NA Wega chronograaf

Graag stel ik jullie mijn nieuwe liefde voor, onlangs gearriveerd uit Italië.

Die op :wink: de voorgrond, hoewel…

Wega is in 1919 opgericht door Oskar Kessler in Grenchen, Zwitserland. De meeste uurwerken werden toen voor de exportmarkt geproduceerd met als belangrijkste markten: Argentinië, Chile en Colombia. Uiteindelijk is Wega gefuseerd met Delbana.

Het Wega beeldmerk op dit horloge is in 1950 geregistreerd. Ik schat dat dit horloge eind jaren 50 begin jaren 60 is geproduceerd.
De stalen kast is licht gepolijst om de haarlijntjes, vooral op de lugs, te verwijderen, de andere minieme tekenen van gebruik zijn gebleven. De wijzerplaat is voorzichtig schoongemaakt en het plexiglas gepolijst.

Het uurwerk is een 2e versie van het Landeron 48 uurwerk, de 248.

Voor de oplettende kenners: de “reset hammer” is niet compleet, die moet t.z.t. vervangen worden. Daar zoek ik nog de hulp voor van een HF lid die bedreven is in chronografen repareren, zover ben ik zelf helaas nog niet.
Functioneel is dat verder geen probleem alleen reset de centrale secondewijzer niet naar “0”, dat moet handmatig gebeuren.

Dat deze 50-plusser nog kwiek loopt laat de tijdmeter zien….op dat moment was het horloge in een goede bui, wat later was de afwijking iets groter: - 4 s/dag :scream:

En nog even een pols shot.

Non è bella mia Italiana? Saluti!

17 likes

Que bella! :wink:

1 like

Wauw :heart_eyes:

1 like

Prachtige aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

Super aanwinst, Ronald, geniet ervan :ok_hand:

1 like

Schitterende aanwinst.

1 like

Ziet er puntgaaf uit! Geniet ervan!

1 like

Molto bene👌

1 like

Mooie chronograph, hopelijk is het ontbrekende onderdeel vlot te vinden.

1 like

Is nog goed verkrijgbaar, dus op zich geen probleem.

Brillante!!!

1 like

Mooie chrono!

1 like

Prachtig!

1 like

Prachtige aanwinst!
Het model van de kroon spreekt me ook erg aan

2 likes

Prachtig exemplaar

1 like

Echt heel mooi, gaaf die oude chronos :slight_smile:

1 like