Echt een tof ding! Geniet van t dragen!
Groetjes van zijn broertje
Wel n leren of stoffen band erop die ook ‘patina’ krijgt ipv zo n steriele rubberen band
Mooie tijd ermee, maar wat een verschrikkelijke band, moet je echt wisselen , MAAR horloge is TOP:sunglasses:
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst, veel plezier ermee
@Stem03 ja klopt even voor de hitte gedaan omdat ik me rot zweet onder de leren band. Ik wou hem natuurlijk wel dragen
Prachtig!! En ik stel voor: elke maand een foto posten, kunnen we het oxidatieproces van het brons mooi meebeleven
Super mooie klok; super merk natuurlijk.
Heb zelf een groen/bronzen Steinhart en moet zeggen dat brons wordt steeds mooier
Ik vond hem wat dik, maar erg mooi. Ook slechte foto’s van de Bucherer blauwe versie. Te donker voor knappe foto’s en geen zin om een lamp aan te doen
Ergens wil ik deze ook graag in de collectie! Supermooie dial maar heb al een bronzen big pilot.
Super om te zien hoe de patina andere vormen aanneemt. Indien ik het beu ben, leg ik hem wel een paar uur in ketchup
Dan moet die er terug geheel fris uitzien…
Hahaha ik denk dat die dan eerder rood patina word.
Ziet er goed uit . Geniet ervan
Adembenemend mooi! Gefeliciteerd met deze NA.
Daar zijn de meningen over verdeeld:
Topic
ik denk dat de bronzen varianten wel makkelijker te krijgen zijn aangezien ze wat minder gewild zijn (voor de echte liefhebbers zeg maar)
Heel gaaf, geniet ervan!
Mooi horloge! Gefeliciteerd
Dat geloof ik het blijft out of de box denken idd.
Ik denk dat je de patina mooi moet vinden om met plezier een bronzen case te dragen.
Mocht het ooit te erg worden, en ik moet toegeven dat ik de patina op brons al snel net even te heftig vind, dan zijn er manieren om daar iets mee te doen. Even de seals laten controleren en het horloge in soda en citroensap leggen schijnt heel goed te werken. Mensen gebruiken ook Brasso met een mirovezel doekje en ook dat geeft goede resultaten. Al zou ik bij die laatste optie zelf bang zijn om de geborstelde/gepolijste afwerking op de kast te beschadigen
Ik weet dit toevallig omdat ik bij de laatste SIHH bijzonder gecharmeerd was van de nieuwe bronzen horloges van IWC. Maar zo veel geld uitgeven aan een horloge dat er over 10 jaar uit ziet of je het op de bodem van de oceaan hebt gevonden… daar was ik toch een beetje bang voor.
Ga het ervaren en idd als to much dan kan ik altijd naar de middelen grijpen. Je ziet hem nu al donkerder worden het is wel bijzonder om te zien.
Het Bronze horloge heeft geen lang leven bij mij (te koop bij interesse Pm graag) helaas of met de komst van deze NA wel mee te leven eigenlijk.
Want ik geloof dat ik MZL heb want mocht vanmiddag de gelukkige eigenaar worden van de BB 58.
Waarom al genoeg van de Bronze, eigenlijk heel eenvoudig te dik en groot voor mijn pols. En dat zit niet lekker. Nu de 39 mm fits much better.