NA. Weer wat blauws

Toen hij hier gepresenteerd werd door de vorige eigenaar vond ik hem al erg mooi, heb de afgelopen tijd toch een wat goedkope verleiding moeten laten gaan en toen stond hij te koop. Na lang twijfelen toch maar de knoop doorgehakt want ik was eigenlijk wel klaar met horloges kopen de komende maanden. Maar deze kon ik niet laten gaan volgens mij is het de enigste voor zover ik weet binnen het forum.

Dank je wel @merl voor de hedere communicatie en deal :thumbsup:

Genoeg tekst > Paar onhandige foto’s met Ipad gemaakt, telefoon heeft kuren. Let aub niet al te veel over hoe die om mijn pols zit. Bandje moet ik nog op maat laten maken.



20 likes

Mooi horloge !
Eterna is een beetje ondergewaardeerd, hier in de buurt zit een dealer met vaak erg mooi spul in de etalage.
Blauw vind ik mooi, maar houdt bij mij niet lang stand. Een zwarte zou ik zeker overwegen.

1 like

Erg mooi horloge , ik kocht net een andere blauwe rakker , anders had ik deze echt overwogen.
Veel plezier ervan , en de lume! die is echt super bij de Eterna.

Deze rakker dus

2 likes

@Ronald.

Dank je wel.

Die is ook erg mooi. Heb echt een aardig zwak voor blauw. Is dit de automaat? Want ik weet dat Certina in veel modellen beide kent, zowel autmaat en quartz.

1 like

Blauw is (bijna) altijd goed dus deze Certina ook! Mooie wijzerplaat en een leuke afwisseling met wit bij de 3-6-9-12 maakt het compleet.

Gefeliciteerd, veel draagplezier!!

Ik zal vast jouw vraag @Ronald ff beantwoorden want ik heb exact dezelfde Certina in groen. Het is een Precidrive (thermisch gecompenseerde) quartz met een extreem kleine afwijking. Mooi uurwerk…

Grt. Marco

1 like

Dit is de Quartz versie , veel horloge voor weinig de Certina , lekkere degelijke daily beater.

Als nou ooit nog de zon gaat schijnen , dan stuur maar eens een lume shot van de Eterna , echt mooi!
Op het werk maken wij gebruik van een UV zaklamp om stofjes op te sporen , als je daarmee je horloge belicht… :grinning:

Thanks Marco! , ik was even koffie halen :slight_smile:

Prachtige Eterna! Ook bij mij een merk dat zeer in mijn aandacht begint te groeien. Veel vintage duikers van Eterna zijn ook top.

Mooe aanwinst en graag gedaan @whisky!

@whisky ik herinner me dat jij al met de deal bezig wat toen ik aan de vorige eigenaar via een pb vroeg of 'ie te koop was.

Ik, @HorlogeHalle had net een draadje gestart : lans breken voor merk Eterna.

Tsjonge, toen kwamen er ook fraaie klokken langs.

Erg mooi dus, en zeer zeer gewenst door mij.
Staat dan ook bij een veel te lange rij van horloges die ik MOET HEBBEN …… :grin::grin::grin::grin:

1 like

Mijn beste,

Een mooie aanwinst hoor. :+1:
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Gefeliciteerd, ik vind het een fascinerend horloge :+1:

Mooie aanwinst
Veel draagplezier

Echt mooi

Prachtige klok hoor! :thumbsup:

Gefeliciteerd! Horloge met ‘eigen smoel’ van een mooi merk!

Prachtige Eterna, veel plezier ermee Jules!