Nederlandse horlogemerken only

5 likes

Iemand ervaring met dit merk?

3 likes

Ik moest bij dit topic gelijk aan Velona denken. Mijn vader moet ergens een vergulde handopwinder hebben liggen. Mij staat bij dat ik dat horloge zon 20 jaar geleden wel eens van hem ‘leende’. Hij had hem ergens in de jaren 70/80 via zijn werk bij Raming en later V&D gekocht als net horloge voor onder zijn pak :slightly_smiling_face:

2 likes

5 likes

Is toch genoeg over te vinden op het forum.

:smirk:

1 like

Pancor uit Enschede

7 likes

Ook hier is Nederland vertegenwoordigd in de collectie. Geen Dutch made, maar zeker wel Dutch design :star_struck:


opklikken voor scherp /groot

5 likes

pellikaan

Mijn bijdrage aan de Utrechtse economie.

7 likes

9 likes


Vandaag ontvangen ,verkregen via kickstarter nederlands merk pancor

4 likes

6 likes

Geen goede foto, wel fijn klokje, prettig week end

3 likes

Eentje van J.Noach uit Amsterdam.

2 likes

Nou voor de volledigehid deze dan maar, ook al heeft hij het nest verlaten:

Nog met echte klauw, en Engelse tekst. Met mijn slechter wordende oogjes maar verkocht :scream:

6 likes

Dan deze ook maar even, mooie dag verder

3 likes


Deze hier dan ook nog maar even.
Eenvoudig maar mooi klassiek, beetje cushion model. Voorzien van een simpel maar effectief, dus nauwkeurig lopend basis Myota 1L45 Quarz uurwerkje, met als bijzonderheid de kleine seconden wijzer. Zie je niet vaak bij budget quartz horloges.

Wel gemodificeerd: het dikke mineraalglas wat erg reflecteerde, heb ik vervangen door een plexi exemplaar. Veel helderder!

ervoor…

erna…

3 likes

Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2 likes

Nederlandse “roots” : Frederique Constant !!

Hierbij mijn collectie van dit mooie merk

![b4919757bb9a823ebe0bd6afd27a67811b9afa57|666x500]((upload://pLnS5jzY1p90kslbXGFAQhcj3WT.jpg)

4 likes

Ik doe mee


2 likes