NA: (voor de 2de keer) Seiko SPB077 a.k.a MM200

Hallo allemaal,

Vanavond mijn vakantie horloge opgehaald bij een gerespecteerd forum lid in het Noorden des lands. De Seiko SPB077 a.k.a MM200. Een oude bekende van mij. Mijn vorige had ik verkocht om fondsen vrij te maken voor mijn Tudor Black Bay Black 79230n. En daar door helaas te kort van het prachtige horloge kunnen genieten. Daarnaast had de SPB077 het erg zwaar om te concurreren met de MM300 Sbdx001. Die laatste is overigens nog steeds in mijn collectie. De reden dat ik toch weer de MM200 heb aangeschaft is omdat ik op zoek was naar een mooie duiker als vakantie horloge. Even ruim een week lang wat anders dragen dan normaal en echt 1 op 1 onbezorgd genieten van het horloge. Het moest een niet te kostbaar horloge zijn en het hele gebeuren moest niet te erg in de papieren lopen met de beoogde doorverkoop na afloop in gedachte. Daarnaast mocht het beoogde vakantie horloge voor de verandering wel wat lichte gebruikerssporen hebben, maar moest uiteraard wel in goede staat zijn. Op de andere horloges in mijn collectie ben ik (wellicht) te zuinig, dus vandaar mijn zoektocht naar een vakantie horloge voor die ene week. Daarna is hij weer in het blauwe gedeelte terug te vinden op dit mooie forum. Bij de volgende vakantie gaat het hele riedeltje zich waarschijnlijk weer opnieuw afspelen, wat een hobby :sweat_smile:. Achja genoeg geleuterd, tijd voor de foto’s! :sunglasses:

13 likes

voor …

… wil je mij vast op de lijst zetten Ralph? :rofl: :joy:

Ps mooi ding man! Veel plezier ermee, op vakantie. :sunglasses:

3 likes

Haha wel ietsje meer dan dat :wink:

Maar thanks ben er ook erg blij mee. In mijn ogen een van de mooiste Seiko duikers.

Heerlijke vakantie beater :+1::sunglasses:

1 like

Lekker robuust! :+1:

Wellicht beter om het als vakantiehorloge te houden!

1 like

Perfecte vakantie horloge …

1 like

Kopers, be aware :joy:

Geintje, mooi ding en geniet ervan, en denk er goed over na of je wel wilt verkopen.

1 like

Mijn beste,

Een gedegen aanwinst!!
Ziet er beminnelijk uit!!
Ik wens je er een energieke tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Blijft een mooi model! Ik heb nog een setje MM300 wijzers thuis omdat ik ooit van plan was die op deze te zetten. Nog niet aan toe gekomen maar het blijft in mijn achterhoofd spoken.

1 like

Dit vind ik op moment mijn fijnste horloge. Draagt echt geweldig.

3 likes

Prachtig!

Je kunt dat ding natuurlijk ook gewoon aan de kant leggen met een labeltje “vakantie” om geen fouten te maken. Hoe dan ook: ik vind het een mooi horloge, geniet van je vakantie.

In 5 dagen tijd een afwijking van +0.5 seconde. Dat maakt +0.1 seconde per dag. Lang niet gek zo’n 6R15 :sunglasses::+1:

Prachtige klok, ik heb de mijne helaas verkocht maar nu ik dit zie, kriebelt het wel weer…who needs a Black Bay?..:wink:

1 like

Black bay is ook fantastisch. Daarvoor heb ik destijds mijn eerste SPB077 verkocht. Blij dat ie nu weer terug is. Denk dat hij ook nog even blijft. Lekkere beater :sunglasses:

klopt hoor,…maar je hebt wel een gedoe gehad zeg…dat hadden ze anders kunnen oplossen…

Heb uiteindelijk een nieuwe Tudor Black Bay gekregen dus ik ben helemaal tevreden :+1: