NA: Tag Heuer Carrera Heritage Calibre 6

Heerlijke klok!

Ps. Ben ik nou de enige die wel erg nieuwsgierig is over het voortraject?

1 like

Past beter onder een pak. :wink:

Haha ja daar ben ik het mee eens :wink:

1 like

Ziet er netjes uit, veel plezier ermee!!

1 like

Nee, ik ook!:slight_smile:

En @koetsjh: topper, dit! Gefeliciteerd met deze bijzondere Carrera!

Ik had dat zinnetje niet op moeten nemen over het besparen van het verhaal, maar ik was te trots en moest wat posten :grin:

Dus hierbij het verhaal, ter leering ende vermaeck:

In de modus van kopen en verkopen via het forum is er door beide partijen wat naïef en te goed van vertrouwen met de overdracht omgesprongen en vooral door mij niet goed op uiterlijk gecontroleerd wat de status van het horloge was tijdens de overdracht. Een beetje van: “Het-is-altijd-ok-via-het-forum-dus-nu-ook”.

Ik kwam er daarom een dag later pas achter, en de verkoper was vergeten te melden (ook niet goed zichtbaar op de verkoop foto’s), dat er met het glas iets niet in orde was. Teleurstelling alom toen ik dat constateerde. Bij verder onderzoek was er ook iets met de lunette niet in orde.
Heb ik weer: een hoger segment klok, mega ruildeal en dan dit, zeg maar. Ik had beter moeten kijken, de verkoper had het moeten melden voor zover dingen bekend waren. Maar ja, zo lopen die dingen.

Ergo:

Bij controle door een klokkenmaker in de week erna bleek er toch nogal wat aan de hand te zijn. Vernieuwen van het glas (dus ook nieuwe pakkingen), lunette reparatie/vervanging omdat die aan de binnenrand enorm beschadigd was, slecht zichtbaar dat wel, maar dus niet goed meer aansloot. Beschadigingen aan het achterdeksel van de kast, wijzers die uit het lood stonden (geen idee waarom). En de conclusie van een door een amateur opengemaakte kast (mogelijk om zelf het glas te vervangen) waardoor er wat stof in was gekomen.
Allemaal zaken die je niet direct zag, alleen als je er één zag, zag je ze daarna bijna allemaal. Het horloge leek een behoorlijke klap opgelopen te hebben.
Daarnaast rees de vraag of het uurwerk dan ook wel in orde was en last but not least wisten verkoper en koper nu wel zeker of het geen fake was. Wellicht voor beiden en strop…

Gelukkig heeft de horlogemaker (Tag Certified)het horloge in nieuwstaat teruggebracht. Met het uurwerk bleek verder niets aan de hand en het is zeker geen fake.

De verkoper was bereid mee te denken en tegemoet te komen in de reparatie kosten.

Alles bij elkaar en de eerlijkheid gebied het te zeggen, een behoorlijk leermoment voor mij, ondanks dat ik best al wel even meeloop. Toch beter opletten dus. Zodoende voor horloge aanschafmaatstaven een turbulente bedoening die ik al die jaren niet was tegengekomen.

Gelukkig met een positieve afloop, no hard feelings en een gestegen vertrouwen in de mensheid.:smiley: En uiteraard een waanzinnig mooie klok, want daar doen we het voor.

6 likes

Prachtige klok en een goed, positief verhaal. Doet mij goed!
Proficiat!

Dick

1 like

Mooi hoor :+1:

1 like

Heb hem in het echt gezien, Had daar best een stukje gevulde speculaas voor over :wink:

Gr Bram

1 like

Was een lekker stukje Bram. :thumbsup:

En ik heb inmiddels ontdekt dat je ook op dit horloge kan zien hoe laat het is als je er naar kijkt.
Gewoon een kwestie van nog wat langer kijken en daarnaast concentreren op de betekenis van de wijzers en getallen en je niet af laten leiden door de schoonheid :smiley: :joy:

2 likes

Ach de tijd kunnen aflezen van een horloge is een prettige bijzaak.

1 like