. dus ongeveer 5 seconden per dag, wat trouwens in de plus is.

Had gelezen dat horloges een ‘break in’ periode hebben.
Hierna zal het mogelijk nog beter zijn en anders kan ik voorzichtig kijken hoe het reguleren nou werkelijk zit.

Eventueel kan ik hem s’avonds natuurlijk ook op zn zij neerleggen.

Dank, ik kon geen informatie vinden over dit merk en aangezien ik ze vaker voorbij zie komen bij watch2day dacht ik, even een stukje tikken of het nou wat is of niet.

Mooi horloge hoor, ik heb m ook nog overwogen.
Ik heb ongeveer een jaar geleden ook een Spinnaker (Flaggy) gekocht, nog voor dat het echte verzamelen begon, en ook dat is een behoorlijk goed afgewerkt horloge voor het geld en prachtig om te zien op de bijgeleverde nato band.

1 like