Nieuw en hoe ik op het HF kwam

Welkom Ramus! Ten goede gekeerd en goed op weg :thumbsup:

Bedankt voor het warme welkom,

De voorkeur ligt inderdaad wel bij de dressers. ik heb al een mooie duiker, een horloge (Festina dual time zone) die ik voor mijn 16e verjaardag gekregen heb van mijn pa, een van de horloges met sentimentele waarde.

De meistersinger is nu helaas even voor onderhoud weg, het is de beige met een cognac kleurige band. Originele gekocht met de bruine band, voor de afwisseling de cognac kleurige band erop gezet. Als deze versleten is ga ik weer terug naar bruin met wit stiksel. Maakt het horloge meer af in mijn ogen.

Qua holy grail ben ik nu lekker aan het oriënteren. IWC heeft heel lang bovenaan mijn lijst gestaan, het grappige is wel dat nu ik echt aan het oriënteren ben dat ik langzaamaan aan het twijfelen ben of dit wel echt mijn grail is. Daarnaast moet ik nog even aan het idee wennen om tussen de 5 & 8k aan euro’s om je pols te hangen, maar daar zal ik wel mee leren leven :smile:

Hebben de grail owners onder jullie hier wel eens last van?

Leuke intro en welkom op HF .

Er valt aan te wennen…:wink:

Bij het binnenhalen van je ‘grail’ krijg je vanzelf weer een nieuwe grail om naar te streven.

Ik vind IWC’s mooi, maar in veel gevallen zijn ze technisch niet bijzonder (uiteraard sommigen wel, maar vaak standaard uurwerken). Ik weet niet in hoeverre je daar gevoelig voor bent, maar kan een (belangrijke) rol spelen.

Gezien de richting van jouw keuzes, zou ik ook naar een Zenith El Primero kijken bijvoorbeeld. Nomos is wellicht interessant? JLC?



Welkom !

Stuk voor stuk mooie horloges, de zenith zou ik eens in het echt moeten bekijken. De nomos & JCL kunnen mij niet helemaal bekoren vanwege de lichte wijzerplaat. JCL is mij over het algemeen te klassiek, nomos heb ik nooit in de hand gehad, wellicht maar eens doen :slight_smile:

Ik geniet momenteel op volle toeren van de “jacht” naar een nieuwe klok, de weg ernaartoe is al de helft van het plezier

Qua Van der Gang zou de onderstaande VDG wel de voorkeur hebben omdat de datum er niet op zit. De knop die je normaliter links van de kast hebt komt dan te vervallen en je krijgt geen lelijk wit vlakje op de mooie zwarte / blauwe wijzerplaat. (Zie foto twee)

zonder datum

met datum

2 likes

Zonder inderdaad mooier, zoals zo vaak.

Deze IWC vind ik dan wel weer erg mooi:

Maar deze zou dan toch mijn voorkeur hebben:

3 likes

Heerlijk al dat horloge geweld! :heart_eyes:

2 likes

@tompj

Die IWC :ok_hand:
Ben alleen bang dat deze ver boven budget is :(… Is het een uit de 2016/2017 collectie? [quote=“tompj, post:27, topic:78126, full:true”]
Zonder inderdaad mooier, zoals zo vaak.

Deze IWC vind ik dan wel weer erg mooi:

[/quote]

De zenith is ook erg netjes, ietwat druk maar erg mooi!

De IWC is meen ik inderdaad een nieuw model. Misschien een grail voor wanneer je je eerste grail te pakken hebt :wink:

Edit: whoops…21,5K lees ik ergens.

Welkom!!

Hahah, ok 21,5 gaat iets boven mijn pet :stuck_out_tongue:

1 like

Welkom op het forum!

Leuk verhaal en veel plezier. Die Staudt staat al een tijdje op mijn radar. Fantastisch horloge (mooi blauw)m Helaas nog boven mijn budget, maar dat komt nog wel.
Ben benieuwd wat je volgende gaat worden… :wink:

1 like

Ben echt helemaal in mijn nopjes met de staudt, heb ook al een keer met Yvo gesproken, super enthousiast en gaat er helemaal voor. Erg leuk om te zien en er zit volgens mij nog wel meer in de pen. Zeker doen wat mij betreft :wink:

1 like

Thnx Tom
Knal hem.er maar weer in
Was de JLC net even vergeten

1 like

:joy: sorry!

1 like

Tjeemig, wat een paupers hier
:slight_smile:

Leuk verhaal en mooie Staudt en dito plannen.

Ik zie de laatste tijd vaak nieuwkomers en het eerste bericht is “hoeveel is iets waard”.
Dit is voorstellen zoals we het willen zien. 🖒

1 like

Top introductie , en dat je de uitbater de handel gunde : Stijlvol! :thumbsup:
De keuze voor een grail is een lastig iets , ook ik ben daar mee bezig.
Hoe langer je nadenkt en rond neust (vooral op het HF) hoe beter de beslissing zal worden.
Heel veel succes en plezier
Welkom!