NA: Vintage Raketa Kopernik CCCP weer een nieuwe!

Eindelijk weer eens een topic over mijn nieuwste aanwinst. Dit is er een die ik al een hele tijd wilde, maar eigenlijk altijd te duur vond voor een rus. Afgelopen week dan toch eindelijk besloten dat ze het toch wel waard zijn en een redelijke deal kunnen maken. Vandaag in ontvangst mogen nemen vanuit Oekraïne.
Het gaat dus om de bekende Raketa Kopernik, gemaakt in de Sovjet Unie, en dan wel de variant voor de binnenlandse markt, dus met CCCP ipv USSR op de wijzerplaat en dus de russische schrijfwijze. Dat maakt het horloge in mijn ogen namelijk een stuk leuker.
Het gaat om het model met de zwarte wijzerplaat, maar is ergens in de loop van de tijd omgezet in een chromen kast, ipv de standaard zwarte pvd kast. Dit vind ik persoonlijk erg mooi, maakt het een wat lichter horloge. Ik zat heel erg te twijfelen over de zwarte en de zilveren plaat, maar deze was simpelweg beter geprijsd dus werd het de zwarte :stuck_out_tongue:
Mijn eerste indruk was gewoonweg WAUW. Het horloge is gewoon schitterend! De textuur op de wijzerplaat, de wijzers, de kast die nog geheel krasvrij is, het is gewoon schitterend.
Enige wat ik nu nog moet doen is een mooie band ervoor regelen. Ik zit zelf erg te twijfelen over wat voor soort band, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag :+1:

Het aflezen is overigens wel even wennen met de schijven zo, maar de eclipse ieder uur is toch altijd leuk :slight_smile:

Hier zijn wat foto’s van het horloge :slight_smile:

[URL=http://s1065.photobucket.com/user/nickw96/media/Horloges/Raketa/2015-10-07%2017.06.37_zpsvpn6guei.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1065.photobucket.com/user/nickw96/media/Horloges/Raketa/2015-10-07%2017.06.32_zpstilcorsx.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1065.photobucket.com/user/nickw96/media/Horloges/Raketa/2015-10-07%2017.06.45_zps7grarjzk.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1065.photobucket.com/user/nickw96/media/Horloges/Raketa/2015-10-07%2017.06.55_zpskqvh1y07.jpg.html][/URL]

Ik ben er in ieder geval weer erg blij mee, maar dat neemt niet weg dat ik stiekem nog steeds een exemplaar met een zilveren plaat erbij wil :stuck_out_tongue: dus of deze blijft is nog maar de vraag, maar voor nu in ieder geval wel! :slight_smile:

9 likes

Errug mooi hoor!! Heel veel plezier ermee! :smile:

Vanaf hier de groeten van zijn broertje :smile:

5 likes

Leuke aanwinst! Ze blijven wat hebben, als er een keer een leuke deal op the bay komt denk ik ook dat ik toe hap :slight_smile: Ik zou het bandje niet te spannend maken, de dial trekt al genoeg aandacht.

2 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Een aparte verschijning hoor, die wijzerplaat.
Geniet er met volle vreugde van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Wat een leuk horloge, proficiat! Zelf lijkt me een lichte kleur (zand / beige) leren of two-piece canvas band wel mooi staan.

1 like

Kijk, dat vind ik nu echt een super klok! Zit er zelf ook al een heel tijd naar te kijken maar wat je zegt, ze zijn vaak nog best wel aan de prijs en een écht mooie vinden kost tijd.
Heel veel draag plezier ermee :smiley:

1 like

Ik zat ook al te denken aan een lichte band ja, met zwart wordt het meteen zo’n zwart geheel… Dank voor je tip :slight_smile:

Dankje! Het kost zeker wat tijd, maar geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen :slight_smile:

Da’s een mooi exemplaar, geniet ervan :+1:

1 like

Hallo, deze is wel heel speciaal :slight_smile: gefeliciteerd en veel draagplezier .

1 like

Nadat de zwarte Kopernik eruit was gegaan heb ik snel weer een andere besteld, namelijk de zilverkleurige dial. Dat was de versie die ik vanaf het begin al het mooiste heb gevonden en die is enkele dagen geleden (eindelijk) binnen gekomen.
Het is een schitterend horloge maar om de een of andere reden heb ik niet de drang om hem om te doen. De klik mist op de een of andere manier zodra ik hem om doe.

Ik kreeg hem binnen met deze stalen band, de band is op zich niet zo heel slecht (vergeleken met andere russische banden) maar de gesp is helaas erg slecht, deze sluit niet goed… Dus maar meteen op zwart leer gezet.
Hier wat foto’s ervan:







Vervolgens gister bij de Hema met 15% korting een mooie bruine leren band gehaald, ik dacht dat dat hetgeen was wat ik miste voor de klik met het horloge, maar dat valt nog even vies tegen… Ik denk toch dat ik zwart mooier vind staan… Wat vinden jullie?

4 likes

Zwart is beter.

Ik weet niet wat het is met die Russen op leer maar voor mij werkt dat ook niet. Inmiddels heb ik er talloze in alle soorten en maten maar draag ze eigenlijk altijd op een, liefst, zwarte nato band.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/aka6_zpsglrihthg.jpg.html][/URL]

Legergroene Nato met chromen gesp/ringen misschien

En mocht je hem uiteindelijk toch kwijt willen, stuur me een PBtje :smile:

mooi mooi! veel plezier erme… ennu uh zwart vink ook mooier contrasteren bij de dial!

1 like

Helemaal toppie met zo’n zwarte band.

1 like

Op de foto’s prachtig zo! Maar hoe ‘draagt’ ie?

1 like

Ik vind zwart én wit beide mooi. Zwart klokje is exotischer en wit is vrolijker… :thumbsup:

1 like

Ik moet zeggen dat ik hem eigenlijk niet lang heb gedragen, enkel een uurtje maar heb de klik er niet echt mee…
Morgen nog een keer proberen, gewoon de hele dag om houden, dus ik kom er nog op terug :+1: