Nautisch skiën met deze reissue

Nu ik dacht dat ik het baselworld geweld wel allemaal had gehad kwam ik via Fratellowatches deze klapper tegen::comet:

Blijkbaar was er in 2014 al een reissue van dit icoon, maar deze vind ik nog een paar stapjes toffer.
Het rijtje specs kan er ook mee door(jammer van het mineral glass):

Movment automatic MYOTA 821A
Case Stainless steel - diameter 38 mm- thickness 14.25mm
Mineral glass
water resistant 200 meters

En met een prijs van €500 euro goed te doen voor een reissue.
Kuch Seiko 62mas Kuch. :upside_down:

Wat vinden we hier van?
En heeft er iemand ervaring met de kwaliteit die het “moderne” Lip aflevert?

Edit: na wat speurwerk kan ik nog een feature aan de speclist toevoegen :blush:
Dancing seconds: :thumbsup: :upside_down:

5 likes

7 likes
2 likes
1 like

Ik heb er bijna twee jaar geleden een gekregen van mijn vrouw.


Dit is de quartz versie en als je een 18mm band geen probleem vind is het een leuk horloge om erbij te hebben.
Ik vind zeker de nieuwe blauwe versie mooi.
Wij zijn toen voor de quartz versie gegaan, omdat de originele electric was.

2 likes

What he said.

500 ballen voor een 8200 serie miyota uurwerk met een mineraal glas is gewoon 2 keer te veel. Maar wat erger is… dat horloge is bijna vierkant: 38mm wijd en toch meer dan 14mm hoog… ik vind mijn SARB033 al een dikke worst met 11.2mm dikte op een 38mm klokje.

Wat ik niet snap is dat mensen altijd zeggen dat horloges van 500 euro zonder bijv saffier glas te duur zijn. Maar over bijv de Speedy Tuesday die meer dan 10x zo duur is met 5300 euro wordt nooit opgemerkt dat deze te hoog geprijst is.

2 likes

Oh dat lees je regelmatig. En terecht natuurlijk. Dat het - hoewel prachtig - het zoveelste vintage reissue uitmelk concept, een verzoeknummer én een allegaartje is, dat is prima natuurlijk. Maar die prijs is wel erg stevig inderdaad.

2 likes

Er zijn plenty mensen niet zo gecharmeerd van de Speedy, en ik vond de 1800 Euro die m’n werkgever er ooit voor me aan uitgaf al te veel. Sindsdien zijn ze drie keer over de kop gegaan, en zie je mijn enthousiasme niet groter worden. :slight_smile: Los van het kristal vind ik 50m WR ook niet echt over houden.