NA: TAG Heuer Formula 1

Ik draag op dit moment eigenlijk maar 1 horloge, mijn Nomos Tangente. Voor werk ideaal maar voor privé wilde ik toch ook eens wat anders dragen. Zeker als je ziet wat hier langs komt op het forum dan is er veel moois om de tijd op af te lezen. Ik heb even zitten twijfelen om mijn Nomos te verkopen / ruilen maar uiteindelijk toch besloten om met een beperkt budget uit te kijken naar een sportiever horloge voor erbij.

Uiteindelijk via het forum van onze oosterburen op een TAG Heuer Formula 1 41mm WAZ1110.BA0875 uitgekomen die daar door een lid werd aangeboden. Na wat research werd ik enthousiast van de formula 1 serie, ondanks dat ik wel twijfelde omdat dit het instap quartz model is. Tegelijk was hier de prijs ook naar en werd de set compleet en in goede staat aangeboden. Overwogen om misschien toch voor een aquaracer te gaan die ik ook langs zag komen maar die was wel weer stuk duurder. Contact met de verkoper (in het engels) liep goed en uiteindelijk de knoop doorgehakt om het horloge over te nemen. Ook met het idee dat ik altijd nog kan kijken om hem te upgraden naar een automatisch model, maar nu eerst van dit horloge kan genieten.

Dan nu de foto’s! Allereerst na de bankoverschrijving (die even duurde door pasen) was het wachten tot het horloge in Nederland zou arriveren. Toch wel tientallen keren per dag de status van het pakket geüpdate, leuk om te zien wat voor reis er wordt afgelegd :wink:

Het uitpakken is toch wel een van de leukste onderdelen van deze zoektocht, om dan eindelijk alle spullen zelf vast te houden en te bekijken (dit los van de zoektocht zelf, wat misschien nog wel het leukste is). Bij het horloge zaten de originele papieren van Wempe en ook een rubberen band. Weet niet of ik deze uiteindelijk ga dragen maar prima dat deze er bij zit inclusief de factuur van de aanschaf (los van horloge gekocht). Netjes bewaard dus en de vorige eigenaar had ook alles netjes ingepakt.

Dan het horloge zelf, deze liep direct mooi op tijd wat dan weer het voordeel van quartz is. Ook voelt het horloge stevig en degelijk aan, een stuk zwaarder dan de Nomos die ik dagelijks draag. Dit zal wel even wennen worden. De band is net iets te krap maar heb het horloge toch direct omgedaan :slight_smile:

Ik ben erg blij met de nieuwe aanwinst! Al heb ik ook al direct weer zin om op zoek te gaan naar een volgend horloge :joy:

24 likes

Gefeliciteerd :thumbsup:
Mooi horloge hoor !
Veel (draag)plezier ermee .

Pieter.

1 like

Mijn beste,

Veel plezier met deze sportieve schoonheid!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Heel mooi!

1 like

Mooie aanwinst, Pieter, geniet er van :thumbsup:

1 like

Mooie aanwinst! Die rubberen band moet je er echt een keer aandoen. Heb m zelf ook bij mij F1 cal. 6. Draagt heerlijk. Veel plezier van en met je nieuwe aanwinst.

Groeten
Rutger

1 like

Gefeliciteerd.

1 like

Proficiat!
Leuke combi met je Nomos.
Meer heb je niet nodig …

1 like

Veel draagplezier toegewenst met de NA, geniet ervan.

1 like

Fijn horloge…

1 like

Mooi klokje veel draagplezier gewenst .

1 like

mooie aanschaf. Draag hem met trots en geniet ervan!

1 like

Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooi hoor! Veel plezier ermee! :+1:

1 like

Mooi !
Veel plezier er mee! :+1:

1 like

Mooie ‘‘instapper’’ , echt veel horloge voor weinig. :+1:
Ik ben benieuwd naar je NA topic : Tag Heuer Aquaracer… :smile:

1 like

Mooi horloge. Can’t go wrong with this one :+1:
Gr.Wander

Mooi gefeliciteerd!!
Veel draagplezier