Nieuw en geïnteresseerd

Hallo,

Sinds korte tijd kijk ik rond op het forum en vind ik een oude Seiko diver (jaren 70/80) een mooi horloge.
Hebben jullie tips/informatie(voor de aankoop) of zo’n horloge welke niet in al te mooie staat is ?

Alvast bedankt.

Ben je geïnteresseerd in quartz of in mechanisch? Seiko heeft massa’s divers uitgebracht in de jaren 70-80 in uiteenlopende prijsklasses.
Denk dat je wat gerichter zal moeten zijn als je verder wil geholpen worden…

Beste Johngo,

Mijn voorkeur gaat uit naar een mechanisch horloge omdat de techniek mij erg aanspreekt.
Ik zal nog veel moeten leren (de verschillende types) maar dat gaat met dit forum best lukken denk ik.
Zijn er boeken uitgebracht over specifiek het type diver of het merk Seiko (modellen) ?

Alvast bedankt.

Bedoel je zoiets ?
( Let maar niet op het perlon bandje )

2 likes

Juist, dit is precies het model wat mij aanspreekt.
Iemand nog tips voor aankoop i.v.m replica/replica delen of dingen waar ik op moet letten ?

Welkom hier.

Ik zou het internet eens afstruinen naar zoiets als:

Bekende mechanische Seiko duikers zijn de 6105-8110 en de 6309-7040, en daar is op verschillende websites veel over te vinden.

Ik geloof niet dat er veel replica’s van op de markt zijn, maar er zijn wel veel horloges met zgn. aftermarket parts (later gemonteerde bezels, wijzerplaten etc.). Dat hoeft geen probleem te zijn, maar bepaalt wel voor een deel de waarde (die wordt dan lager).

Succes met je zoektocht.

Groeten,

Tecco

1 like

S-watch,

Nog een beetje leesvoer:

http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-6309-diver-collectors-buying-guide-140799.html

Veel plezier toegewenst in je zoektocht naar een vintage Seiko duiker. Hier op het forum staat er om de zoveel tijd wel eens eentje te koop, prijzen vallen hier meestal ook goed mee…