''Near mint'' toolwatches

Het is maar net hoe je er mee om gaat. Mijn skx779 is mijn toolwatch. Die zou menigeen hier als ‘nieuwstaat’ verkopen. Er zitten hele lichte krasjes op kast/band ondanks dat het horloge is gedragen tijdens vele weekenden sleutelen aan auto’s.

Maar ik plak er geen stickers op @anon50762135EV :wink:

Je familie?
:smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Het is de reissue van 2014 idd.

haha de plakbandjes van Cliogek is toch het toppunt. Leuk om te horen hoe mensen met hun toolwatches om gaan. Wat een verschil… Ik zou helemaal gek worden als ik constant rekening met krasjes moet houden. Die komen er toch wel… En als ik graag de waarde wil behouden had ik geen duur klokje moeten kopen.

Voor mij is, net als bij een nieuwe auto, de eerste kras het ergst.

Ik ben van mening dat horloges gebruiksvoorwerpen zijn en maak me dus niet echt zorgen over wat krasjes. Ik maak me zelden zorgen over wat voor horloge ik bij welke activiteit om heb, maar als ik ga zwemmen doe ik niet mijn vintage Rolex om.

2 likes

Dat kan. Zo heeft iedereen natuurlijk een eigen mening.
Voor mij zijn het sieraden en een goedkoop horloge erbij als gebruiksvoorwerp.
Een Seamaster ceramic is voor mij geen tool.
Dus als ik dan een keer een duur horloge om doe naar mijn werk. Dan gaat er in geval van de Seamaster een tape op.
Niemand die het ziet en het werkt prima. Iedereen blij toch?

Soms denk ik “waarom plaats ik hier nog persoonlijke dingen”. Iedereen heeft toch meteen een oordeel. Van toppunt en nuts tot veranderingen van onderwerp en aannames. Al dan niet met knipoog erbij.
:wink:

2 likes

Oh begrijp me niet verkeerd, de tekst was niet specifiek aan jou gericht. Iedereen mag doen en laten met zijn spullen zoals hij zelf wilt, de ene is er wat zuiniger mee als de ander en daar oordeel ik niet over :slight_smile:

Ik had jou naam aangetikt vanwege de foto met de zwaar bekraste seamaster bracelet en sluiting :wink:

Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt :relaxed: :thumbsup:

Heb ook een screenprotector op me telefoon dus waarom niet op een veel duurder horloge :wink:

2 likes

Nee vooral je mening en persoonlijke dingen blijven ventileren!! De samenleving wordt zo saai als iedereen op elkaar lijkt en als we allemaal hetzelfde doen…

Gelukkig maar. Ben ik het overigens mee eens :thumbsup:

Een forum is er voor discussie. Als je zo’n rare gewoonte deelt, kun je best verwachten dat er wat kritiek komt.

Hoppa 904 kan niet tegen hondennagels merk ik nu

Weer wat charme erbij zullen we maar zeggen grr

1 like

Heb dit op andere horlogefora al meer gehoord…, dus is niet nieuw…

Discussie is juist niks mis mee maar de manier waarop deze vaak verloopt. Dan denk je dat het hier een crèche is. :wink:
Wat heeft iemand aan de tekst “Yer Nutz!”?
Volgens mij niemand. Dan ben ik niet in gesprek maar mezelf aan het afvragen “reageren of negeren”.

Overigens, als je de tekst "Yer Nutz!’’ gebruikt ben je zelf ook niet helemaal goed wijs naar mijn mening.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Krasjes of krassen aan de onderkant van de band, sluiting ed kan me niet echt boeien, maar een buts of dikke kras aan de bovenkant van de kast van m’n zorgvuldig gekoesterde GMT Master… of een pitje in de wijzerplaat na een servicebeurt… dan kan ik wel janken😭

1 like

Nee, ik ben niet goed wijs. :grin:

‘Yer nutz’ was uiteraard gekscherend bedoeld.
Maar als je een horlogesluiting af plakt met tape…
ieder zijn ding :thumbsup:

Grt.