NA | Tudor Pelagos 25600TN + Rubberen band (#151)

Ik heb m zelf ook en al vind ik m ook vrij groot voor mijn pols. Ik zou m niet willen ruilen. Hij is vrij robuust en dik maar vind hem stukken strakker (met zijn vierkante uuraanduidingen en zijn hoekige wijzers) dan de sea
Dweller. En nee, ik koop hem niet als goedkopere versie van de Rolex. Heb zelf een sub en een datejust. Ik koop enkel wat ik echt mooi vindt. En betaalbaar is natuurlijk :grimacing:. Next on the list… een breitling premier met ‘panda’ allures… geniet van je horloge… ze waren beiden zeer mooi. Al is de omega tov de pelagos iets minder mijn ding vanwege de band

2 likes

#MeToo …dat is ook echt mijn enige reden! Sea-Dwellers heb ik bijna allemaal gehad, van de 1665 t/m de 116600 enne weet je wat: Ik vind deze Tudor een stuk frisser. Echt leuk! :wink:

Vind juist de band van de SMP bijzonder, die ‘tramrails’ maken hem af. Je moet ervan houden. Ik vond het prima passen. Mooi! Die komt nog wel een keer terug in de kleine collectie, voor erbij dan hè.

1 like

Uiteraard was het inmiddels wel tijd om mijzelf van mijn (on)gelijk te overtuigen en dus heb ik aan het begin van de avond even de rubberen band gemonteerd. Eens kijken of 't wat is… :sunglasses:

Het is kwalitatief een hele mooie band, helemaal wat je van Tudor mag verwachten. Met een keurige sluiting enzo. en met de end-links netjes tegen de kast. Allemaal best wel oké, …maar dit is echt niet mijn ding. Kwestie van (wan)smaak!

Inmiddels is de titanium band al weer aangelijnd en ligt het rubber terug in de verpakking. :wink:

8 likes

Na ruim 11 dagen ‘voor het slapen gaan meten is weten’ datapunten is de conclusie dat het Manufacture uurwerk (MT5612) bijzonder strak loopt. :sunglasses:

(App: WatchTracker iOS)

Weliswaar bijna -3.5 s/dag maar zonder heel veel variatie [tussen de +0.7 en -1.0].

Ik heb het horloge geprobeerd ‘handmatig’ een beetje te regelen, door hem 's nachts af te doen en weg te leggen op de zijkanten/achterkant/glas/… dat lukt me niet goed bij dit uurwerk. Hij loopt in alle standen vrijwel gelijk, zoals je ziet is de afwijking bijna in een geheel rechte lijn. Ook als ik 'm omhou, geen significante verschillen waarneembaar.

Het is met -3.5s/dag wel bijna op de rand van de COSC specificatie (-4/+6) en ik ben geen fan van negatieve afwijkingen. Deze ga ik even laten afregelen, als ik in de buurt van een Rolex/Tudor servicecenter ben. Richting de 0, anders iets erboven.

…binnenkort maar even een dagje Amsterdam! :wink:

3 likes

Tudor… tsjah… gewoon een tof merk!! Al moet ik zeggen dat de Black Bay ondertussen toch wel erg uitgemolken wordt. Anyway, de Pelagos is gewoon erg gaaf!! of het nou zwart, blauw of de lefty is, I like 'em!!

Gefeliciteerd met de aankoop dus, geniet er van!

Nog even een ander vraagje @junior. Die watchpouch, hoe zit dat?? Ken deze niet, maar een Tudor branded watchpouch is wellicht een mooie toevoeging voor mijn serie opbergrollen, -hoezen en -zakjes.

1 like

Dank je wel!

Die komt bij @Taconew vandaan! Je kunt hem gewoon even een PB sturen. Hij maakt alles comform jouw wensen dus ook met merklogo’s enzo. Mijn Omega watchpouch kwam ook bij hem vandaan en heb er nog eentje met een Swatch logo liggen, als cadeautje voor een verjaardag. Hij maakt mooi spul! :ok_hand:

1 like

Thanks voor de info @junior, ik houd het in mijn achterhoofd!!

