NA: Timex Snoopy

Lid zijn van het HF forum is niet zonder gevolgen, de meesten onder u kennen dit euvel allang.
En lang heb ik het ontkend, ik heb zelfs beweerd dat mijn collectie nu ECHT compleet was, mijn goesting naar nieuwe horloges was verdwenen.

Maar wie houd ik nu eigenlijk voor de gek? In tijden van verplicht thuisblijven struin je nog eens wat oude topics door en BAM dan gebeurd het.
Uit het niets zie je iets waar je op slag verliefd op wordt.

Dit gebeurde mij onlangs, de Timex Marlin Snoopy die even terloops door @tompj genoemd werd als onderdeel van een te vormen 3 piece collectie (3 piece collectie,man als me dat ooit eens gaat lukken :slight_smile: )
Of het hem gelukt is durf ik te betwijfelen

Anyway het was laat toen ik boven genoemde topic zag, maar de volgende ochtend spinde deze Snoopy nog steeds in mijn hoofd, maar helaas overal uitverkocht zo leek het.
Maar DAMN dat was de US website, blijkt Timex ook gewoon een EU website te hebben, en daar is deze knapperd gewoon “tegen list prijs” verkrijgbaar.

Rest is geschiedenis, en een paar dagen later netjes thuis in de brievenbus gegooid.

Een mooie aanwinst tegen wat geweld in mijn collectie, knap in zijn eenvoud met een heerlijke knipoog.
Hier wat foto’s maar kijk zeker ook even naar dit NA topic van @merl voor echt hele mooie close-ups.


47 likes

Gefeliciteerd met je NA! :+1:t2:

1 like

Blijven altijd leuk dit soort horloges. :smile:

1 like

Toffe NA! Blijft toch een erg leuk horloge :grin:

1 like

Er wordt op het forum soms wat lullig gedaan over dit horloge, dat het niet serieus te nemen is of zo. Maar het is gewoon een hartstikke leuk horloge. En Snoopy is een icoon uit de stripwereld. Prachtig toch? Veel plezier ermee!

1 like

Wat een leuke NA! Veel draagplezier enne, Charlie Brown hebben ze ook nog … kun je een soort collectie aanleggen. :wink: :ok_hand:

1 like

Gewoon een heel leuk horloge hoor :+1:

1 like

Heel leuk! Veel plezier ermee!

1 like

Ooh die heb ik dan even gemist.
Maar tis gewoon een knappert, qua uurwerk tja … geen idee wat er precies inzit daar is Timex niet heel open over en laat ik het netjes zeggen, de rotor is niet de stilste in mijn collectie, zelfs mijn Vostok is stiller :slight_smile:
Maar ach hij breekt de bank ook niet, kortom voor nu vind ik hem uitblinken in prijs kwaliteit.

Maar qua kleur en compositie van de wijzerplaat vind ik het een aanwinst, tot op heden het meest dressy horloge nu in de collectie.

Ja die vind ik minder leuk, puur persoonlijk dingetje denk ik, kortom voor de verzameling houd ik het bij mijn Swatches 007 collecties :slight_smile:

1 like

Haha, ûh Miyota … het staat er gewoon op.

2 likes

Scherp, maar welke Miyota

1 like

Ref. 8215 … Google is your friend. :sunglasses:

1 like

Nu ik het achteraf even terugzoek was dat maar één opmerking en waarschijnlijk ook gewoon plagerijtjes naar TS toe:

Ik overdreef dus. Als ik die NA’s zie van Merl, Tompj en TiBrew dan zie ik vrijwel alleen maar heel positieve reacties.

1 like

Ons niet hoor. :grin:

Veel plezier met Snoopy.

1 like

gefelicieerd, leuke aanwinst ! en over de techniek niet te klagen !

1 like

Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst en de groeten van zn broer.

1 like

Thanks ! 10 interwebs voor u !
En Hodinkee is nog positief ook over dit uurwerk :

"For the asking price of $250, you cannot fault Timex for using the 8215. Long the defacto entry-level movement, while the 8215 is basic, it is also inexpensive, reliable, and simple to service. "

Nee ik ben ook teruggekomen van dat standpunt destijds al, leven van een horlogegekkie gaat niet over rozen :slight_smile:

Zwaait vrolijk terug !

2 likes

Hey wat leuk! Veel plezier ervan.

Ik heb er in ieder geval ook veel plezier van :wink:

4 likes

Ik zie het, welke band heb je er daar opgezet ?

1 like

Heel leuke aanwinst, heb er ook al over getwijfeld om deze aan te schaffen.
Geniet ervan :+1:

1 like