Next level modden: olie gevulde horloges

Met die casio g shock lcd horloges werkt dat wel goed.
Zie Google, Casio g shock hydro mod.

2 likes

Zie weinig verschil met de before en after foto. Alleen is de before op woensdag de 20ste en after is woensdag de 19de.:thinking:
Ook is de lichtinval anders bij de after foto omdat hij het horloge anders vasthoudt. Bij de 9, 10 en 11 uur is er een zelfde reflectie aanwezig dan op de gehele glas op de before foto.

Misschien zie je het effect niet goed op een foto, maar blijft wel interessant die kasten gevuld met olie.:ok_hand:

3 likes

Ik ken iemand met een Sinn EZM 2B (UX) en ik kan je vertellen dat het er geweldig uitziet. Alsof er geen saffier in het horloge zit en de tijd is onder alle omstandigheden en in elke hoek goed af te lezen.
Nuttig in het dagelijks leven? Nee, maar het ziet er heel intrigerend uit.

Alleen het verwisselen van het batterijtje (gaat 7 jaar mee) kost je €250 :sweat_smile:

3 likes

Ik zie juist heel veel verschil, veel duidelijker.
En onder water is dat effect nog veel erger, want daar zie je vaak een enorme reflectie van het glas en de lucht eronder. Ik heb even gekeken of ik nog ergens een duikfoto kon vinden waar dat goed op te zien is, maar die heb ik niet in de buurt.

Oké dat bedoelen jullie.
Hierbij even snel 2 foto’s als voorbeeld.

@ReneSinn heeft dit een tijdje terug mooi vast weten te leggen:
https://www.horlogeforum.nl/t/sinn-only/71899/2089

1 like


Vind het ook gaaf maar ik zal er wel een kelerezooi van maken dus doe het maar niet.
7 likes

Alles blijft wel lekker gesmeerd op deze manier :grin: ohnee is Quartz… :grin:

Dat de after foto anders is genomen dan bij de before foto. Daardoor zie ik nu niet veel verschil.
Onderwater zou je het zeker beter moeten zien, maar dat vind mijn barst in mijn telefoon niet fijn denk ik :wink:

1 like

Een beetje een gimmick denk ik, maar wel heel gaaf! Ben daarentegen ook erg benieuwd naar nauwkeurigheid op langere termijn.

1 like

Ik vind het wel gaaf! Lijkt ook een vrij simpel klusje als ik dat zo zie, misschien wel leuk om eens te proberen :thinking:

Ik speel al een tijdje met de gedachten om dit zelf te proberen met een goedkope Casio.
Het moet er nog van komen, maar ondertussen vermaak ik me met mijn Sinn ezm2.

8 likes

Moet je nagaan als zo’n ding ineens gaat lekken tijdens een vergadering :rofl: grote smerige bende over al die contracten heen. Jij nog wat stamelen: ‘ja maar op deze manier kan je 12km diep… never mind’ :sob::sob::sob:

7 likes

Het is niet heel moeilijk om te doen, zelfs niet om het zonder luchtbellen te doen.
Probeer het echter niet met een Timex indiglo, die doen het daarna niet meer… :smirk:

2 likes

Heb jij het dan al eens (succesvol) gedaan?
Ben toch wel benieuwd naar ervaringen en met welke horloges dit een mooi resultaat oplevert.

Die Ressence horloges zijn technisch héél vernuftig. Het moet je maar net aanspreken natuurlijk, maar ik vind het erg gaaf. De olie zit in een apart compartiment, samen met de wijzerplaat. Het uurwerk zelf staat niet in direct contact met de olie, en de energie wordt via magnetisme overgedragen naar de wijzerplaat om deze in zijn geheel te draaien.
Zo’n beetje alles draait dus rond, uren/minuten/secondes maar ook power reserve, olie-temp zoals in het plaatje van @Jelle, en de datumring. Grote voordeel van de olie is dat je nagenoeg geen vervorming van licht (en dus geen reflecties e.d.) op de wijzerplaat hebt. Houd je willekeurige duiker maar eens onder water en probeer dan onder een ander hoek dan recht van voren de tijd af te lezen. Hier een voorbeeld van een andere Ressence versus een Tudor Black Bay:

Voor wie precies wil weten hoe het dan zit met de kastcontstructie e.d. dan zou ik je doorverwijzen naar dit artikel van Monochrome Watches (waar ook de afbeelding van @Jelle vandaan komt). En tot slot, het draaien van alle onderdelen en indicaties op de wijzerplaat ziet er als volgt uit:

Youtube

Gr, Robin.

3 likes

220,- voor olie verversen en idd batterij. (Gewoon een goede beurt)

En dan vraagt Sinn nog 50,- voor terug sturen :joy:

1 like

Dan valt het bij mijn horloge nog mee.
Opsturen naar Duitsland en voor E 90,00 weer compleet terug!

Ben ook wel benieuwd wat dit met de numerals, indices en lume doet. Kijken mij zo makkelijk los te kunnen weken… :thinking:

Maar wel gaaf gedaan

Jij hebt betere ogen als ik, ik zie zelfs geen glas, laat staan olie.