Negatief display

Dag allemaal,

Even een vraagje namens mijn vader. Hij wil een Gshock gaan kopen met een negatief display.
Hij vindt het een mooi horloge, maar hij twijfelt over de duidelijkheid en afleesbaarheid.
Heeft er iemand ervaringen met een horloge met een negatief display en de afleesbaarheid?

mvg Melvin

Wordt dat een online koop of in een winkel ?

( dan kan hij het beter eerst uitproberen )

meestal is het overdag / buiten bij zonlicht
een behoorlijke tegenvaller, sommigen hebben wel backlight
dat 's avonds redelijk leesbaar is maar dan zijn er weer andere issues
zoals hoe lang dat lampje aanblijft of dat je er met de hand op moet drukken voor het lichtje aangaat. of je kunt dan weer niet de andere functies ( alarm instellingen langgenoeg bekijken )

grt. Gerard

Het staat wel stoer, maar valt toch wat tegen. Is inderdaad minder goed afleesbaar. Het is maar net hoe het licht erop valt.

Bedankt voor de reacties tot zover. Het blijkt dus inderdaad wat tegen te vallen.

Een negatief display , ja , bv van Breitling met gele cijfers, zeer contrastrijk = dure zwitserse calibers.
Casio valt tegen, hoor ik regelmatig van klanten.

Leesbaarheid is inderdaad minder, vooral 's avonds en in fel zonlicht. Het is eens iets anders maar ik zou het niet aanraden aan iemand die niet over een goed zicht beschikt… Op mijn G-Shock zit wel een auto light switch die in het donker ervoor zorgt als je het horloge horizontaal houdt en 40° naar omhoog brengt (de klassieke 'even op mijn horloge kijken-pose) dat de backlight even aangaat.

Ik vond het op een Breitling Aerospace inderdaad echt te gek, bij een G-shock is dat toch een stuk minder maar goed dat is ook nogal een verschil in prijs.

Ik zocht net even naar negatieve displays en zag dat je een bestaande G-shock zelf ook negatief kunt maken, cool stuff…

http://forums.watchuseek.com/f43/how-convert-plain-dw-5600-negative-display-129102.html

2 likes

Hallo,

Ik heb redelijk wat ervaring met negatieve displays.

De laatste 5 jaar heb ik een Junghans Mega en een Casio G-shock als daily beater en beide met negatief display.
Voor de G-shock zou ik zeggen, het helpt als je de automatische verlichting aanzet (steeds als je je pols draait om het uur te lezen, gaat het licht enkele seconden aan).

Voor de Junghans , merk ik dat ik dikwijls op de knop duw om de achtergrond verlichting even te activeren. Dat zorgt voor een beter contrast en leesbaarheid.
Het gebruiksgemak is zeker niet dat van een standaard display. Anderzijds, het geeft een andere uitstraling, meer toolwatch, stealthy uiterlijk, maar dat is maar zoals ik het ervaar/graag heb.

Ik merk dat als ik nu de keuze heb tussen een standaard en een negatief display bij een extra horloge, ik toch voor het standaard zou kiezen. Maar ik heb er dan ook al 2 met negatief display.

Bedankt allemaal. Het gaat hem met name inderdaad om het uiterlijk, beetje stealthy/stoer. Maar ik weet ook dat hij gebruiksgemak heel belangrijk vindt. Naar je scherm kijken en klaar. Ik denk dat ik het hem maar af ga raden.

Je weet toch wel dat Breitling dit van Casio “gepikt” heeft? Hoe bedoel je minder? De full AEL functie van Casio werkt vlekkeloos.

Ik ken iemand met deze Pulsar, overdag best goed afleesbaar
( heb alleen geen idee wat betreft de kleur / werking van de backlight )

PW7001X1 PW7001

Heb laatst een soort gelijk topic aangemaakt, naargelang de reacties daar, heb ik er vanaf gezien :smile:

Sorry, niet gezien. Voortaan maar even de zoekfunctie gebruiken.

Bedankt Gerard, maar het is een compleet ander horloge dan een Gshock. Het ging hem juist om de looks.

Ben je gek :slight_smile: Zo bedoelde ik het niet hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:
Hoop dat jullie gauw iets leuks/ stoers / moois kunnen vinden. :+1:

Groeten,
Thomas :facepunch:

Ik weet dat je het zo niet bedoelde. Maar ik word er af en toe moe van als dezelfde topics weer terugkomen. En nu doe ik het zelf :wink:

Dank je wel, het wordt in ieder geval een Gshock.

1 like