2 likes

Plaatje! Toch? :heart_eyes:

16 likes

Best wel :+1:

1 like

Ik ben gisteren even bij Gassan naar binnen gelopen, na vooraf per mail contact te hebben gehad met diens service centre. Onder het genot van een kopje koffie ging het horloge gelijk op een timegrapher, om te checken of mijn ‘analoge’ waarnemingen wel oké waren. Dat was (…uiteraard :wink:) het geval.

Sinds de de verstelling van winter- naar zomertijd lijkt 'ie nog iets trager te zijn gaan lopen. Na aankoop was de afwijking ongeveer -1,7s/dag aldus Peter (@Lempke). Het ding lijkt dus steeds langzamer te gaan lopen, dat voelt niet helemaal oké. Gassan had zelf -3,69 op de timegrapher staan. De amplitude heb ik niet naar gevraagd omdat vrijwel direct werd aangegeven dat ze hem even helemaal willen nakijken. Het was gisteren een tikje druk, met bussen vol Aziaten en Oostblokkers die de winkel(s) leegkochten, en dus werd mij gevraagd of ik het horloge zou willen achterlaten.

Dat kwam mij gisteren niet helemaal gelegen. Ik ga hem vanmiddag namelijk even showen aan een HF’er, die er zelf ook een wil kopen, en dus wil ik hem vandaag nog om de pols. Komende week breng ik hem even langs voor een service-/afregelbeurtje. Allemaal keurig (af)geregeld!

Ik ben benieuwd… :sunglasses:

5 likes

Je maakt prachtige foto’s, maar je cropped ze altijd zo strak. Vind ik zonde.

Krijgt de Pelagos een full service?

2 likes

Dank je wel @HanDavinci! :ok_hand:

Ben niet zo’n fan van harige armen :rofl: …nee, zonder gekheid: kwestie van smaak.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb. Als het met smering ofzo te maken heeft, is het denk ik zo gepiept. Het horloge zelf is 4 maanden oud, dus tja. Wie weet? Bij het RSC gaven ze gisteren aan dat ik hem max. een weekje kwijt zou zijn. Mijn ervaring is dat bij een full service van Tudor/Rolex, incl. testen enzo, dat je wel een maandje verder bent. Ik wacht het allemaal lijdzaam af… :wink:

1 like

Met een horloge van 4 maanden oud is het reguleren denk ik :+1:t2:

1 like

Kleine update: De Pelagos is onderweg naar Genève. Gassan heeft vandaag aan mij akkoord gevraagd om hem op te sturen. Er is een uitdaging met de amplitude van mijn MT5612 uurwerk, iets wat ze bij Gassan niet direct opgelost krijgen of iets wat ze liever aan Tudor zelf overlaten. Voordeel is dat ik er vertrouwen in heb dat het helemaal goed gaat komen. Het nadeel is dat ik hem nu wel ‘even’ 6 weken tot 3 maanden kwijt ben, afhankelijk van de drukte in het Zwitserse. Hoe dat voelt, moet we denk ik maar even aan Ralph (@RLC) vragen… :innocent:

Gelukkig hebben we de foto’s nog! :sunglasses:

Ps De bekende reacties als “Wat slecht van Tudor!” en “De kwaliteitscontrole is ruk.” etc. hoeven van mij niet per se. Ik loop al een tijdje mee dus ik ken de kwaliteit van Tudor. Soms heb je gewoon pech. En dan is het fijn als het weer goedkomt.

9 likes

Ahh daar zou ik best verdrietig van worden. Bij een NA ben je net een blij kindje en wil je er hele tijd mee spelen :laughing:

Sterkte met dit tijdelijke verlies :wink:

2 likes

Over 3 maanden is het gewoon opnieuw een NA :ok_hand:

1 like

@willemC, thanks haha. Ja leuk is anders, maar ik verander er helemaal niks aan dus ik wacht nu maar af op wat er komen gaat en zoals @Rolopalooza terecht aangeeft: Het zal straks weer aanvoelen als een NA, dan ben ik zo weer blij ‘als een kind’.

Ik ga vanmiddag maar vast met de voorpret beginnen, … :beers: :sunglasses:

2 likes

Wat draag je in de tussentijd?

1 like

Een klassieker, vanaf de reservebank. Een Casio G-shock! :wink: …eens kijken of ik dit ga volhouden.

1 like

Dat gaan 3 zware maanden worden… :grimacing:

1 like